Avatar billede proboss Nybegynder
06. november 2000 - 01:43 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

kan man gemme sigen koder

er der nogle som ved hvordan man gemmer sigen koder på hjemmeside så ingen kan se dem
Avatar billede tupsy Nybegynder
06. november 2000 - 02:23 #1
Hmm, jeg tror ikke at man kan skjule koden 100%, men her er en kode der giver en Copyright-alert  hvis der bliver højreklikket på siden... :

<script language=JavaScript>
<!--

var message=\"Copyright Dit Navn(c)\";
function click(e) {
if (document.all) {
if (event.button == 2) {
alert(message);
return false;
}
if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
alert(message);
return false;
}
if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
}
document.onmousedown=click;
// -->
</script>
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. november 2000 - 07:25 #2
Hvis det er vis>kilde så kan du godt glemme det medmindre du begynder at programmere i PHP eller ASP.
Avatar billede lens Nybegynder
06. november 2000 - 22:41 #3
tommy har ret, og det er i øvrigt ret kikset, med den højreklik-stop, fordi brugeren af siden, så bliver afholdt fra en masse genveje, som han alligevel kan tilgå gennem menuen. --> altså igang med asp eller php!!!

(php er gratis)

(...og sejt)
Avatar billede podata Nybegynder
07. november 2000 - 02:16 #4
Som tommyf og lens har skrevet er det lidt \"bøvet\" med hensyn til genveje m.v. men du kan gøre det lidt besværligt.

Du kan disable højreklik med dette script:

<script language=\"JavaScript\">
function right(evnt) {
if (navigator.appName.toUpperCase().match(/NETSCAPE/) != null) {
if (evnt.which >= 2){
alert(\"Funktionen er afbrudt\");
return false;
}
else
if (event.button>=2)
alert(\"Funktionen er afbrudt\");
}
document.onmousedown=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
window.onmousedown=right;
</script>

Det forhindrer imidlertid ikke vis kilde i menuen så du er nød til at sætte det hele i et frameset og så tilføje:

<script language=\"JavaScript\">
    function Rebuild() {
        if (parent != null && parent != self) {}
        else {window.document.location = \"index.html\"}
    }

    Rebuild();
</script>

På alle dine sider.

Men det gør det kun lidt besværligt for man kan jo bare gemme siden (eller tá den fra cashen) og så åbne den i hvilken som helst editor/text\"ting\" og så har man jo koden alligevel........

Programmering er nok den eneste vej ud af \"problemet\"
Avatar billede lens Nybegynder
07. november 2000 - 09:51 #5
Men problemet med de irriterende \"DING\" hver gang du højreklikker (med vilje eller ej) er der stadig, hvorefter brugeren tænker; Næææææh hvor den side dog stinker dejligt meget, dér gider jeg ikke komme mere.
Avatar billede kasseper Nybegynder
07. november 2000 - 09:55 #6
Æhhhh er ASP ikke gratis...?
Jeg har da aldrig betalt en krone...!
Avatar billede tzr Nybegynder
12. november 2000 - 08:58 #7
Det der med Copyright-alert når det bliver højreklikket på siden er noget lort. Du kan ikke skjule koderne 100% i HTML. Og selvom du har sådan et ulækkert JavaScript, så er det stadig meget nemt at få fat i koder, billeder, scripts, etc. hvis man ved hvordan man gør. Det er MEGET nemt.
Så mit svar ville være: Lad være med at prøve på at skjule dine koder når du bare bruger alm. HTML, det hjælper
Avatar billede tzr Nybegynder
12. november 2000 - 09:00 #8
ikke
Avatar billede tupsy Nybegynder
12. november 2000 - 14:24 #9
Tjaa, men manden spørg.. Og vi forsøger at svare..
Om man kan lide resultatet eller ej er jo op til hver enkelt!!

Tupsy!!
Avatar billede crazy_phoenix Nybegynder
16. november 2000 - 13:10 #10
du kan ikke gemme koden!!

det vil altid ligge i \"Temporary Internet Files\"
el. du kan bare trykke vis -> kilde

så desværre
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. november 2000 - 15:07 #11
Du KAN sådan set godt gemme koden... prøv denne:
http://www.search.mobilixnet.dk/krypter/ie.htm
Det kræver minst et 12 årig barn for at bryde koden ;)
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. november 2000 - 15:09 #12
Så kommer en normal side til at se sådan her ud, hvis man prøver at se koden:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Gode links.</TITLE>
<META HTTP-EQUIV=\"Expires\" CONTENT=\"sjh\">
</HEAD>
<BODY>
<script>function Decrypt(){var key=\"ôugzy× ñôurnq× ñôgvgyr×Tbqr·yvaxf.ô/gvgyr× ñôfglyr·glcrЙgrkg/pff™× ñOBQL·þsbagðsnzvyl:·Ireqnan,·Nevny,·Uryirgvpn,·fnafðfrevs‰·sbagðfvmr:·10cg‰º ñGQ·þsbagðsnzvyl:·Ireqnan,·Nevny,·Uryirgvpn,·fnafðfrevs‰·pbybe·:#000000‰·sbagðfvmr:·10cg‰º ñN·þsbagðsnzvyl·:·Ireqnan,·Nevny,·Uryirgvpn,·fnafðfrevs‰·sbagðfvmr:·8cg‰‰pbybe:#0000SSº ñN:Ubire·þsbagðsnzvyl·:·Ireqnan,·Nevny,·Uryirgvpn,·fnafðfrevs‰·sbagðfvmr:·8cg‰‰pbybe·:#SS0000º ñô/fglyr× ñ ñôpragre× ñôgnoyr·obeqreЙ0™·jvqguЙ95%™·pryycnqvatЙ0™·pryyfcnpvatЙ0™·otpbybeЙ#0072N8™×ôge×ôgq×&aofc‰ô/gq×ôgq·nyvtaЙpragre™× ñôge× ñ·········ôgq×&aofc‰ô/gq× ñ·········ôgq·nyvtaЙpragre™×ôU2×ôO×ôSBAG·PBYBEЙ#SSSSSS™×Tbqr·yvaxf.ô/SBAG×ô/O×ô/U2×ô/gq× ñ·········ôgq×&aofc‰ô/gq× ñô/ge× ñôge× ñ·········ôgq×&aofc‰ô/gq× ñôgq·nyvtaЙpragre™× ñôgnoyr·obeqreЙ0™·jvqguЙ100%™·pryycnqvatЙ0™·pryyfcnpvatЙ0™·otpbybeЙ#SSSSSS™·× ñôge× ñ·········ôgq×ôvzt·fepЙwninfpevcg.vagrearg.pbz.tvs™·ObeqreЙ0™·nygЙXyvx·cå·yvaxrg·sbe·ng·tå·gvy·fvqra.™×ô/gq× ñ·········ôgq·inyvtaЙgbc™·nyvtaЙyrsg™×ôV×ôO×Gur·Wninfpevcg.ô/O×ô/V×·Ure·svaqre·qh·znffre·ns·rxf·cå·ôoe×ôn·uersЙuggc://wninfpevcg.vagrearg.pbz/™×uggc://wninfpevcg.vagrearg.pbz/ô/n×·HXô/gq× ñô/ge× ñôge× ñ·········ôgq×ôvzt·fepЙnalguvat.qx.tvs™·ObeqreЙ0™·nygЙ™×ô/gq× ñ·········ôgq·inyvtaЙgbc™·nyvtaЙyrsg™×ôV×ôO×Nalguvat.qx.ô/O×ô/V×·orglqre·nyggvat!·qrg·xna·zna·ivfg·btfå·fvtr·ure·ôoe×ôn·uersЙuggc://nalguvat.qx/™×uggc://nalguvat.qx/ô/n×·QXô/gq× ñô/ge× ñôge× ñ·········ôgq×ôvzt·fepЙwninfpevcgf.rnegujro.pbz.tvs™·ObeqreЙ0™·nygЙ™×ô/gq× ñ·········ôgq·inyvtaЙgbc™·nyvtaЙyrsg™×ôV×ôO×Wnin·Fpevcg.ô/O×ô/V×·re·btfå·rg·tbqg·fgrq·ng·svaqr·fvar·fpevcgôoe×ôn·uersЙuggc://wninfpevcgf.rnegujro.pbz/™×uggc://wninfpevcgf.rnegujro.pbz/ô/n×·HXô/gq× ñô/ge× ñôge× ñ·········ôgq×ôvzt·fepЙjjj.24sha.pbz.tvs™·ObeqreЙ0™·nygЙ™×ô/gq× ñ·········ôgq·inyvtaЙgbc™·nyvtaЙyrsg™×ôV×ôO×24sha.ô/O×ô/V×·re·btfå·rg·tbqg·fgrq·ng·svaqr·fvar·fpevcgôoe×ôn·uersЙuggc://jjj.24sha.pbz/™×uggc://jjj.24sha.pbz/ô/n×·HXô/gq× ñô/ge× ñôge× ñ·········ôgq×ôvzt·fepЙjjj.rxfcregra.qx.tvs™·ObeqreЙ0™·nygЙ™×ô/gq× ñ·········ôgq·inyvtaЙgbc™·nyvtaЙyrsg™×ôV×ôO×Rxfcregra.ô/O×ô/V×·qrg·xna·zna·ivfg·ebyvt·fvtr·ure·xna·qh·så·uwæyc·gvy·arqfgra·nyg.ôoe×ôn·uersЙuggc://jjj.rxfcregra.qx/™×uggc://jjj.rxfcregra.qx/ô/n×·QXô/gq× ñô/ge× ñôge× ñ·········ôgq×ôvzt·fepЙjjj.fpevcgfrnepu.pbz.tvs™·ObeqreЙ0™·nygЙ™×ô/gq× ñ·········ôgq·inyvtaЙgbc™·nyvtaЙyrsg™×ôV×ôO×Fpevcg·Frnepu.ô/O×ô/V×·ure·re·znffre·ns·zhtyvurqre·sbe·ng·svaqr·fvtar·Fpevcgf.ôoe×ôn·uersЙuggc://jjj.fpevcgfrnepu.pbz/™×uggc://jjj.fpevcgfrnepu.pbz/ô/n×·HXô/gq× ñô/ge× ñôge× ñ·········ôgq×ôvzt·fepЙjrofvgrtnentr.argfpncr.pbz.tvs™·ObeqreЙ0™·nygЙ™×ô/gq× ñ·········ôgq·inyvtaЙgbc™·nyvtaЙyrsg™×ôV×ôO×Ghar·Hc.ô/O×ô/V×·ure·une·qh·zhtyvurq·sbe·ng·så·grfgrg·qva·uwrzzrfvqr,·bz·qre·re·srwy·v·qra.ôoe×ôn·uersЙuggc://jrofvgrtnentr.argfpncr.pbz/™×uggc://jrofvgrtnentr.argfpncr.pbz/ô/n×·HXô/gq× ñô/ge× ñôge× ñ·········ôgq×ôvzt·fepЙjjj.serrqvfxfcnpr.pbz.tvs™·ObeqreЙ0™·nygЙ™×ô/gq× ñ·········ôgq·inyvtaЙgbc™·nyvtaЙyrsg™×ôV×ôO×Serr·Qvfxfcnpr.ô/O×ô/V×·uivf·qh·vxxr·une·zrer·cynqf·cå·qra·freire·qh·une·re·ure·ra·yøfavat,·ure·xna·qh·så·bc·gvy·300ZO·tengvf.ôoe×ôn·uersЙuggc://jjj.serrqvfxfcnpr.pbz/™×uggc://jjj.serrqvfxfcnpr.pbz/ô/n×·HXô/gq× ñô/ge× ñôge× ñ·········ôgq×ôvzt·fepЙjjj.fpevcg.qx.tvs™·ObeqreЙ0™·nygЙ™×ô/gq× ñ·········ôgq·inyvtaЙgbc™·nyvtaЙyrsg™×ôV×ôO×Fpevcg.qxô/O×ô/V×·ure·xna·qbjaybnqr·ugzy,·pff,·ptv,·wninfpevcg.ôoe×ôn·uersЙuggc://jjj.fpevcg.qx/™×uggc://jjj.fpevcg.qx/ô/n×·QXô/gq× ñô/ge× ñô/gnoyr× ñô/gq× ñ·········ôgq×&aofc‰ô/gq× ñô/ge× ñôge× ñ·········ôgq×&aofc‰ô/gq× ñ·········ôgq×&aofc‰ô/gq× ñ·········ôgq×&aofc‰ô/gq× ñô/ge× ñô/gnoyr× ñô/pragre×\"; var bin=new Array(\"™\",\'\"\',\"Ç\",\"\'\",\"ô\",\"<\",\"×\",\">\",\"‰\",\";\",\"‡\",\"(\",\"÷\",\")\",\"þ\",\"{\",\"º\",\"}\",\"€\",\"[\",\"†\",\"]\",\"Ð\",\"=\",\"ð\",\"-\",\"ñ\",\"\\n\",\"·\",\" \"); for(i=0;i<bin.length;i+=2){k=bin[i];b=bin[i+1];while (key.indexOf(k)!=-1){a=key.substring(0,key.indexOf(k));c=key.substring(key.indexOf(k)+1,key.length);key=a+b+c;}} var code=\"\";for (i=1;i<(key.length+1);i++){k=key.charCodeAt(i-1);if(k>=97&&k<=109){k=k+13;}else if(k>=110&&k<=122){k=k-13;}else if(k>=65&&k<=77){k=k+13;}else if(k>=78&&k<=90){k=k-13;}code=code+String.fromCharCode(k);}document.write(\'\'+code+\'\');}Decrypt();</script>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede backonfix Nybegynder
18. november 2000 - 19:14 #13
du skal ike bruge denne kode den er alt for let at genem skue og hvis man vil ind og se en kilde kode på en side kan man lige meget hvad den heder
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. november 2000 - 20:20 #14
backonfix>> Se to svar oppe, jeg HAR gjort opmerksom på at en 12 årig kan gennemskue den.
Avatar billede styler Nybegynder
14. februar 2001 - 14:24 #15
<script language=\"JavaScript1.1\">
<!-- begin
document.onmousedown=click;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); window.onmousedown=click;
function click(e){
    if (navigator.appName == \'Netscape\'){
        if (e.which != 1){
    alert(\"DU MÅ IKKE STJÆLE MINE KODER !!!\");
            return false;}}
    if (navigator.appName == \"Microsoft Internet Explorer\"){
        if (event.button != 1){
            alert(\"DU MÅ IKKE STJÆLE MINE KODER !!!\");return false;}}}
// end -->
</script>
Avatar billede proboss Nybegynder
21. februar 2001 - 00:33 #16
kan ikke bruge noget sorry så jeg lukker spørgsmålet
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. februar 2001 - 07:23 #17
Øhhhhhh, hvad havde du forestillet dig? Du har fået afvide hvordan man kan kryptere det samt fjerne højreklik, der er ikke andre muligheder før du får lært noget ASP/PHP!
Avatar billede tzr Nybegynder
21. februar 2001 - 13:52 #18
BTW, så ville jeg nok foreslå at du starter med ASP (jeg synes det er lidt mere simpelt end ASP)
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. februar 2001 - 13:53 #19
Er ASP simplere end ASP?
Avatar billede tzr Nybegynder
21. februar 2001 - 13:59 #20
okay, det sidste ASP skulle være PHP

fuck du er irriterende
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. februar 2001 - 14:37 #21
Jeg kunne da ikke regne ud om det var det første eller sidste der var forkert.
Du kunne have syntes at PHP var lettere ens ASP.
Avatar billede tzr Nybegynder
21. februar 2001 - 14:48 #22
okay, det er så i orden.

Men, nej, det synes jeg ikke. PHP minder mere om C++, hvilket er et mere advanceret 3. generationssprog en BASIC.
BASIC = Beginners All Purpose Instruction Code
...
Bare lige for at blære mig lidt :)

Det kan godt være at PHP er nemmere for en der startede med C++ eller Java, men jeg startede med BASIC, så jeg synes ASP er nemmere end PHP