Avatar billede 12pixel Nybegynder
23. februar 2003 - 20:36 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Et Simpelt program med vinduer

Hey,

Jeg er begyndt at programmere lidt c++, og jeg vil jo så gerne lave nogle programmer med vinduer....sjawt nok! Og så har jeg med Microsoft Visual c++ compileren valgt ny og så win32 application. Det eneste problem jeg har er, at den starter med alt muligt hovedmenu med Filer og sådan, og jeg ved ikke hvordan man går uden om d, og så bare laver et vindue der popper op! Jeg har set der er en layoutfunktion hvor man kan se den hjælp dialog der automatisk er, men jeg kan ikke finde en til hovedvinduet.

Håber der er nogen der vil hjælp, jeg har brug for d!
Avatar billede soreno Praktikant
23. februar 2003 - 21:08 #1
Det er ikke sådan lige at komme igang med (så vidt jeg kan huske - bruger ikke selv MSVC++), men prøv at kigge lidt her:
http://www.winprog.org/tutorial/
Avatar billede soreno Praktikant
23. februar 2003 - 21:10 #2
Prøv at oprette et MFC dialog program istedet for - så kommer du lidt nemmere igang..
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2003 - 21:30 #3
Når du beder VC++ om at lave en "Win32 Application", så får du 3
muligheder.

Prøv at vælge "Hello World", så få du genereret et simpelt
program som åbner et enkelt vindue.

Så kan du bygge videre på det.
Avatar billede miknil Nybegynder
23. februar 2003 - 21:46 #4
Forudsat du benytter wizarden for at genere et nyt projekt så er her opskriften på en simpel dialogbaseret app.

start: Vælg MFC appwizard og navngiv den vinduesTest
step 1: Vælg Dialog based og klik next.
step 2: Accepter default og klik next.
step 3: accepter default og klik next.
step 4: accepter default og klik next.

Nu har du en simpel dialog baseret app, så vidt jeg husker starter VC automatisk op i dialog editoren, her kan du så hygge dig lidt med at tilføje knapper etc.

Hvis du har navngivet projektet vinduesTest som foreslået så er dialogen implementeret i klassen vinduesTestDlg.

miknil
Avatar billede 12pixel Nybegynder
24. februar 2003 - 14:17 #5
Ehm....ja ok lidt bonus her, accepterer sorenos svar, men der står et sted
if (!hWnd)
  {
      return FALSE;
  }

d fatter jeg ikke, hvordan kan hWnd "Ikke være" hwnd r da selve main vinduet ik os?
Avatar billede 12pixel Nybegynder
24. februar 2003 - 14:20 #6
Btw er der ingen af jer der har msn? hvis i har kan i så ikke kontakte mig, d r småt med programmørvenner her :D
mail:
Felix.hargreaves@toftegaardsskolen.dk
Avatar billede 12pixel Nybegynder
24. februar 2003 - 14:23 #7
Nej, i får sq begge to point :D