Avatar billede jens_jul Nybegynder
27. februar 2003 - 21:18 Der er 11 kommentarer

Samling af scripts

Hejsa...

Med frygt for at der er nogle herinde der bliver sure, fordi jeg giver så mange point, så gør jeg det nu alligevel, da nogle folk ellers ikke gider svare!! (bare min mening)

Jeg har en samling scripts, som skal administrere mit site. Scripts'ne skal køre på en webserver på mit lokale netværk.

Nu ved jeg ikke hvordan jeg skal samle alle disse scripts. Skal jeg lave en webside med forms, som så sendes videre til mine scripts, der så behandler dem, eller er der en bedre måde?

Nu giver jeg altså 150 points! undskyld til alle de, der muligvis skulle blive sure over dette.
Avatar billede carparknorth Nybegynder
27. februar 2003 - 21:24 #1
jeg er newbie... jeg lytter lige med.
Avatar billede jens_jul Nybegynder
27. februar 2003 - 21:24 #2
det er bare helt i orden..
Avatar billede medions Nybegynder
28. februar 2003 - 00:35 #3
Det kommer jo an på hvad det er for nogle scripts!

Hvis det er VBScripts -altså .vbs filer er det jo til klienten, hvis det er .asp filer er det selveste serveren der skal behandle dem... Så der er stor forskel.. -det kommer oxo an på hvad de forskellige scripts indeholder!

//>Rune
Avatar billede jens_jul Nybegynder
28. februar 2003 - 17:26 #4
ja, jeg vil gerne afvikle mine scripts i browseren. Det er scripts, som skal lette administrationen af min server. Der er installeret AD på den. Bruger selvfølgelig LDAP.
Avatar billede medions Nybegynder
01. marts 2003 - 12:09 #5
*G* Det siger mig ik' sælig meget... Du er nødt til at beskrive hvad scriptet/sne gør!

//>Rune
Avatar billede jens_jul Nybegynder
02. marts 2003 - 12:51 #6
OK, jeg har som nævnt en samling scripts til administration af min server.

Fx har jeg et script, der opretter en bruger i Active Directory, opretter hjemmemappen og sætter rettighederne hertil. Nu vil jeg gerne lave et brugervenligt program/lokalt website, så jeg kan bruge mine scripts lige meget hvor jeg er.

EX:
en side med en form, der sendes videre til det bestemte script, der så udfører handlingen.
Avatar billede medions Nybegynder
02. marts 2003 - 17:59 #7
Ahh, ok! :-)

Jamen så er du nødt til at lave scriptsne ServerSided!
Der findes komponenter der kan oprette Active Directorys osv. osv.

Prøv at send mig scriptsne på rune@medions.dk så kan jeg lige kigge på dem.

//>Rune
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
21. december 2004 - 15:48 #8
du kan også dele dem op i functions ?
Avatar billede fwskp Nybegynder
20. februar 2008 - 20:26 #9
Jens_Jul > Fandt du nogen sinde hvad du skulle bruge? For står i en situation, hvor jeg skal bruge præcis dette! :)
Avatar billede jens_jul Nybegynder
20. februar 2008 - 21:46 #10
:-) Spørgsmålet er knap 4 år gammel :-)

Jeg gik efter en lidt anden løsning. Dengang var jeg ikke så skarp i C# eller ASP.NET, men brugte derimod ASP Classic sammen med VBScript (selvfølgelig :-)) jeg fandt rimelig hurtig ud af, at sikkerhed, fejlhåndtering og meget nemmere er meget nemmere i C# og .NET. Derfor brugte jeg dengang, ligesom nu, C# til at lave al håndtering af mit Active Directory, oprettelse af mapper, mailbox og meget andet.

Håber du kan bruge det til noget??
Avatar billede fwskp Nybegynder
21. februar 2008 - 06:40 #11
Ja, havde godt set SPM's alder, men håbede alligevel på at du eller andre meldte tilbage ;)

Jeg må erkende at jeg hverken kan C#, .NET eller VBS. :/
Kan dog hurtigt se strukturen i kildekoden synes jeg selv.

Derfor går jeg lidt og leder efter det samme som du gjorde dengang, med et webbaseret interface til oprettelse af brugere.