Avatar billede skovgaard3 Nybegynder
25. februar 2003 - 20:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Look and feel

Hej.

Hvem ved hvilke klasser der skal kaldes/importeres når man ønsker sine forms skal se ud i rigtig WinXP stil (runde knapper osv.)

Hilsen Claus.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
25. februar 2003 - 20:26 #1
lytter med...
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 20:38 #2
lytter også med :)
Avatar billede z42cool Nybegynder
25. februar 2003 - 20:48 #3
og mig....
Avatar billede skovgaard3 Nybegynder
25. februar 2003 - 20:51 #4
Fandt denne arktikel. Kigger på det nu.

http://www.csharphelp.com/archives2/archive319.html

-Claus
Avatar billede skovgaard3 Nybegynder
25. februar 2003 - 22:01 #5
Det ser imidlertid ret bøvlet ud. Det med manifest filen er ok, men når den ikke tager knapper ol. med er det ikke optimalt. Der må da være en nemmere og mere alsidig måde at gøre det på.
Noget der svarer til java's "javax.swing.UIManager.setLookAndFeel()" hvor man kan opsætte GUI'en til at ligne standarden i fx. Linux, Windows (ikke XP) eller på mac.

-Claus
Avatar billede tam Nybegynder
25. februar 2003 - 22:50 #6
Det er en smule bøvlet, ja, men sådan er det...

Her er en længere forklaring: http://www.codeproject.com/csharp/dotnetvisualstyles.asp
Avatar billede tam Nybegynder
25. februar 2003 - 22:51 #7
Den eneste måde at udnytte themes er et manifest, det gælder for alle programmer, også hvis de er skrevet i C++.
Avatar billede skovgaard3 Nybegynder
26. februar 2003 - 01:00 #8
tam -> Den side du har fundet gør det på en helt anden måde end den jeg fandt, ud over det med manifest filen.
Det er meget nemmere og han implementerer endda manifest filen i exe filen.
Tak for hjælpen.