Avatar billede jahnsen Nybegynder
03. november 2000 - 19:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde lyd adresse i DOS på VA6 bundkort

Hvorfor kan jeg ikke finde adresserne på lyden, på det onboard lydkort som findes på
VA6 bundkortet?(har prøvet alt).
I manualen står der at der er indbygget AC`97
2.1 CODEC, med intigreret H/W Sound Blaster Pro AC `97 digital audio controller.
(Lyden virker perfekt i Windows 98.)
Avatar billede halifax Nybegynder
04. november 2000 - 01:49 #1
Har du en linie i din autoexec.bat fil som begynder med set blaster?  Min ser sådan ud:
set blaster=A220 I5 D1 P330

A=adresse, I=IRQ kanal og D=DMA kanal
Har selv dette AC97 onboard lydsystem. Har prøvet at installere et gammelt Dos spil (Wolfenstein) og min lyd er der, men altså ikke så god, som med et \"rigtigt\" lydkort. Min lyd i Win98 lyder ok.
halifax
Avatar billede zogu Nybegynder
09. november 2000 - 09:09 #2
Hvis dit lydkort virker i win98, så prøv at kig i \"kontrol panelet\",\"System\",\"2. TAB <Enheds håndtering>\",\"Lyd, video og spil styring\",\"<Dit lydkort>\" tag egenskaber og vælg resourcer, så skulle du kunne se dine indstillinger.

Ellers kan du prøver \"kontrol panelet\",\"System\",\"2. TAB <Enheds håndtering>\",\"Computer\" tag egenskaber og du får lister over hvilke IRQ\'er, DMA\'s og I/O porte som din maskine bruger, så er det bare at finde dit lyd kort i listerne.

De værdier du finder kan du indsætte i halifax blaster variabel. :o)

Med venlig hilsen
Zogu
Avatar billede jahnsen Nybegynder
12. januar 2001 - 21:22 #3
Har købt nyt lydkort
tak for svarene.