Avatar billede viperfx102 Nybegynder
22. februar 2003 - 21:56 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Fjern værdi ved nul

Jeg har en kolonne hvor min udregning engang imellem giver nul, jeg ikke er interesseret i at kigge på alle de nuller så kan jeg på en eller anden måde få feltet til at stå tomt hvis værdien af min udregning giver nul?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. februar 2003 - 22:01 #1
Så skal du bruge en hvis sætning:

HVIS(logisk_test;værdi_hvis_sand;værdi_hvis_falsk)

Brug hjælpe funktionen og søg på HVIS, så får du en rigtig god forklaring til hvordan du skal indstille det
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2003 - 22:02 #2
Gå ind i Tools - Options - vælg Fanebladet View - og fjern hakket ud for Zero Values. Nederst på fanebladet.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. februar 2003 - 22:06 #3
På dansk:
funktioner -> Indstillinger -> Vælg fanebladet "vis" -> fjern hak ved "Nulværdier"
Avatar billede mfj1 Nybegynder
22. februar 2003 - 22:06 #4
Klik på indstillinger i Funktioner.
Klik på fanen Vis
Fjern mærkeringen i feltet Nulværdier.
Avatar billede mugs Novice
22. februar 2003 - 22:07 #5
=HVIS(A3+B3=0;"";A3+B3)

Returnerer en null-værdi hvis betingelsen er opfyldt, ellers foretages beregningen.
Avatar billede laje3 Nybegynder
22. februar 2003 - 22:07 #6
Dette er en mulighed:

=HVIS(Sum(a1:a2)=0;"";Sum(a1:a2))