Avatar billede kjoelby Nybegynder
16. februar 2003 - 18:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Cookie husker CSS valgt layout

Jeg vil gerne have at der sættes en cookie som husker det layout der er valgt, således at næste gang man går ind på siden vises de farver m.m. som man har valgt...Se mere på:
http://www.gen.dk/css-layout.asp
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 18:46 #1
Det er nok bedre at spørge i ASP kategorien :)
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
16. februar 2003 - 18:46 #2
I ASP

Response.Cookies("domain_css")("CSS_1") = "style.css"
Response.Cookies("domain_css").Expires = Date+365
Avatar billede kjoelby Nybegynder
16. februar 2003 - 18:56 #3
Jeg er nok nødt til at have noget mere hjælp, gider du give mig hele koden..
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2003 - 20:25 #4
Jeg vil lige starte med at sige at det ikke er en god idé du har fået dig.
Når du skifter en klasse skal hele sidens css struktur genindlæses, og det er faktisk så langsomt at selv MS fraråder det.

Når det er sagt, så har jeg lavet en løsning til dig. Her dropper vi din skiftKlasse funktion, og skifter istedet et helt css dok. af gangen (ikke at det er hurtigere end klasseskift - det er hips om haps).

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Skift css dokument - med cookies</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script type="text/JavaScript">
<!--
var a = document.cookie.split(":");
var b = a [0], c = (a[1])?a[1]:'standard.css';
document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="'+c+'">\n');

function nytCssDok (hvad, a) {
  var x=new Date();x.setTime(x.getTime()+(60*60*24*365));
    document.cookie=a+':'+hvad+':'+';expires='+x.toGMTString()+';path=/';
      history.go(0);
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<a href="#" onclick="nytCssDok('standard.css',0);return false;">Standard layout</a><br>
<a href="#" onclick="nytCssDok('blue.css',1);return false;">Sea blue layout</a><br>
<a href="#" onclick="nytCssDok('golden.css',2);return false;">Golden layout</a>
</body>
</html>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2003 - 20:27 #5
Ovenstående kræver selvfølgelig 3 sheets:

standard.css
blue.css
golden.css
Avatar billede kjoelby Nybegynder
16. februar 2003 - 20:50 #6
Det virker,Tusind tak for hjælpen...
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2003 - 20:59 #7
Velbekomme :)
Avatar billede kjoelby Nybegynder
05. marts 2003 - 18:04 #8
Hej igen, jeg har lige et spørgsmål vedr. stien til CSS:

document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="'+c+'">\n');

Hvordan ændrer man den til at CSS ligger i samme mappe som dokument og ikke som jeg mener den gør nu i roden på siden !
Når PC`n bliver genstartet kan den ikke finde CSS...
Avatar billede lobner Nybegynder
04. september 2003 - 15:47 #9
KANON!
Tak
Det var lige hvad jeg havde brug for!! - og btw hvis du har filen liggende i et underbibliotek kaldet 'css' hedder det bare:

  document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/'+c+'">\n');

Jeg ved det er gammelt og at du måske længe har løst det eller gået vidre til noget andet, men stor tak fra mig alligevel!  :)