Avatar billede enragedbudda Nybegynder
19. februar 2003 - 18:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Highligted PHP-kode i PHP-fil med databaser...

Hej...

Jeg vil bare lige høre om det er muligt at få highlited noget kode i en fil uden at bruge show_source() ?

Jeg er ved at lave et "code-libery"... Et system hvor man kan tilføje koder og lave en beskrivelse af dem... Jeg vil helst have det database baseret så show_source() virker ikke... for man kan jo ikke gøre sådan her: <?php show_source("<?php echo "Hello World!";?>"); ?>

Håber på at få noget hurtigt hjælp :)

mvh Gustav
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. februar 2003 - 18:53 #1
hvis det er enabled i serveren kan du vise filen med fil.phps
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
19. februar 2003 - 18:54 #2
loadet: i know... men det er det jeg ikke vil ;)... det skal være noget i stil med: http://cc.enragedbudda.dk/index.php?cat_select=Udviklerendk_funktioner&show=Write_function ...
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. februar 2003 - 18:54 #3
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. februar 2003 - 18:54 #4
ahh ok.. så ved jeg det ik
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
19. februar 2003 - 18:55 #5
tak for hjælpen anyways ;)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. februar 2003 - 19:35 #6
er det ikke bare sådan du mener:

<?
$string = '<?php echo "Hello World!";?>';
highlight_string("$string");
?>
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
19. februar 2003 - 20:07 #7
nicklas: skriver den så <?php echo "Hello World!"; ?> med phps farver?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. februar 2003 - 20:18 #8
prøv den dog.. ej.. jeg skal nok hjælpe dig din dovne hund.. ;)
http://www.bornstein.dk/highlight_string.php
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
19. februar 2003 - 20:21 #9
hehe :)...
tark ska du sq ha ;)...

30 point i din retning ;)
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
19. februar 2003 - 20:21 #10
læg lige et svar ;)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. februar 2003 - 20:21 #11
oki.. :)
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
19. februar 2003 - 20:23 #12
tak for hjælpen ;)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. februar 2003 - 20:25 #13
der er dog et problem.. du bliver nød til at slashe alle '-erne.. Altså så der står \'
de vil så blive fjernet når du printer den med farverne..
Men hvis de bliver hevet ud fra en database, ville ikke blive et problem..
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
19. februar 2003 - 20:45 #14
jeg kan da bare sætte $string = addslahses($string); ind mellem de to linjer du skrev ;)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. februar 2003 - 20:50 #15
nej.. problemet er at php tror at strengen slutter, hvis den indeholder samme tegn som den selv starter og slutter strengen med.. Men hvis du hiver det ud fra en database, kan du godt gøre det sådan.. eller hvis det kommer fra en form, kan du også gøre som du selv forslår..
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
19. februar 2003 - 20:55 #16
ahh... på den måde :)... kan det ikke løses med at bruge &gt; og &lt; istedet for < og >
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. februar 2003 - 21:02 #17
nææ.. det er ikke dem der gør det.. Det er ' erne..

fx hvis man skriver en echo-sætning:  echo ''

Nu sætter du så noget kode ind med en ' i.. Så kommer der til at stå: echo 'noget'noget'
men php vil så tro at når den starter med en ', så slutter den så også med '.. Og så stopper den bare når den første ' kommer.. Altså efter den første noget..

Så derfor bliver du nød til at skrive \' i stedet for '
Men hvis du skriver din kode ind via en form til din database, kan du jo bruge dit eget eksempel, og lave koden om før den bliver smidt ind..
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
19. februar 2003 - 21:04 #18
ahh...
det er jo addslashes :)
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
19. februar 2003 - 21:05 #19
så får alle " et \ foran... og jeg bruger " ikke ' ;)