Avatar billede klingeling Nybegynder
20. februar 2003 - 11:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

skjul koder

jeg vil gerne leve en side hvor man skal bruge en kode for at komme ind. Men jeg er jo nød til at beskytte denne side og gerne også de andre, mod at man bare kan gå ind og se kildekode Men skal jo være en god beskyttelse. Nogen der har et godt bud ? Takker
Avatar billede elkrog Nybegynder
20. februar 2003 - 11:32 #1
Brug ASP, PHP eller lignende.
Avatar billede saviola Nybegynder
20. februar 2003 - 11:32 #2
Hvis du benytter ASP, så kan man ikke se den kode der styrer passwordet...eller kildekoden generelt.
Avatar billede saviola Nybegynder
20. februar 2003 - 11:33 #3
prøv at søge på eks. www.google.com...efter ordene Asp + password..så finder du sikkert en side der kan give dig koden.
Avatar billede klingeling Nybegynder
20. februar 2003 - 11:33 #4
ja, det er altsammen godt nok. Ville jo også gerne be om hjælp til selve koden venner.........hvem kommer først
Avatar billede klingeling Nybegynder
20. februar 2003 - 11:34 #5
<script id=clientEventHandlersVBS language=vbscript>
<!--

Sub window_onclick
msgbox "Ingen adgang"
End Sub

-->
</script>
er den her rigtig og god nok ?
Avatar billede elkrog Nybegynder
20. februar 2003 - 11:35 #6
<--default.html--->
<form action="tjek.asp" method="post">
<input name="brugernavn"><br>
<input name="password" type="password"><br>
<input type="submit" value="login">
</form>

<---tjek.asp--->

<%
if request.form("brugernavn") = "detnavnduønsker" AND request.form("password") = "Detpasswordduønsker" Then
session("loggedin") = "ok"
response.redirect "loggedin.asp"
else
response.redirect "default.html"
end if
%>

<--loggedin.asp-->

<%
if not session("loggedin") = "ok" Then
response.redirect "default.html"
end if
%>

Du er nu logged in
Avatar billede klingeling Nybegynder
20. februar 2003 - 11:39 #7
ja men det er så folk ikke kan se min koder på den side jo
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
20. februar 2003 - 11:40 #8
Kan du ikke selv skjule dine koder, har du nok ikke noget der er værd at skjule :)

Og du har sikkert også selv lært meget ved at kigge kildekode..
Avatar billede klingeling Nybegynder
20. februar 2003 - 11:44 #9
jeg tror vi skal glemme det søger hjælp og ikke tumper..så kan jeg sgu tage i parken og se fck spille ;o)
Avatar billede elkrog Nybegynder
20. februar 2003 - 11:47 #10
Som pelkjaer siger kan du ikke skjule dine html og javascript koder,
men asp og php koder bliver ikke vist når man kigger kildekode.
Avatar billede saviola Nybegynder
20. februar 2003 - 11:54 #11
giv mig dine idéer og jeg laver hele siden for dig..knoldesparker !!
Avatar billede exp Juniormester
20. februar 2003 - 11:57 #12
pelkjaer >>
you said it :o)
Avatar billede saviola Nybegynder
20. februar 2003 - 11:58 #13
klingeling...nu stopper du kraftedme....det er sgu svært at skrive kode som ikke kan læses..men hvis du tjekkede elkrogs glimrende eksempel - så kan du måske fatte hvad ASP kan.