Avatar billede dirtyhodza Nybegynder
27. februar 2003 - 12:46 Der er 4 kommentarer

kildekode

Hvad er kildekode?
Hvad bruges kildekode til?
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2003 - 12:47 #1
kildekode i internet explorer er, den side du er på's kode for at gennerere det du ser som det visuelle resultat.

med andre ord, det er den kode der er i html på den pågældende hjemmeside
Avatar billede soreno Praktikant
27. februar 2003 - 12:49 #2
Sådan kort fortalt:

Kildekode er den kode der er skrevet for at kunne generere f.eks. exe filer.
Med en compiler oversættes kildekoden til objektfiler. Disse objektfiler kan linkes til f.eks. dll eller exe filer.

Et eksempel i c++
#include <iostream>

using namespace std;

int main(int argc, char **argv)
{
  cout << "Hello World" << endl;
  return 0;
}

Et eksempel i java
public class Main
{
  public static void main(String args[])
  {
    System.out.println("Hello World");
  }
Avatar billede soreno Praktikant
27. februar 2003 - 12:51 #3
Kildekoden i html sammenhæng fortolkes af browseren ("compileres" og "linkes", groft fortalt) - resultatet præsenteres du for i browserens vindue.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2003 - 12:53 #4
Det kan også være koden til f.eks. Windows eller Linux