Avatar billede grabber Nybegynder
25. februar 2003 - 18:46 Der er 16 kommentarer

Kan en header placeres i en tabel?

Sådan ser den ud
<?php include("loginbox.php"); ?>

Når jeg placere den i en tabel kommer der en fejl der ser sådan ud

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /usr/www/borbjerg-sk_dk/public_html/login/elev.php:6) in /usr/www/borbjerg-sk_dk/public_html/login/loginbox.php on line 3
Avatar billede human Nybegynder
25. februar 2003 - 18:48 #1
Det er fordi header altid skal placeres i toppen af din fil
Avatar billede grabber Nybegynder
25. februar 2003 - 18:50 #2
Jeg vil gerne have det sådan at den bliver integreret i min bestående side, men det kan altså ikke lade sig gøre???
Avatar billede human Nybegynder
25. februar 2003 - 18:51 #3
Ikke af hvad jeg ved, headers skal altid placeres i toppen af din fil, så hvis du inkludere den i en tabel kan jeg næsten regne ud det ikke er i toppen...
Avatar billede tangveje Nybegynder
25. februar 2003 - 18:56 #4
I toppen bedtyer helt præcist før nogen form for HTML, eller før du evt. udskriver noget med echo eller print.

Du KAN godt ændre det... Find din php.ini fil og sæt output_buffering til on istedet for off, og genstart apache... Men det kan bestemt ikke anbefales, det er langt bedre at ændre dit script...
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 18:57 #5
du kan slå output buffering til. placer denne linje som det første i din php-fil:

ob_start('ob_gzhandler');

så kan du sende headers hele tiden :)
Avatar billede schaefner Juniormester
25. februar 2003 - 18:58 #6
Du kan godt gøre det, men det smarteste ville være at lave dit script om, så du ikke stødder in d iden slags problemer.
Avatar billede tangveje Nybegynder
25. februar 2003 - 18:58 #7
Hvis du bruger alrua's eksempel, så husk at skrive ob_end_flush( ) ; når du er færdig med at sende headers.
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 18:59 #8
output buffering har iøvrigt også den fordel at dine dokumenter bliver komprimeret med gzip hvis browseren understøtter det - på den måde kan du spare noget båndbredde... :)
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 18:59 #9
tangveje: behøves ikke, det sker automatisk i slutningen af filen... :)
Avatar billede tangveje Nybegynder
25. februar 2003 - 19:00 #10
alrua > Tilgengæld mister du meget i performance på den måde, så det kan bestemt ikke betale sig

Og nej, det er ikke nødvendigt, men det er direkte grimt ikke at gøre det... Igen af hensyn til performance
Avatar billede human Nybegynder
25. februar 2003 - 19:01 #11
Vi er nået til den konklusion du skal lave dit script om, andet ville være dumt. Færdig
Avatar billede grabber Nybegynder
25. februar 2003 - 19:07 #12
jeg skal lige have lidt luft. Jeg er relativt ny inden for phpuniverset.
Avatar billede grabber Nybegynder
25. februar 2003 - 19:10 #13
Er der ikke en rar sjæl, der har et velfungerende user/login script til at ligge på køl, som kunne gives videre. Det vil være en stor lettelse at få den del ud af verden.
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 19:33 #14
du kan jo kigge lidt på denneher artikel:
http://www.sitepoint.com/article/319
Avatar billede exp Juniormester
26. februar 2003 - 09:00 #15
Avatar billede exp Juniormester
27. august 2003 - 23:58 #16
lukketid?