Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 10:48 Der er 49 kommentarer og
3 løsninger

Winrote....deling af internet

Jeg har 12 maskiner i netværk som winme. og en server med win2000 pro som server.
Kører Teledumnok\'s Netexpress...deler internet linie med Winroute Lite Pro..Jeg kan spille CpunterStrike, Action Quake...Clienterne kan pinge hinanden..de kan osse pinge ud af huset men jeg kan ikke åbne en URL i Explorer!!...Hjælp
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 10:49 #1
Når jeg Taster en url ; www.ofir.dk er den næsten en dag om at loade siden....efter par minutter stopper den så med at loade siden...
Avatar billede nuser76 Nybegynder
06. november 2000 - 10:55 #2
Har dú været i egenskaber på exploreren, og sat den op rigtigt??
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 10:57 #3
Check dine DNS opsætninger. Sæt TDK\'s DNS son primær og eventuelt din interne som sekundær. Prøv der efter med \"ping -a \"ip adressen\"\" for at checke om den laver navne opslaget rigtigt.
Avatar billede scz Nybegynder
06. november 2000 - 10:57 #4
adidas>> hvorfor bruger du ikke bare den, internet deling er der er i windows 2k pro?

Jeg har ikke haft probs. med den indtil nu, og alt virker som det skal.
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 11:03 #5
ibob>>Jeg mente at den sætter automatisk dns op.....hvor finder jeg dns\'en...
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 11:04 #6
scz>>jeg har rodet med win2k pro internet deling....mener ikke at det kører optimalt....
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 11:04 #7
I \"netværks egenskaber\" finder du \"Avancerede indstillinger\" her kan du sætte DNS op. Prøv det.
Avatar billede bgjensen Nybegynder
06. november 2000 - 11:06 #8
Du skal sætte explorer til at køre gennem proxy serveren, som er den computer med internet forbindelsen, altså ip nummeret er proxy serveren. Og porten står angivet i WinRoute.
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 11:08 #9
ibob>>i min dns indstillinger er der ikke angivet nogen dns....hvordanm finder jeg dns
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 11:08 #10
gunni42>>hvilken port...hvor står den henne?
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 11:10 #11
Prøv i kontrolpanelet under netværk. Avancerede indstillinger.
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 11:14 #12
ibob>>stadig er der ikke angivet nogen dns....hvor finder jeg de værdier som skal sættes ind...jeg ved godt hvor de skal sættes ind henne
Avatar billede bgjensen Nybegynder
06. november 2000 - 11:16 #13
Den står under proxy instillinger, i WinRoute.
Avatar billede bgjensen Nybegynder
06. november 2000 - 11:20 #14
Vælg Proxy Server Settings -> General, her kan man sætte porten.
Avatar billede bgjensen Nybegynder
06. november 2000 - 11:24 #15
Den står til 3128 default. Så i explorer skriver du din ip under proxy server, og 3128 under porten.
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 11:24 #16
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 11:24 #17
Dette er TDK\'s primære DNS server: 194.239.134.83
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 12:15 #18
oki...nu har jeg tastet dns (194.239.134.83) ind på settings under dns i winroute...men jeg kan stadig ikke åbne en url i explorer
har osse sat client explorer settings til proxy..med port 3128
Virker ikke
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 12:17 #19
Gunni42..i winroute er der en fane der hedder DNS Proxy...men ikke noget proxy settings
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 12:18 #20
Hvad sker der hvis di skriver ping -a 194.239.134.83?
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 12:22 #21
ibob>>jeg kan pinge både fra server og client...en ping på 28ms fra server og client!
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 12:24 #22
den resolver til denne hostnavn ; ns3.tele.dk
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 12:28 #23
Prøv på en client at fjerne proxy settings i explorer, og prøv så igen. På denne måde finder du ud af om det er proxy serveren eller clienten den er gal med.
Avatar billede bgjensen Nybegynder
06. november 2000 - 12:28 #24
Kan man sætte ip og port under DNS Proxy?
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 12:30 #25
gunni42>>jeg kan forward dns eller angive en dns.....jeg kan osse mappe porte i winroute ....da der er en fane til port mapoping...,men mener ikke at det der nødvendigt...
Avatar billede bgjensen Nybegynder
06. november 2000 - 12:32 #26
Jeg sidder ikke ved en computer med WinRoute nu, men jeg kan sende noget mere info når jeg kommer hjem, ved 16.00 tiden. Hvis det er OK.
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 12:33 #27
oki...nu har jeg haft fjernet proxy indstillingerne fra client....den åbner nogle af siderne ...men den er for langsom....den er næsten 3 minutter om at loade Baggrunden...så loader den ikke mere
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 12:43 #28
Er det på alle de sider du har prøvet at den er så langsom?
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 13:06 #29
ibob>>jepper..den er langsom på alle sider
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 13:20 #30
Kan du se om du bruger hele din bundbredde på din linie ud af huset?
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 13:27 #31
ibob>>hvordan kan jeg finde ud af det om jeg bruger hele båndbreddenb til ud af huset?
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 13:33 #32
Hvis det er en router, kan du lave en telnet session til routerens ip adresse. I routeren kan du så se belastningen på linien. Men dit problem lyder mere som om at din trafik bliver routet forkert, eller at dit sikkerheds filter er sat forkert op i routeren. Prøv at tag kontakt til TDK og få dem til at checke routeren.
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 13:35 #33
winroute målerr godt nok hastigheden på et eller andet:
RX speed: 3.22 kb/s
tx speed: 1.87 kb/s
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 13:35 #34
router..jeg har ingen router.......
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 13:52 #35
gunni42>>jeg vil gerne have noget info om det...så hjvis du gider at sende dety....takker
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 14:06 #36
hør her-.....jeg tror jeg har lokaliseret problemnet, ville gerne have det bekræftet;
Server ip; 192.168.1.10
Client ip; 192.168.1.11 .12 .13 .14 .15 .16 .17 .18 osv
er det helt galt eller...
Avatar billede burningice Nybegynder
06. november 2000 - 14:41 #37
jeg kan ikke se hvad problemet skulle være der...
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 14:50 #38
hmmm...det ved jeg helkler ikke efter hånden.....
det har skam kørt fint...men driller kun med explorer
Avatar billede burningice Nybegynder
06. november 2000 - 15:37 #39
ok... nu har jeg ikke været med fra starten, men lad os prøve helt forfra... alt proxy i winroute slås fra. din indstilling i IE skal alle flueben slås fra, ingen proxy. Din gateway og DNS på clienterne skal henvise til routeren (altså 192.168.1.10)
I winroute sørger du så for at enable dns forward, her indtaster du så dns adresserne fra din ISP.

Meld tilbage når dette er gjort...
Avatar billede bgjensen Nybegynder
06. november 2000 - 15:52 #40
Prøv dette:

I WINROUTE:
Gå ind i settings -> Proxy Server.
I general sætte porten (Default = 3128).
Gå inde i Cache, der er 5 afkrydsnings boksen i bunden, de tre nederste skal være afkrydset.
I EXPLORER:
Gå ind i Funktioner -> Internet indstillinger og vælg forbindelser.
Klik på LAN-indstillinger.
Under proxy-server sætte hak i \"Brug en proxy-server\".
Adresse er din IP på den computer med internet forbindelsen.
Port er den som står i WinRoute (3128).
PÅ DEN COMPUTER SOM SKAL BRUGE DEN DELTE FORBINDELSE:
Explorer: Skal sætte som skrevet ovennævnt (I EXPLORER)
Egenskaber for Netværk: Vælg egenskaber for netkortes tcp/ip.
DNS-Konfigurationer: skal sættes til den ip som hovedcomputeren har.
Og Gateway sættes også til hovedcomputerens IP adresse.
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 16:22 #41
Cyberfessor>> der er til at starte med intet proxy server i winroute...
Har fjernet proxy indstillinger fra IE, Står til at bruge automatiake indstillinger
I winroute har jeg to muligheder ANG proxy;

Enable DNS Proxy
1. Forward DNS Queries to DNS server Automaticlly selected from the network settings of the interfaceused for internet connection

eller

2. Forward DNS queries to specified servers

Hvad skal jeg vælge....
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 16:23 #42
Hvis din server adresse er 192.168.1.10 vil det ikke virke ordentligt. Det er et ikke routebart net. Hvis jeg var dig, ville jeg lave det om til f.eks. 192.9.200.10, og derefter clienterne.
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 16:24 #43
gunni42>>jeg tror ikke vi har den sam,me version eller udgave af winroute
Versionen jeg sidder med hedder;

Winroute Lite 4.1 (build 18)
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 16:25 #44
ibob>>skal server og alle clienter have ny ip så?
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 16:26 #45
adidas>> RX speed: 3.22 kb/s betyder at du modtager 3.22 k/byte i sekundet. TX = Transmit.
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 16:31 #46
Yep. Hvis du ikke bruger DHCP på serveren, skal alle klienterne have nue adresser. Ellers kan du blot ændre det på serveren og dit DHCP Scope.
Avatar billede adidas Nybegynder
06. november 2000 - 16:31 #47
kom nu der må da være nogen som kan hjælpe mig....skal have nettet oppe og kører inden 18:00 idag....giver gerne extra point
Avatar billede bgjensen Nybegynder
06. november 2000 - 17:02 #48
Jeg bruger WinRoute Pro!!! Men de må da havde næsten de samme indstillinger, skal man da mene. Men ellers brug WinRoute Pro. Men jeg ved bare at du skal sætte DNS, og gateway op til at gøre gennem den computer med internet forbindelsen.
Avatar billede burningice Nybegynder
06. november 2000 - 19:21 #49
skod... winroute lite sucks... \"deler internet linie med Winroute Lite Pro\" Det er jo ikke til at vide om du bruge lite eller pro.

ok... bruge der isdn eller alm. modem på serveren??

Ok, her kommer opsætning til winroute PRO

serveren

IP. 192.168.0.100
DNS. din isp\'s dns
gateway. 192.168.0.100

clienter

IP. 192.168.0.1 > 12
DNS. 192.168.0.100
gateway. 192.168.0.100

i winroute enabler du dns forward til din isp\'s dns og slår proxy fra (mener den er disable by default).

IE indstillinger, alle flueben VÆK.
Avatar billede burningice Nybegynder
06. november 2000 - 19:23 #50
NAT skal enables på dit modem
Avatar billede adidas Nybegynder
08. november 2000 - 13:41 #51
håber i er glade for point fordeling...tak for hjælpen alle sammen
Avatar billede burningice Nybegynder
08. november 2000 - 14:02 #52
fik du det til at virke??