Avatar billede human Nybegynder
18. februar 2003 - 17:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mysql_num_rows() ERROR!

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in line 11

<?
$host = "localhost";
$user = "";
$pass = "";
$db = "users";

mysql_connect("$host", "$user", "$pass") || die(mysql_error());
mysql_select_db("$db") || die(mysql_error());
11: $result = mysql_query("select brugernavn FROM users WHERE brugernavn = '$brugernavn'") || die(mysql_error());

$number = mysql_num_rows($result);
if ($number > 0) {
?>

Min tabel:
id int(10) unsigned DEFAULT '0' NOT NULL auto_increment,
brugernavn varchar(16),
password varchar(16),
PRIMARY KEY (id)
)

Hvad er der ivejen her?
Avatar billede nyhjem Nybegynder
18. februar 2003 - 18:06 #1
Skal programmet tælle hvor mange "hits" der er på den query du sender? Hvis det er det programmet skal er det lidt nemmre at bruge en linie som denne:

$result = mysql_query("select count(*) as num from users WHERE brugernavn='$brugernavn'");
$samlet_login_antal = mysql_result($result,0,"num");
Avatar billede nyhjem Nybegynder
18. februar 2003 - 18:07 #2
Ellers kan du læse den nøjagtige syntax for mysql_num_rows her:

http://dk.php.net/manual/en/function.mysql-num-rows.php
Avatar billede human Nybegynder
18. februar 2003 - 18:11 #3
nyhjem, ikke helt :(
Har kigget der, men kan stadig ikke se hvad der er ivejen :(

Her er hele koden hvis det kan hjælpe:

mysql_connect("$host", "$user", "$pass") || die(mysql_error());
mysql_select_db("$db") || die(mysql_error());
$result = mysql_query("SELECT brugernavn FROM users WHERE brugernavn = '$brugernavn'") || die(mysql_error());

$number = mysql_num_rows($result);
if ($number > 0) {
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Opret-Ok-php</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
<br>
<b>Velkommen!</b><br><br>
Du er nu logget ind!
</body>
</html>

<?
print "Bruger navnet er optaget!";
}
elseif ($brugernavn && $password) {
$qeury = mysql_query("INSERT into users (brugernavn,password) values ('$brugernavn', '$password')")
|| die(mysql_error());
}else{
print "Du skal da forfanden udfylde alle felterne, hvad tror du de er der for!?!?";
}
Avatar billede nyhjem Nybegynder
18. februar 2003 - 18:20 #4
Det er meget mærkeligt.
Fejlen: "Not a valid mysql result resource" kommer somregle når den fejl eller den tabel man prøver at få adgang til ikke eksistere, men det ser det jo ud somom den gør :/
Avatar billede human Nybegynder
18. februar 2003 - 18:23 #5
Har lige lavet en dobbel triple check og gjort det hele igen.

Og den tabel findes altså :(
Avatar billede nyhjem Nybegynder
18. februar 2003 - 18:33 #6
Prøv at lave et script der ser sådan her ud, og kør det :)

<?php
// Her skal alt dit mysql connection halløj være :)

$brugernavn = "ET BRUGERNAVN SOM FINDES";

$result = mysql_query("select count(*) as num from users WHERE brugernavn='$brugernavn'");
$antal = mysql_result($result,0,"num");
print $antal;
?>
Avatar billede human Nybegynder
18. februar 2003 - 18:38 #7
Skidt pyt, fik det til at virke! (aner ikke hvad jeg gjorde forkert første gang :o)).

Men du skal da ikke snydes for poing.. ;o)
Avatar billede human Nybegynder
18. februar 2003 - 18:38 #8
Btw.. Hvis du finder ud af hvad der var ivejen med det første vil jeg meget gerne høre det :o)

Smid et svar
Avatar billede nyhjem Nybegynder
18. februar 2003 - 18:39 #9
Jeg vil da lige kigge det igennem :)
Avatar billede nyhjem Nybegynder
18. februar 2003 - 18:45 #10
Jeg har fundet fejlen*s*
Skriv linien sådan her så virker den*s*

$result = mysql_query("SELECT brugernavn FROM users WHERE brugernavn ='$brugernavn'") or die(mysql_error());
Avatar billede human Nybegynder
18. februar 2003 - 18:47 #11
WTF er forskellen?

Bortset fra or(||) og select med stort? Det er jo ligegyldige ting..
Avatar billede nyhjem Nybegynder
18. februar 2003 - 19:37 #12
Det syns jeg os, men åbenbart 'ikk alligevel*g*
Avatar billede human Nybegynder
18. februar 2003 - 19:38 #13
oki så :)