Avatar billede jps2mt Nybegynder
22. februar 2003 - 17:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køre kompileret program på Win98?

Jeg sidder her med Visual Basic 6 på min WinXP maskine, og laver et program der gerne skulle ende ud med at kunne køre på alle Windows udgaver startende fra Win98 og opefter...

Som det ser ud nu kan jeg vist kun køre mit program på NT kerner :(

Mvh. Morten
Avatar billede tajnefilm Nybegynder
22. februar 2003 - 17:57 #1
Kære Morten. Dit problem her, er vist at du mangler lidt maskinkode, af den del der også integreres i VB :)

For at gøre en lang historie kort, får du selve koden nu:

:!<- CreateCONN | root.MaschinApp <>CODEname -| Mozilla :<-

onSTARTthisAPP\connDIRECTION at LINE 4
Driver(PC\Application. This.appVERSION and "Microsoft Extension" PackSocket)\
IF DRIVER\U:\ROOT\APPVersion = MICROSOFT_windows_98\. THEN
GetAPPSTART("APPSOURCE");

IF DRIVER\U:\ROOT\APPVersion = MICROSOFT_windows_2000\. THEN
GetAPPSTART("APPSOURCE");

IF DRIVER\U:\ROOT\APPVersion = MICROSOFT_windows_ME\. THEN
GetAPPSTART("APPSOURCE");

IF DRIVER\U:\ROOT\APPVersion = MICROSOFT_windows_XP\. THEN
GetAPPSTART("APPSOURCE");

END conn IF APPv is NOT \U:\ROOT\WINVERSIONS\.GETCONNClose:\/50

:<CLOSECONN |:

ConnSTOP[directory\U:ROOT\WINVERSIONS\];

Denne kode, skal indsættes i kodevinduet i dit program. Derefter vil programmet kunne integreres i windows 98, 2000, ME og XP.

OBS. du kan have et par problemer med roden, men det er de færreste. Så må du ind og finde stien, og ændrer alle steder hvor der står U:\ROOT\

God fornøjelse med dit program, kan godt tænke mig at se det når det er færdigt :)

    Elvis has left the building..
Avatar billede jps2mt Nybegynder
22. februar 2003 - 19:00 #2
Heh...Du ved jo slet ikke hvad det er for et program jeg sidder og leger med... :)

Btw. U:\ROOT\ hvad er det den skal referere til?? Har ikke nogete U drev, og har ikke noget \ROOT...
Avatar billede sjh Nybegynder
23. februar 2003 - 00:04 #3
Avatar billede jps2mt Nybegynder
23. februar 2003 - 09:45 #4
sjh >> De eksempler du kommer med der kan jo kun fortælle mig hvilken version af OS det køres på...

Det sørger jo ikke for at det kan køres på alle OS lige fra Win98...Det er jo det mit spm. går ud på...
Avatar billede sjh Nybegynder
23. februar 2003 - 17:14 #5
Det kan man ikke få vb til at gøre automatisk der må du vide om dine funktioner virker på win98 winnt osv..
Avatar billede sjh Nybegynder
23. februar 2003 - 17:15 #6
ellers brug "Application Setup Wizard" til at lave din setup
Avatar billede jps2mt Nybegynder
23. februar 2003 - 17:26 #7
Og hvor finder du den henne??

Har kun Package & Deployment Wizard og det er lige netop den jeg har brugt til at lave setuppen med...
Avatar billede sjh Nybegynder
23. februar 2003 - 17:32 #8
oki den skulle være god nok, så må du lave alle dine funktioner så de virker på win98 winnt osv..

Så er det den kode du har lavet som ikke virker på alle win ver..

Har du brugt noget API i dine koder?
Avatar billede jps2mt Nybegynder
23. februar 2003 - 18:21 #9
Ja, jeg har flg.:

Declare Function WritePrivateProfileString Lib "kernel32" Alias "WritePrivateProfileStringA" (ByVal lpApplicationName As String, ByVal lpKeyName As Any, ByVal lpString As Any, ByVal lpFileName As String) As Long
Declare Function GetPrivateProfileString Lib "kernel32" Alias "GetPrivateProfileStringA" (ByVal lpApplicationName As String, ByVal lpKeyName As Any, ByVal lpDefault As String, ByVal lpReturnedString As String, ByVal nSize As Long, ByVal lpFileName As String) As Long
Private Declare Function GetVersionEx Lib "kernel32" Alias "GetVersionExA" (lpVersionInformation As OSVERSIONINFO) As Long
Avatar billede sjh Nybegynder
23. februar 2003 - 21:16 #10
ok, det skulle også virke på alle windows.

hvad fejl for du?
1) fejl når du installere dit program. (fejl ?)
2) når du starter dit program. (fejl ?)
3) eller andet. (fejl ?)
Avatar billede jps2mt Nybegynder
26. februar 2003 - 20:56 #11
Hmmm...Sad og legede lidt vidre med det, men nu kommer der ikke nogle fejl mere...Strange...

Ved ikke hvad der er/var sket, men det virker i hvert fald nu...