Avatar billede kingomand Novice
17. februar 2003 - 10:50 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Top menu

Hej, jeg skal bruge en top menu der skal ligge næsten øverst på siden med 6 felter ved siden af hinanden. De skal virke sådan at når man kører musen hen over så åbnes
en menu, hvorfra man kan linke videre. farverne skal jeg selv kunne vælge. Er der nogen der kan hjælpe med det ?
Der er 100 point, fordi det har drillet mig ad h til!
Avatar billede exp Juniormester
17. februar 2003 - 10:53 #1
Har du en eller søger du en?

www.dhtmlcentral.com
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. februar 2003 - 10:53 #2
Avatar billede exp Juniormester
17. februar 2003 - 10:53 #3
Avatar billede kingomand Novice
17. februar 2003 - 10:56 #4
Jeg søger en ! Den skal ligne den der bruges på exp.
Avatar billede exp Juniormester
17. februar 2003 - 10:57 #5
Kig de links både jeg og fun22 har lagt :o)
Avatar billede kingomand Novice
17. februar 2003 - 10:58 #6
ok jeg kigger på dem, foreløbig tak.
Avatar billede exp Juniormester
17. februar 2003 - 11:01 #7
Det er lige præcis den der bliver brugt her på www.exp.dk!

Der er en milliard indstillingsmuligheder!
Avatar billede kingomand Novice
17. februar 2003 - 11:21 #8
jep det ligner noget jeg jeg kan bruge, hvordan rent praktisk sætter man det ind i frontpage ?
Avatar billede exp Juniormester
17. februar 2003 - 11:23 #9
Brug eksemplerne i zipfilen du har hentet - der står det hele :o)
Avatar billede kingomand Novice
17. februar 2003 - 11:30 #10
ok jeg prøver stille og roligt at sætte mig ned og læse.Er det rigtigt at man åbner exsemplerne og ser "vis kilde" og kopiere ?
Avatar billede exp Juniormester
17. februar 2003 - 11:32 #11
ja, sådan noget lignende :o)
Avatar billede morten123456 Nybegynder
17. februar 2003 - 11:59 #12
laver lige en til dig
Avatar billede morten123456 Nybegynder
17. februar 2003 - 12:02 #13
prøv og gå ind på www.javascriptkit.com eller www.freejavascript.com
der er hvis noget eller's så er det jo bare og søg inde på www.google.com
Avatar billede kingomand Novice
17. februar 2003 - 12:32 #14
hej Morten 123456, hvad mener du ? Laver du en til mig.
Det ville jeg da blive glad for.
Avatar billede exp Juniormester
17. februar 2003 - 12:48 #15
kingomand >>
Idéen med eksperten er egentlig hjælp til selvhjælp :o)

Synes, hvis du har tid til det, at du skulle sætte dig ind i coolmenu'en, da den er rigtig god, også til andre opsætninger.
Avatar billede kingomand Novice
17. februar 2003 - 12:54 #16
exp > du har selvfølgelig ret, men jeg er ved at stirre mig blind på de her menuer. Jeg tror det er en af de første gange jeg er ved at gi op. jeg har prøvet at kopiere koden over i frontpage, men kan hverken se det ene eller andet. scriptfejl er hvad jeg får. jeg ved jeg gør et eller andet forkert,jeg mangler lige idéen. jeg troede at når jeg havde kopieret over i FP så kunne jeg rette til der.Men sådan funker det ikke !
Avatar billede exp Juniormester
17. februar 2003 - 12:57 #17
Desværre har Frontpage en kedelig evne til at f*cke bl.a. javascript op - kig stedet på enten TSW WebCoder (www.tsw.dk) eller Stone's WebWriter (www.webwriter.dk)
Avatar billede kingomand Novice
17. februar 2003 - 13:11 #18
jeg ser lige på det, og kommer tilbage
Avatar billede kingomand Novice
17. februar 2003 - 13:45 #19
exp> kan du i et forståeligt dansk forklare hvordan jeg sætter menu 1 fra dit link ind på en eksisterende side. Det er garanteret som så meget andet skide let,når man først har forstået det!
Avatar billede morten123456 Nybegynder
17. februar 2003 - 17:25 #20
øøøøøøø ´hasr du en html kode jeg kan få så skal jeg sætte det ind og ordne det for dig!!
Avatar billede morten123456 Nybegynder
17. februar 2003 - 17:25 #21
øøøøøøø ´hasr du en html kode jeg kan få så skal jeg sætte det ind og ordne det for dig!!
Avatar billede kingomand Novice
17. februar 2003 - 17:31 #22
morten123456> vi finder ud af noget foreløbig tak, kontakter dig lidt senere.
Skal til fodbold med ungerne !!
Avatar billede exp Juniormester
18. februar 2003 - 08:50 #23
Indsættes i head (husk også filen "coolmenus4.js" skal ligge i samme bibliotek, eller stien til den skal ændres):
<style>
/* CoolMenus 4 - default styles - do not edit */
.clCMAbs{position:absolute; visibility:hidden; left:0; top:0}
/* CoolMenus 4 - default styles - end */

/*Style for the background-bar*/
.clBar{position:absolute; width:10; height:10; background-color:Navy; layer-background-color:Navy; visibility:hidden}

/*Styles for level 0*/
.clLevel0,.clLevel0over{position:absolute; padding:2px; font-family:tahoma,arial,helvetica; font-size:12px; font-weight:bold}
.clLevel0{background-color:Navy; layer-background-color:Navy; color:white;}
.clLevel0over{background-color:#336699; layer-background-color:#336699; color:Yellow; cursor:pointer; cursor:hand; }
.clLevel0border{position:absolute; visibility:hidden; background-color:#006699; layer-background-color:#006699}

/*Styles for level 1*/
.clLevel1, .clLevel1over{position:absolute; padding:2px; font-family:tahoma, arial,helvetica; font-size:11px; font-weight:bold}
.clLevel1{background-color:Navy; layer-background-color:Navy; color:white;}
.clLevel1over{background-color:#336699; layer-background-color:#336699; color:Yellow; cursor:pointer; cursor:hand; }
.clLevel1border{position:absolute; visibility:hidden; background-color:#006699; layer-background-color:#006699}

/*Styles for level 2*/
.clLevel2, .clLevel2over{position:absolute; padding:2px; font-family:tahoma,arial,helvetica; font-size:10px; font-weight:bold}
.clLevel2{background-color:Navy; layer-background-color:Navy; color:white;}
.clLevel2over{background-color:#0099cc; layer-background-color:#0099cc; color:Yellow; cursor:pointer; cursor:hand; }
.clLevel2border{position:absolute; visibility:hidden; background-color:#006699; layer-background-color:#006699}
</style>
<script language="JavaScript1.2" src="coolmenus4.js">
/*****************************************************************************
Copyright (c) 2001 Thomas Brattli (webmaster@dhtmlcentral.com)

DHTML coolMenus - Get it at coolmenus.dhtmlcentral.com
Version 4.0_beta
This script can be used freely as long as all copyright messages are
intact.

Extra info - Coolmenus reference/help - Extra links to help files ****
CSS help: http://coolmenus.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/reference.asp?m=37
General: http://coolmenus.dhtmlcentral.com/reference.asp?m=35
Menu properties: http://coolmenus.dhtmlcentral.com/properties.asp?m=47
Level properties: http://coolmenus.dhtmlcentral.com/properties.asp?m=48
Background bar properties: http://coolmenus.dhtmlcentral.com/properties.asp?m=49
Item properties: http://coolmenus.dhtmlcentral.com/properties.asp?m=50
******************************************************************************/
</script>

Indsættes LIGE EFTER BODY-TAGGET:
<script>

/***
This is the menu creation code - place it right after you body tag
Feel free to add this to a stand-alone js file and link it to your page.
**/

//Menu object creation
oCMenu=new makeCM("oCMenu") //Making the menu object. Argument: menuname

oCMenu.frames = 0

//Menu properties
oCMenu.pxBetween=30
oCMenu.fromLeft=20
oCMenu.fromTop=0
oCMenu.rows=1
oCMenu.menuPlacement="center"

oCMenu.offlineRoot="file:///C|/Inetpub/wwwroot/dhtmlcentral/projects/coolmenus/examples/"
oCMenu.onlineRoot="/coolmenus/"
oCMenu.resizeCheck=1
oCMenu.wait=1000
oCMenu.fillImg="cm_fill.gif"
oCMenu.zIndex=0

//Background bar properties
oCMenu.useBar=1
oCMenu.barWidth="100%"
oCMenu.barHeight="menu"
oCMenu.barClass="clBar"
oCMenu.barX=0
oCMenu.barY=0
oCMenu.barBorderX=0
oCMenu.barBorderY=0
oCMenu.barBorderClass=""

//Level properties - ALL properties have to be spesified in level 0
oCMenu.level[0]=new cm_makeLevel() //Add this for each new level
oCMenu.level[0].width=110
oCMenu.level[0].height=25
oCMenu.level[0].regClass="clLevel0"
oCMenu.level[0].overClass="clLevel0over"
oCMenu.level[0].borderX=1
oCMenu.level[0].borderY=1
oCMenu.level[0].borderClass="clLevel0border"
oCMenu.level[0].offsetX=0
oCMenu.level[0].offsetY=0
oCMenu.level[0].rows=0
oCMenu.level[0].arrow=0
oCMenu.level[0].arrowWidth=0
oCMenu.level[0].arrowHeight=0
oCMenu.level[0].align="bottom"

//EXAMPLE SUB LEVEL[1] PROPERTIES - You have to specify the properties you want different from LEVEL[0] - If you want all items to look the same just remove this
oCMenu.level[1]=new cm_makeLevel() //Add this for each new level (adding one to the number)
oCMenu.level[1].width=oCMenu.level[0].width-2
oCMenu.level[1].height=22
oCMenu.level[1].regClass="clLevel1"
oCMenu.level[1].overClass="clLevel1over"
oCMenu.level[1].borderX=1
oCMenu.level[1].borderY=1
oCMenu.level[1].align="right"
oCMenu.level[1].offsetX=-(oCMenu.level[0].width-2)/2+20
oCMenu.level[1].offsetY=0
oCMenu.level[1].borderClass="clLevel1border"

//EXAMPLE SUB LEVEL[2] PROPERTIES - You have to spesify the properties you want different from LEVEL[1] OR LEVEL[0] - If you want all items to look the same just remove this
oCMenu.level[2]=new cm_makeLevel() //Add this for each new level (adding one to the number)
oCMenu.level[2].width=150
oCMenu.level[2].height=20
oCMenu.level[2].offsetX=0
oCMenu.level[2].offsetY=0
oCMenu.level[2].regClass="clLevel2"
oCMenu.level[2].overClass="clLevel2over"
oCMenu.level[2].borderClass="clLevel2border"

/******************************************
Menu item creation:
myCoolMenu.makeMenu(name, parent_name, text, link, target, width, height, regImage, overImage, regClass, overClass , align, rows, nolink, onclick, onmouseover, onmouseout)
*************************************/
oCMenu.makeMenu('top0','','&nbsp;News','example2.html','')
  oCMenu.makeMenu('sub00','top0','Newest news','/news/index.asp')
    oCMenu.makeMenu('sub001','sub00','- New DHTML API released','','',160,0)
        oCMenu.makeMenu('sub002','sub00','- Explorer 7 is out','','',160,0)
        oCMenu.makeMenu('sub003','sub00','- Opera 6 supports innerHTML','','',160,0)
    oCMenu.makeMenu('sub01','top0','News archive','/news/archive.asp')

oCMenu.makeMenu('top1','','&nbsp;Scripts','/scripts/index.asp')
    oCMenu.makeMenu('sub10','top1','New scripts','/scripts/index.asp?show=new')
    oCMenu.makeMenu('sub11','top1','All scripts','/scripts/index.asp?show=all')
    oCMenu.makeMenu('sub12','top1','Popular scripts','/scripts/index.asp?show=pop')

oCMenu.makeMenu('top2','','&nbsp;Articles','/articles/index.asp')
    oCMenu.makeMenu('sub21','top2','Tutorials','/tutorials/index.asp')
        oCMenu.makeMenu('sub210','sub21','New tutorials','/tutorials/index.asp')
        oCMenu.makeMenu('sub211','sub21','Tutorials archive','/tutorials/archive.asp')
    oCMenu.makeMenu('sub22','top2','Other articles','/articles/index.asp')
        oCMenu.makeMenu('sub220','sub22','New articles','/articles/index.asp?show=new')
        oCMenu.makeMenu('sub221','sub22','Article archive','/articles/archive.asp')

oCMenu.makeMenu('top3','','&nbsp;Forums','http://www.sdf.sdf.sdf/')
    oCMenu.makeMenu('sub30','top3','General','/forums/forum.asp?FORUM_ID=6&CAT_ID=1&Forum_Title=General+DHTML+issues')
    oCMenu.makeMenu('sub31','top3','Scripts','/forums/forum.asp?FORUM_ID=4&CAT_ID=1&Forum_Title=DHTML+Scripts')
    oCMenu.makeMenu('sub32','top3','Crossbrowser','/forums/forum.asp?FORUM_ID=3&CAT_ID=1&Forum_Title=Crossbrowser+DHTML')
    oCMenu.makeMenu('sub33','top3','CoolMenus','/forums/forum.asp?FORUM_ID=2&CAT_ID=1&Forum_Title=CoolMenus')
    oCMenu.makeMenu('sub34','top3','dhtmlcentral.com','/forums/forum.asp?FORUM_ID=5&CAT_ID=1&Forum_Title=dhtmlcentral%2Ecom')
    oCMenu.makeMenu('sub35','top3','Cool sites','/forums/forum.asp?FORUM_ID=1&CAT_ID=1&Forum_Title=Cool+sites')

oCMenu.makeMenu('top5','','&nbsp;CoolMenus','mailto:test.html')
    oCMenu.makeMenu('sub50','top5','Examples','/coolmenus/examples.asp')
        oCMenu.makeMenu('sub500','sub50','With frames','/coolmenus/examples.asp?show=with')
        oCMenu.makeMenu('sub501','sub50','Without frames','/coolmenus/examples.asp?show=without')
    oCMenu.makeMenu('sub51','top5','Download','/coolmenus/download.asp')
        oCMenu.makeMenu('sub510','sub51','Download the source code to this menu','/coolmenus/download.asp','',150,40)
    oCMenu.makeMenu('sub52','top5','Tutorial','/coolmenus/tutorial.asp')
        oCMenu.makeMenu('sub520','sub52','Learn how to set up the menu','/coolmenus/tutorial.asp','',150,40)
    oCMenu.makeMenu('sub53','top5','MenuMaker','','',0,0,'','','','','','','','window.open("/coolmenus/maker/","","width=800,height=600")')
        oCMenu.makeMenu('sub530','sub53','Use the menuMaker to make the menu code for you','','',150,40,'','','','','','','','window.open("/coolmenus/maker/","","width=800,height=600")')
    oCMenu.makeMenu('sub54','top5','FAQ','/coolmenus/faq.asp')
        oCMenu.makeMenu('sub540','sub54','Frequently asked questions','coolmenus/faq.asp','',150,40)
    oCMenu.makeMenu('sub55','top5','Help forum','/forums/forum.asp?FORUM_ID=2&CAT_ID=1&Forum_Title=CoolMenus')
        oCMenu.makeMenu('sub550','sub55','Go to this forum and post you problems or suggestions regarding the CoolMenus','/forum/forum.asp?forum_id=2','',150,40)
</script>

Indsættes der hvor du ønsker at menuen skal være:
<script>
//Leave this line - it constructs the menu
oCMenu.construct()
</script>
Avatar billede kingomand Novice
18. februar 2003 - 09:04 #24
exp > Mange tak, det er ved at gå op for mig hvordan det virker, jeg var inde på den side igår aftes ( sent ) der hedder http://www.solutions2all.dk/default.asp

Her fandt jeg et script, der passede til mig,og ikke mindst hvor jeg kunne se principet i det. Det vil hjælpe når jeg går i gang med ovenstående. Tak igen