Avatar billede rjj100 Nybegynder
20. februar 2003 - 09:46 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk flytning af urørte filer

Jeg skal automatisk have flyttet Mapper inclusiv filer på en 2000 server til en anden mappe på samme server, hvis filerne ikke har været i brug i 3 mrd.
Dvs. at en mappe med undermapper skal flyttes hvis ingen af filerne i mappen er blevet brugt inden for 3mrd.

Hvordan gør jeg det?

Jeg er rimelig nybegynder i ASP men måske, nogle hint til hvor jeg skal begynde.

Mvh

Rene
Avatar billede longshanks Nybegynder
20. februar 2003 - 10:00 #1
Du skal bruge fil system objektet til at flytte filer og mapper!!

f.eks.
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fso.moveFolder "c:\Diverse", "c:\inetpup\wwwroot\"
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. februar 2003 - 10:01 #2
Du skal havde gang i filesystemobject FSO, http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_filesystem.asp

Du skal så lave en stump koden som looper gennem alle filerne i en folder og tjekker om deres dato for last accessed er størrer end 3 måneder.

Eks som lister alle filer i en folder:
http://www.aspfaqs.com/aspfaqs/ShowFAQ.asp?FAQID=90

For en fil har man så et fil obejct hvor man har disse data:
http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_file.asp for at se hvornår filen sidts er accesed så brug: .DateLastAccessed

Du skal bruge DateDiff og tkekke på antal mådeder mellem .DateLastAccessed og idag Date()

<%
  'Create the FileSystemObject object
  Dim objFSO
  Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

  'Obtain an folder object instance for a particular directory
  Dim objFolder
  Set objFolder = objFSO.GetFolder("C:\FooBar\Blah\")

  'Use a For Each ... Next loop to display the files
  Dim objFile
  For Each objFile in objFolder.Files

    if dateDiff("m" objFile.DateLastAccessed, date()) >= 3 then
      'Flyt filen
    end if
  Next
%>
Avatar billede longshanks Nybegynder
20. februar 2003 - 10:02 #3
Måske skal du flytte alle filerne først hvis du ikke må flytte en mappe med filer i, via...
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fso.moveFile "c:\diverse\minfil.txt","c:\inetpup\wwwroot\minfil.txt"
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. februar 2003 - 10:02 #4
For at flytte filen bruger du så FSO movefile eks her:
http://www.w3schools.com/asp/met_movefile.asp
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. februar 2003 - 10:04 #5
der mangler et , i denne linie:
if dateDiff("m" objFile.DateLastAccessed, date()) >= 3 then

Sådan her:
if dateDiff("m", objFile.DateLastAccessed, date()) >= 3 then