Avatar billede chikaka Nybegynder
20. februar 2003 - 10:50 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

MySql og PHP3

Jeg har et kæmpe problem efter at have flyttet webhotel fra en server på min tidligere arbejdsplads til Freepaq. Freepaq understøtter Php og MySql, og jeg har taget et dump af databasen fra den tidligere server. Jeg har så downloadet "MySQL Control Center" og uploadet databasen til den nye server. Jeg har desuden ændret login oplysningerne i Php3 filerne, men det vil stadig ikke fungere. Hvad gør jeg forkert??? Jeg kender desværre ikke så meget til det, så det kan godt være at det jeg har gjort er helt forkert. Men det ser ud til at alle tables osv. ligger i databasen på serveren. Når man vil tilgå databasen fra hjemmesiden kommer nedenstående kode bare frem istedet for de forskellige oplysninger fra databasen. Håber at der er nogle der kan hjælpe mig på vej.

0) : PRINT " Mærke Model Årgang Km Pris
"; WHILE ($i < $number): $id = mysql_result($result,$i,"id"); $maerke = mysql_result($result,$i,"maerke"); $aargang = mysql_result($result,$i,"aargang"); $model = mysql_result($result,$i,"model"); $pris = mysql_result($result,$i,"pris"); $billede1 = mysql_result($result,$i,"billede1"); $billede2 = mysql_result($result,$i,"billede2"); $km = mysql_result($result,$i,"km"); PRINT "  $maerke $model $aargang $km $pris
"; PRINT ""; $i++; ENDWHILE; PRINT ""; ENDIF; ?>
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 10:52 #1
Mon ikke du skal ændre dine php3 filer til php?
Avatar billede hmm10 Nybegynder
20. februar 2003 - 10:55 #2
'<?' starter en php-sætning.
'?>' slutter en php-sætning.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
20. februar 2003 - 11:17 #3
hmm10:
eller
<?php
?>
alt efter opsætningen
Avatar billede mufoxe Nybegynder
20. februar 2003 - 12:26 #4
Er syntaxen for while ikke ... while {} og det samme for if ? Det vil også være lækkert at se hvilken fejlbeskeder, du får.
Du skal også være opmærksom på at du ikke kan tilfå var i URL direkte længere. Du skal igennem $_GET, $_POST, $_SESSION osv nu.
Avatar billede chikaka Nybegynder
20. februar 2003 - 17:02 #5
el barto havde ret, det var lige det der skulle til, tak for svaret.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
21. februar 2003 - 10:36 #6
dmdisco > hmm.. tja
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2003 - 10:40 #7
Så vil jeg svare. 200 point er dog alt for meget, så læg et svar selv og behold en del af pointene :)