Avatar billede silvaxx Nybegynder
01. marts 2003 - 11:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Intet signal til skærm ?

Hej, jeg har netop købt nyt mobo og cpu. Jeg sidder nu med en p4 2.6 ghz (533 fsb) og et Soltek SL-85SD-C mobo ( http://www.soltek.de/English/product/85sd-c.htm ) - men når jeg sætter min hardware i, får min skærm intet signal?

Jeg kan høre at den booter, og vil mene at det lyder som om at den arbejder.

Jeg har:
- Asus GeForce256 med 64 mb ddr-ram (agp 4x)
- 2 * IBM 60 GB
- Chieftec 350 watt PSU ( http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-div/power/power-atx09.html )
- 640 mb pc133 Kingston ram

Jeg har prøvet med en 400 fsb cpu også (P4 1.5), men det er samme resultat.

Nogen idéer til en løsning?
Avatar billede silvaxx Nybegynder
01. marts 2003 - 11:18 #1
og det er selvfølgelig en 300 W psu, og ikke en 350 W.. :)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. marts 2003 - 11:22 #2
Prøv at pille dit skærmkort ud , og sæt det i igen , eller tjek om det sidder 100% rigtigt i.
Den fejl optræder hyppigt.*S*
Avatar billede silvaxx Nybegynder
01. marts 2003 - 11:24 #3
har jeg skam prøvet.. indtil flere gange.. ;>
Avatar billede fromsej Praktikant
01. marts 2003 - 11:34 #4
Prøv at pille den ene HD fra , evt begge , det kan være din PSU der går i knæ.
Avatar billede silvaxx Nybegynder
01. marts 2003 - 11:49 #5
også prøvet.. har intet 'unødvendigt' hardware i..
Avatar billede fromsej Praktikant
01. marts 2003 - 11:53 #6
Har du mulighed for at sætte et andet grafikkort i?
Avatar billede silvaxx Nybegynder
01. marts 2003 - 11:58 #7
også prøvet.. både med et andet agp, og et pci..
Avatar billede fromsej Praktikant
01. marts 2003 - 12:00 #8
Kan du ikke lige beskrive de ting du har prøvet?
Det gør det lidt hurtigere , fremfor at jeg skal sidde og foreslå en masse der er testet.*S*
Avatar billede silvaxx Nybegynder
01. marts 2003 - 12:04 #9
heh, jo.. Altså, jeg har prøvet sådan hvad jeg finder normalt. Vendt IDE-kabler om, skiftet grafikkort, skiftet psu, skiftet cpu, taget al udnødvendigt hardware ud, prøvet kun at boote med hhv floppy og hdd..
Avatar billede fromsej Praktikant
01. marts 2003 - 12:09 #10
Kan du teste alt hardware på et andet bundkort ?
Jeg har ikke lige andre idéer lige nu.*S*
Avatar billede bredker Nybegynder
01. marts 2003 - 12:10 #11
Jeg ville nok først se efter fejl på MB da jeg har erfaret at  MB fra soltek er det der har givet flest problemer
Jeg har 2 af dem og skal aldrig have et af deres igen
Avatar billede silvaxx Nybegynder
01. marts 2003 - 12:24 #12
Har testet på et IBM mobo, og med samme resultat. Men på mit andet noname mobo med VIA-chipset, virker det hele uden problemer..
Avatar billede fromsej Praktikant
01. marts 2003 - 12:26 #13
Hmmm , jeg er blank.
Avatar billede silvaxx Nybegynder
01. marts 2003 - 12:29 #14
også mig.. har rodet med det i 3 uger nu. Tror snart jeg er villig til at give et firma som ProConsult penge for at samle det. Selvom det er imod mit princip, når man nu godt kan selv..
Avatar billede bredker Nybegynder
09. juni 2003 - 22:25 #15
lukketid
Avatar billede silvaxx Nybegynder
09. juni 2003 - 23:49 #16
lukket
Avatar billede bredker Nybegynder
10. juni 2003 - 06:07 #17
hvad blev resultatet