Avatar billede nexus-6 Nybegynder
24. februar 2003 - 16:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Billede galleri med mysql

Hejsa
Er ved at lave et billede galleri hvor billederne skal gemmes i mysql.
Saa var det lige kom til at taenke på:
Hvilken data type skal feltet i mysql vaere hvor filen skal gemmes? og hvilket informationer skal mysql bruge for at gemme en fil (filstoerelse, billede stoerrelse osv.)
Paa forhaand tak
Avatar billede swaxi Nybegynder
24. februar 2003 - 16:38 #1
du skal bruge en LONGBLOB (eller LONGTEXT ... det gør faktisk ikke nogen forskel i mysql) ... nogle installationer af mysql har en limit på hvor store queries du kan sende. pr. default er den 1M, hvilket i nogle tilfælde kan blive et problem, når du arbejder med billeder. du kan her gøre een af to ting ... enten ændrer du max-packet-size (eller hvad nu den hedder ... kan ikke lige huske det) eller også pakker du dine billeder (med gzip) inden du smider dem i databasen )og gunzipper når du henter ud) ... det sidste er det klart det smarteste. husk iøvrigt at lave addslashes()/stripslashes i dine queries ...
Avatar billede nexus-6 Nybegynder
24. februar 2003 - 16:54 #2
takker mange gange for din forklaring :)
Avatar billede je79ayps Novice
25. februar 2003 - 08:45 #3
Hvorfor er det nu lige at man skal huske det med addslashes og stripslashes?