Avatar billede fredney Nybegynder
17. februar 2003 - 15:12 Der er 10 kommentarer

1 variable til 2 destinationer

Kan det passe at der aldrig er nogen der har stået med dette problem.

Jeg skal have sendt 1 variable til en <iframe> og til $PHP_SELF.

Hvorfor er det så f... svært??
Avatar billede fredney Nybegynder
17. februar 2003 - 15:17 #1
med samme link selvfølgelig, med mindre der er en der kender en PHP funktion der på betingelse (if) kan sende en værdi afsted til en destination....

(Hvis en sådan funktion ikke findes kan det da ikke passe at en amatør som mig skal komme op med den ide...)
Avatar billede swaxi Nybegynder
17. februar 2003 - 15:22 #2
jeg tror dit problem er at du tænker lidt omvendt. php kan ikke sende variabler til noget som helst. eftersom et phpdokument først udfører noget når det bliver aktiveret (ved at nogle henter det gennem deres browser).
Avatar billede fredney Nybegynder
17. februar 2003 - 15:25 #3
Ja, man trykker på et link og 1 varibel sendes til 2 destinationer....
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. februar 2003 - 15:37 #4
Det kan du finde tonsvis af svar om her. Brug søgefunktionen.
Avatar billede swaxi Nybegynder
17. februar 2003 - 15:39 #5
og hvor ligger de to destinationer henne ? begge på din egen server eller hur ?
Avatar billede fredney Nybegynder
17. februar 2003 - 15:43 #6
$PHP_SELF og en <iframe> i samme script...
Avatar billede swaxi Nybegynder
17. februar 2003 - 15:48 #7
nej. hvilke dokumenter. hvilke url'er ?
Avatar billede fredney Nybegynder
17. februar 2003 - 15:50 #8
destinationer - targets - filer...

ja samme server, en del af samme side...
Avatar billede swaxi Nybegynder
17. februar 2003 - 15:55 #9
altså :
[index.php]
<html>
blah blah blah
variabel = <?=$variabel?>
blah blah
<iframe src="iframe.php?variabel=<?=$variabel?>">
</iframe>
<html>

[iframe.php]
dette er en iframe. variabel = <?=$variabel?>
Avatar billede swaxi Nybegynder
17. februar 2003 - 15:58 #10
nåja ... burde nok havde heddet :
<iframe src="iframe.php?variabel=<?=rawurlencode($variabel)?>">
</iframe>