Avatar billede knisse Nybegynder
17. februar 2003 - 10:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

GetHostByName() i CFM?

I php har man en function der hedder gethostbyname() som finder ip adressen på den host man opgiver.
Findes noget tilsvarende i cfm?
Avatar billede dreamcode Nybegynder
17. februar 2003 - 12:01 #1
#cgi.http_host#
Avatar billede dreamcode Nybegynder
17. februar 2003 - 12:01 #2
ooooh så lige at det var ip adressen du var ude efter ... sorry

#cgi.remote_addr#
Avatar billede knisse Nybegynder
17. februar 2003 - 12:07 #3
Den feature kender jeg, men det er ikke helt hvad jeg skal bruge. Det drejer sig om en tilmeld afmeld til nyhedsbrev hvor jeg vil være sikker på at de mail adresser der bliver tilmeldt også er email adresser og ikke spam.

Ideen er, at der skal køre en service hvor hver email i databasen bliver valideret og slettet hvis ikke den er en 'ægte' email.
Avatar billede dreamcode Nybegynder
18. februar 2003 - 10:28 #4
et er at validere om en emailadresse er af et korrekt format, men du har ingen mulighed for at validere om den eksisterer på et on-going basis. Det ville jo betyde at du skal kommunikere med alle de involverede mail servere.
Avatar billede knisse Nybegynder
18. februar 2003 - 14:50 #5
Lad mig demonstrere:
Flg php kode giver dette resultat:
$hostName = "www.eksperten.dk";
$ipAddr = gethostbyname( $hostName );
echo "host ". $hostName ." eq ". $ipAddr;

host www.eksperten.dk eq 195.184.98.141

Det jeg vil lave er, en feature hvor jeg kan tage alle mine emailadresser i min database og slitte dem 'detandetfirma.dk' og der efter checke dem som i ovennævnte eksempel.
Ideen er at jeg kan filtrere dem fra der ikke kan generere en ip. På den måde kan jeg sortere alt spam fra.

/k
Avatar billede bjornicle Nybegynder
22. februar 2003 - 18:07 #6
Der findes ikke en indbygget funktion til dette, men du kan sikkert downloade et tag paa developers exchangen hos macromedia
Avatar billede knisse Nybegynder
24. februar 2003 - 08:09 #7
Ok, det må jeg jo så gøre.