Avatar billede hemberg Forsker
27. februar 2003 - 11:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sound Blaster pci128 digital ??

Hej allesammen,

Mit gamle SoundBlaster Live! Value brændte af. Så købte jeg et SoundBlaste pci128. Før havde jeg et sæt cambridge højtalere tilsluttet på digitalporten på Live! kortet. Men på PCI128 kortet er der ingen port. Eller rettet der er en port men ingen pritspyd i hulllerne. Der står godt nok på selve kortet SPIDF Out. Og det set ud til at porten også er forbundet. Mit spørgsmål er nu. Kan jeg lodde printspyddene fra live! kortet over på pci128 kortet så jeg igen får digital lyd? Eller er porten bare et lævn fra en standartproduktion.??? Har noget en viden omkring disse ting ??
Avatar billede spt Nybegynder
27. februar 2003 - 20:02 #1
sb pci128 eller sb live 4.1 om man vil er analogt og kan ikke levere digital lyd. grunden til at der er en port vil jeg tro er fordi de så kan nøges med at lave 1 type print til deres kort.
Avatar billede nize Nybegynder
07. maj 2003 - 00:55 #2
Jeg ville dog til enhver tid prøve at se om der var signal på... Det tager ikke lang tid lige at kaste et 'skop (eller et par højttalere ;-) på!
Avatar billede hemberg Forsker
22. maj 2003 - 14:13 #3
>spt du havde ret. Lav lige en besvarelse igen så jeg kan give dig point.
Avatar billede hemberg Forsker
12. juni 2003 - 12:38 #4
Trist !!