Avatar billede theranger Nybegynder
17. februar 2003 - 20:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hente IP-numre

Jeg har en "logbog" på gæsterne på min hjemmeside, hvor jeg bl.a. logger deres IP-numre. Er det muligt med en kode at omdanne disse IP-numre til de domæner ligger bagved?

På forhånd tak :-)
Avatar billede miknil Nybegynder
17. februar 2003 - 20:49 #1
Du skal bruge en DNS resolver komponent.
Fx er denne her freeware og rimelig simpel at gå til

http://www.internext.co.za/stefan/aspdns/

miknil
Avatar billede avlund Nybegynder
17. februar 2003 - 20:50 #2
Her kan du se hvordan du kan gøre det med en MS komponent:

http://www.armbrustconsulting.com/ResolveHost.html
Avatar billede miknil Nybegynder
17. februar 2003 - 20:56 #3
Hvis din hjemmeside ligger på et webhotel skal du ha fat i dem og høre hvad de stiller til rådighed, i den situation er det næppe sandsynligt de gi'r dig lov til at installere en 3' parts com component på deres servere.
Avatar billede theranger Nybegynder
17. februar 2003 - 21:00 #4
Til miknil og avlund: Kræver begge løsninger, at der er installeret et component hos min host (i dette tilfælde ScanNet)?
Avatar billede miknil Nybegynder
17. februar 2003 - 21:06 #5
Yep! Der er mig bekendt ikke noget 'native' metodekald i ASP der kan løse din opgave, muligvis har ScanNet noget WScript (avlunds eksempel) på deres servere, men det er ikke noget du kan regne med.
Kontakt deres support og hør hvad de kan tilbyde, det er sandsynligt de har diverse componenter installeret der tilbyder forskellige former for extra funktionalitet til din ASP webapp.
miknil
Avatar billede theranger Nybegynder
17. februar 2003 - 21:08 #6
Takker :-)
Avatar billede miknil Nybegynder
17. februar 2003 - 21:08 #7
Jeg kiggede lige på ScanNets support side, de tilbyder DNS resolving v.b.a AspDns komponenten:

Eksempel kopieret fra ScanNet:

<%
  Set DNSLook = Server.CreateObject("AspDNS.Lookup")

  strIPAddr = "199.1.11.2"
  Response.Write "The Host Name of <b>"&strIPAddr&"</b> is: "
  Response.Write "<b>"&DNSLook.ReverseDNSLookup(strIPAddr)&"</b><br>"

  strHostName = "www.microsoft.com"
  Response.Write "The IP Address of <b>"&strHostName&"</b> is: "
  Response.Write "<b>"&DNSLook.DNSLookup(strHostName)&"</b><br>"

  Set DNSLook = nothing
%>
Avatar billede theranger Nybegynder
17. februar 2003 - 21:09 #8
Jeg er ret nu her på siten - kan jeg dele min point ud mellem mikmil og avlund? Ellers er der point til den første af jer der kommer med et svar. (Den anden kan så tage nogle point jeg har liggende på http://www.eksperten.dk/spm/124913
Avatar billede miknil Nybegynder
17. februar 2003 - 21:10 #9
Tag og del pointsene op, og så er 200 nok lige i overkanten

miknil
Avatar billede miknil Nybegynder
17. februar 2003 - 21:13 #10
Du kan selv oprette et svar på

http://www.eksperten.dk/spm/124913

og tildele pointsene til dig selv!

Det er ikke altid man får et brugbart svar på sit spørgsmål, så det er en
rimelig normal fremgangsmåde

miknil
Avatar billede theranger Nybegynder
17. februar 2003 - 21:16 #11
Nu skal avlund lige have muligheden for at få dem - men ellers tak.

Jeg bruger ikke siden så tit og finder som regel svar på mine spørgsmål ved at søge i andres spørgsmål. Derfor har jeg råd til at være lidt rundhåndet, når der så endelig er noget jeg gerne vil have svar på.
Avatar billede miknil Nybegynder
17. februar 2003 - 21:18 #12
Ok!

Avlund, du kan jo give lyd fra dig hvis du ønsker at dele :-)

miknil
Avatar billede avlund Nybegynder
17. februar 2003 - 21:21 #13
Nå, jeg skulle lige ud og spise. Kom åbenbart for sent dog :)
Avatar billede avlund Nybegynder
17. februar 2003 - 21:21 #14
Jeg har lagt et svar i det andet spm...