Avatar billede kpl Nybegynder
02. marts 2003 - 21:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

End if ..... fejl?

Jeg bliver ved med at få denne fejl:

Microsoft VBScript compilation error '800a03f6'

Expected 'End'

/a_medlemmer/signin.asp, line 140

Selvom jeg tilføjer flere

end if

_________Således ser de sidste linier ud:

    rsUser.close
  set rsUser = nothing
  conn.close
  set conn = nothing
  Response.Redirect(page)
end if

else
end if

%>
Avatar billede janeamil Nybegynder
02. marts 2003 - 21:15 #1
Hmm hvorfor sårn prøv

  rsUser.close
  set rsUser = nothing
  conn.close
  set conn = nothing
  Response.Redirect(page)
end if
Avatar billede janeamil Nybegynder
02. marts 2003 - 21:15 #2
Kan jeg se helekoden?
Avatar billede kpl Nybegynder
02. marts 2003 - 21:17 #3
Hej - Det er en lidt lang kode men her kommer den :-)

<!--#include file="global.asp"-->

<!--#include virtual="/db.asp"-->

<%
Dim sql,rsUser,username,password,page,stayloggedin,LConnectString,lconn,sqlflag

'Grab the submitted variables (page is the page they've come from, set by the hidden variable at the login box)
username = Request.Form("username")
password = Request.Form("password")
page = Request.Form("page")
stayloggedin = Request.Form("stayloggedin")

username = Replace(username,"Æ","&#198;")
username = Replace(username,"Ø","&#216;")
username = Replace(username,"Å","&#197;")
username = Replace(username,"é","&#233;")

'Check no s**t is trying to hack in using SQL commands
if InStr(username, "'") or InStr(username, """") or InStr(username, "=") or InStr(password, "'") or InStr(password, """") or InStr(password, "=") then
    sqlflag = True
end if

if request("comebackto") <> "" then
        sReferer = request("comebackto")
        sGoBackTo = "?" & request.querystring
    end if

    function Crypt(sText)
        'Removed for security
        Crypt = sText
    end function

    if request("cmdLogin") <> "" then

        sUserName = request("txtUserName")
        sPassword = request("txtPassword")

        OpenDB sConnUsers

        sSQL = "SELECT * FROM dating_Users WHERE UserName = '" & sUserName & "'"
        rs.Open sSQL, , , adCmdTable
        if not (rs.bof or rs.eof) then
            if rs("Password") = sPassword then
                'Login succeeded
                'Store info into session
                session("devUserName") = rs("UserName")
                session("devFullName") = rs("FirstName") & " " & rs("surname")
                if request("chkRemember") <> "" then
                    response.cookies("devUserName") = Crypt(rs("UserName"))
                    response.cookies("devFullName") = Crypt(rs("FirstName") & " " & rs("surName"))

                    response.cookies("devUserName").expires = dateadd("d", 365, Date())
                  response.cookies("devFullName").expires = dateadd("d", 365, Date())

                    response.cookies("devUserName").path = "/"
                    response.cookies("devFullName").path = "/"
                else
                    response.cookies("devUserName") = ""
                    response.cookies("devFullName") = ""
                    response.cookies("devUserName").expires = Date() - 365
                    response.cookies("devFullName").expires = Date() - 365
                end if
                rs("LastLogin") = now
                rs.update
                CloseDB

if sqlflag <> true then
'Open connection

'Get a recordset corresponding to the submitted username and password
sql = "SELECT id, username, sex, brugerAlder, seek, filename FROM dating_users WHERE username = '" & username & "' AND password = '" & password & "'"
Set rsUser = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsUser.Open sql, conn, 3, 3

'If there was a valid recordset there, then send them back to the page they came from, with the username cookie set
If (not rsUser.BOF) and (not rsUser.EOF) and sqlflag <> True then

    session("sex") = rsUser("sex") ' flytter sex/gender over i en fast variabel på serveren til sennere brug.

    Dim foundUser, LocalOnline, k
    foundUser = FALSE
    Application.Lock
    LocalOnline = Application("BrugereOnline")

    FOR k=0 TO UBOUND( LocalOnline, 2)
        IF LocalOnline(k, 0) = rsUser("id") THEN
            foundUser = TRUE
            EXIT FOR
    END IF
    NEXT

    IF foundUser = FALSE THEN
    FOR k = 0 TO UBOUND(LocalOnline, 2)

        IF LocalOnline(k, 0) = "" THEN
            LocalOnline(k, 0) = rsUser("id") // Bruges til at tjekke uniq id for brugeren.
            LocalOnline(k, 1) = rsUser("username")
            LocalOnline(k, 2) = rsUser("sex")
            LocalOnline(k, 3) = rsUser("brugerAlder")
            LocalOnline(k, 4) = rsUser("seek")
                if (rsUser("filename") <> "") then ' Hvis der findes et filnavn, hvilket maa betyde at brugeren har et billede.
                    LocalOnline(k, 5) = true
                else                ' Brugeren har ikke noget billede.
                    LocalOnline(k, 5) = false
                End if
            LocalOnline(k, 6) = NOW() ' Brug NOW() hvis du vil have årstal med og DATE() hvis det kun skal være datoen eller måske noget helt 3. ?
            LocalOnline(k, 7) = NOW()
            EXIT FOR
        END IF
    NEXT
    END IF
    Application("BrugereOnline") = LocalOnline
    Application.UnLock

  Response.Cookies("username") = rsUser("username")
    Response.Cookies("username").expires = #1/1/1980# ' sætter til så cookies ikke gemmes.
  'If the user wants to stay logged in all the time, then we'll set the cookie with a far-away expiry date
  session("username")= rsUser("username")
  session("id") = rsUser("id")
  session("logintjek") = true
  if stayloggedin = "yes" then
    Response.Cookies("username").expires = #1/1/2010#
  end if

    rsUser.close
  set rsUser = nothing
  conn.close
  set conn = nothing
  Response.Redirect(page)
end if

else
end if

%>
Avatar billede medions Nybegynder
02. marts 2003 - 21:20 #4
Prøv sådan her:

<!--#include file="global.asp"-->

<!--#include virtual="/db.asp"-->

<%
Dim sql,rsUser,username,password,page,stayloggedin,LConnectString,lconn,sqlflag

'Grab the submitted variables (page is the page they've come from, set by the hidden variable at the login box)
username = Request.Form("username")
password = Request.Form("password")
page = Request.Form("page")
stayloggedin = Request.Form("stayloggedin")

username = Replace(username,"Æ","&#198;")
username = Replace(username,"Ø","&#216;")
username = Replace(username,"Å","&#197;")
username = Replace(username,"é","&#233;")

'Check no s**t is trying to hack in using SQL commands
if InStr(username, "'") or InStr(username, """") or InStr(username, "=") or InStr(password, "'") or InStr(password, """") or InStr(password, "=") then
    sqlflag = True
end if

if request("comebackto") <> "" then
        sReferer = request("comebackto")
        sGoBackTo = "?" & request.querystring
end if

    function Crypt(sText)
        'Removed for security
        Crypt = sText
    end function

    if request("cmdLogin") <> "" then

        sUserName = request("txtUserName")
        sPassword = request("txtPassword")

        OpenDB sConnUsers

        sSQL = "SELECT * FROM dating_Users WHERE UserName = '" & sUserName & "'"
        rs.Open sSQL, , , adCmdTable
        if not (rs.bof or rs.eof) then
            if rs("Password") = sPassword then
                'Login succeeded
                'Store info into session
                session("devUserName") = rs("UserName")
                session("devFullName") = rs("FirstName") & " " & rs("surname")
            End If

                if request("chkRemember") <> "" then
                    response.cookies("devUserName") = Crypt(rs("UserName"))
                    response.cookies("devFullName") = Crypt(rs("FirstName") & " " & rs("surName"))

                    response.cookies("devUserName").expires = dateadd("d", 365, Date())
                  response.cookies("devFullName").expires = dateadd("d", 365, Date())

                    response.cookies("devUserName").path = "/"
                    response.cookies("devFullName").path = "/"
                else
                    response.cookies("devUserName") = ""
                    response.cookies("devFullName") = ""
                    response.cookies("devUserName").expires = Date() - 365
                    response.cookies("devFullName").expires = Date() - 365
                end if

                rs("LastLogin") = now
                rs.update
                CloseDB

if sqlflag <> true then
'Open connection

'Get a recordset corresponding to the submitted username and password
sql = "SELECT id, username, sex, brugerAlder, seek, filename FROM dating_users WHERE username = '" & username & "' AND password = '" & password & "'"
Set rsUser = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsUser.Open sql, conn, 3, 3

End If

'If there was a valid recordset there, then send them back to the page they came from, with the username cookie set
If (not rsUser.BOF) and (not rsUser.EOF) and sqlflag <> True then

    session("sex") = rsUser("sex") ' flytter sex/gender over i en fast variabel på serveren til sennere brug.

    Dim foundUser, LocalOnline, k
    foundUser = FALSE
    Application.Lock
    LocalOnline = Application("BrugereOnline")

    FOR k=0 TO UBOUND( LocalOnline, 2)
        IF LocalOnline(k, 0) = rsUser("id") THEN
            foundUser = TRUE
            EXIT FOR
    END IF
    NEXT

    IF foundUser = FALSE THEN
    FOR k = 0 TO UBOUND(LocalOnline, 2)

        IF LocalOnline(k, 0) = "" THEN
            LocalOnline(k, 0) = rsUser("id") // Bruges til at tjekke uniq id for brugeren.
            LocalOnline(k, 1) = rsUser("username")
            LocalOnline(k, 2) = rsUser("sex")
            LocalOnline(k, 3) = rsUser("brugerAlder")
            LocalOnline(k, 4) = rsUser("seek")
                if (rsUser("filename") <> "") then ' Hvis der findes et filnavn, hvilket maa betyde at brugeren har et billede.
                    LocalOnline(k, 5) = true
                else                ' Brugeren har ikke noget billede.
                    LocalOnline(k, 5) = false
                End if
            LocalOnline(k, 6) = NOW() ' Brug NOW() hvis du vil have årstal med og DATE() hvis det kun skal være datoen eller måske noget helt 3. ?
            LocalOnline(k, 7) = NOW()
            EXIT FOR
        END IF
    NEXT
    END IF
    Application("BrugereOnline") = LocalOnline
    Application.UnLock

  Response.Cookies("username") = rsUser("username")
    Response.Cookies("username").expires = #1/1/1980# ' sætter til så cookies ikke gemmes.
  'If the user wants to stay logged in all the time, then we'll set the cookie with a far-away expiry date
  session("username")= rsUser("username")
  session("id") = rsUser("id")
  session("logintjek") = true
  if stayloggedin = "yes" then
    Response.Cookies("username").expires = #1/1/2010#
  end if

    rsUser.close
  set rsUser = nothing
  conn.close
  set conn = nothing
  Response.Redirect(page)
end if

%>

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
02. marts 2003 - 21:22 #5
Hmm sådan her :-)

<!--#include file="global.asp"-->

<!--#include virtual="/db.asp"-->

<%
Dim sql,rsUser,username,password,page,stayloggedin,LConnectString,lconn,sqlflag

'Grab the submitted variables (page is the page they've come from, set by the hidden variable at the login box)
username = Request.Form("username")
password = Request.Form("password")
page = Request.Form("page")
stayloggedin = Request.Form("stayloggedin")

username = Replace(username,"Æ","&#198;")
username = Replace(username,"Ø","&#216;")
username = Replace(username,"Å","&#197;")
username = Replace(username,"é","&#233;")

'Check no s**t is trying to hack in using SQL commands
if InStr(username, "'") or InStr(username, """") or InStr(username, "=") or InStr(password, "'") or InStr(password, """") or InStr(password, "=") then
    sqlflag = True
end if

if request("comebackto") <> "" then
        sReferer = request("comebackto")
        sGoBackTo = "?" & request.querystring
end if

    function Crypt(sText)
        'Removed for security
        Crypt = sText
    end function

    if request("cmdLogin") <> "" then

        sUserName = request("txtUserName")
        sPassword = request("txtPassword")

        OpenDB sConnUsers

        sSQL = "SELECT * FROM dating_Users WHERE UserName = '" & sUserName & "'"
        rs.Open sSQL, , , adCmdTable
        if not (rs.bof or rs.eof) then
            if rs("Password") = sPassword then
                'Login succeeded
                'Store info into session
                session("devUserName") = rs("UserName")
                session("devFullName") = rs("FirstName") & " " & rs("surname")
            End If

                if request("chkRemember") <> "" then
                    response.cookies("devUserName") = Crypt(rs("UserName"))
                    response.cookies("devFullName") = Crypt(rs("FirstName") & " " & rs("surName"))

                    response.cookies("devUserName").expires = dateadd("d", 365, Date())
                  response.cookies("devFullName").expires = dateadd("d", 365, Date())

                    response.cookies("devUserName").path = "/"
                    response.cookies("devFullName").path = "/"
                else
                    response.cookies("devUserName") = ""
                    response.cookies("devFullName") = ""
                    response.cookies("devUserName").expires = Date() - 365
                    response.cookies("devFullName").expires = Date() - 365
                end if

                rs("LastLogin") = now
                rs.update
                CloseDB
        End If

if sqlflag <> true then
'Open connection

'Get a recordset corresponding to the submitted username and password
sql = "SELECT id, username, sex, brugerAlder, seek, filename FROM dating_users WHERE username = '" & username & "' AND password = '" & password & "'"
Set rsUser = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsUser.Open sql, conn, 3, 3

End If

'If there was a valid recordset there, then send them back to the page they came from, with the username cookie set
If (not rsUser.BOF) and (not rsUser.EOF) and sqlflag <> True then

    session("sex") = rsUser("sex") ' flytter sex/gender over i en fast variabel på serveren til sennere brug.

    Dim foundUser, LocalOnline, k
    foundUser = FALSE
    Application.Lock
    LocalOnline = Application("BrugereOnline")

    FOR k=0 TO UBOUND( LocalOnline, 2)
        IF LocalOnline(k, 0) = rsUser("id") THEN
            foundUser = TRUE
            EXIT FOR
    END IF
    NEXT

    IF foundUser = FALSE THEN
    FOR k = 0 TO UBOUND(LocalOnline, 2)

        IF LocalOnline(k, 0) = "" THEN
            LocalOnline(k, 0) = rsUser("id") // Bruges til at tjekke uniq id for brugeren.
            LocalOnline(k, 1) = rsUser("username")
            LocalOnline(k, 2) = rsUser("sex")
            LocalOnline(k, 3) = rsUser("brugerAlder")
            LocalOnline(k, 4) = rsUser("seek")
                if (rsUser("filename") <> "") then ' Hvis der findes et filnavn, hvilket maa betyde at brugeren har et billede.
                    LocalOnline(k, 5) = true
                else                ' Brugeren har ikke noget billede.
                    LocalOnline(k, 5) = false
                End if
            LocalOnline(k, 6) = NOW() ' Brug NOW() hvis du vil have årstal med og DATE() hvis det kun skal være datoen eller måske noget helt 3. ?
            LocalOnline(k, 7) = NOW()
            EXIT FOR
        END IF
    NEXT
    END IF
    Application("BrugereOnline") = LocalOnline
    Application.UnLock

  Response.Cookies("username") = rsUser("username")
    Response.Cookies("username").expires = #1/1/1980# ' sætter til så cookies ikke gemmes.
  'If the user wants to stay logged in all the time, then we'll set the cookie with a far-away expiry date
  session("username")= rsUser("username")
  session("id") = rsUser("id")
  session("logintjek") = true
  if stayloggedin = "yes" then
    Response.Cookies("username").expires = #1/1/2010#
  end if

    rsUser.close
  set rsUser = nothing
  conn.close
  set conn = nothing
  Response.Redirect(page)
end if

%>

//>Rune
Avatar billede kpl Nybegynder
02. marts 2003 - 21:24 #6
Medions: Samme fejl

Microsoft VBScript compilation error '800a03f6'

Expected 'End'
Avatar billede medions Nybegynder
02. marts 2003 - 21:25 #7
Hmm i hvilken linje?

//>Rune
Avatar billede kpl Nybegynder
02. marts 2003 - 21:26 #8
Medions ..Ups - der var jeg for hurtig til at acceptere....men i samme minut kommer der en rettelse fra dig og det virkede. Så alt er perfekt - TAKKER!
Avatar billede medions Nybegynder
02. marts 2003 - 21:27 #9
*G* Fair nok :-)
Thx 4 Poinz

//>Rune