Avatar billede device Nybegynder
14. februar 2003 - 14:37 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

MySql på dedigeret server.

Jeg har installeret MySql + PHPmyAdmin og det ser ud til at virke fint, men...

Når jeg fra et website skal "conecte" og oprette en database kan jeg ikke få "forbindelse"

Jeg har forsøgt at ændre på "user" og "rettigheder" til efterhånden mange forskellige variationer og ligemeget hjælper det.

Er der en der har nogle løsningsforslag ??
Er der en der evt. vil se lidt nærmere på problemet og hjælpe med en løsning.

På forhånd tak.
Avatar billede jensendk Nybegynder
14. februar 2003 - 14:39 #1
Man kunne forestille  sig at der ikke er åbent for databaseconnect porten fra dit webhotel til SQL serveren.

ved at bla. azero.dk har lukket for adgang til MySQL servere udenfor deres egen serverpark
Avatar billede device Nybegynder
14. februar 2003 - 14:45 #2
Det er en dedikeret server...mysql + phpmyadmin + websitet er placert op samme server...derfor bruger jeg "localhost" som server-navn.

Jeg har forsøgt med andre muligheder IP/servernavn/localhost men der kommer intet svar fra mysql.
Avatar billede jensendk Nybegynder
14. februar 2003 - 14:47 #3
Er servicen startet??
Avatar billede morw Nybegynder
14. februar 2003 - 14:48 #4
Har du genstartet mysql for at ændringer kan træde i kraft?

Ellers vis os de relavante tabeller.

Jeg pejer at oprette en bruger i users uden rettigheder. og så indsætte en række i db tabellen der giver den bruger adgang til en bestem database. Til sidst genstart.
Avatar billede mfalck Praktikant
14. februar 2003 - 14:49 #5
aargh - er det mig eller lyder spørgsmålet som om det er stille af Dr. Evil ?
Avatar billede jensendk Nybegynder
14. februar 2003 - 14:50 #6
Kender ikke Dr Evil
Avatar billede device Nybegynder
14. februar 2003 - 14:57 #7
jensendk -> "servisen startet"...her ved jeg ikke, hvad du mener !

morw -> Ja, efter jeg har lavet ændringer på mysql har jeg genstartet.

mfalck -> Hvad mener du ?
Avatar billede mfalck Praktikant
14. februar 2003 - 18:07 #8
Austin Powers - Dr.Evil ... suk - never mind
Avatar billede morw Nybegynder
14. februar 2003 - 18:17 #9
Hehe Måske er han kun mini-me
Avatar billede roo104 Nybegynder
14. februar 2003 - 21:35 #10
HVis du skal ha kontakt fra et andet web sted skal du nok have ODBC sat op.
Du kan hente ODBC til MySQL her:
http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc-3.51.html

Under ODBC tilføjer du din database som du skal have adgang til, så burde du kunne få kontakt til den fra andre web sites
Avatar billede roo104 Nybegynder
14. februar 2003 - 21:38 #11
Uden ODBC kan web siden ikke "snakke" med databasen
Avatar billede device Nybegynder
15. februar 2003 - 13:04 #12
Jeg er ikke sikker på at forslaget omkring ODBC er det jeg søger !!
Jeg læser lidt om det...bliver måske klogerer.

Jeg kan godt få databaserne frem via phpmyadmin !

Serveren er en sun/cobalt raq 4.....hvis denne inf. hjælper med en løsning.
Avatar billede mfalck Praktikant
15. februar 2003 - 13:43 #13
nå for at være lidt seriøs så skal du huske at indsætte en bruger og en host fra den computer du forsøger at connecte fra - og hvis du har firewall-regler sat op på serveren skal der være ledigt på port 3306;

eks på hvordan du opretter en bruger med password:
insert into user (Host, User, Password) values('localhost','nissen', password('nissen'));

her kan du indsætte '%' i host-feltet så har brugeren ret til at logge ind fra enhver host.
Avatar billede mfalck Praktikant
15. februar 2003 - 13:45 #14
evt kan du teste at der er åbent for forbindelsen ved at telnette til maskinens port 3306.

hvilket sprog er det som webserveren kommunikerer med databasen i?
Avatar billede device Nybegynder
15. februar 2003 - 15:09 #15
omkring bruger inf. gør jeg det rigtigt ! (har mysql etc. kørende et andet sted)
Mht. Port 3306 er det også rigtigt !
Mht. sprog så er det PHP !

Jeg har set filen phpinfo.php i phpmyadmin og der vises mysql inf.
Jeg har oploadet en phpinfo.php fil til det aktuelle site men der vises mysql inf. ikke !!!
Det er som om at der ikke er adgang til mysql.....er der andre måder hvorpå man kan teste dette ????
Avatar billede mfalck Praktikant
15. februar 2003 - 15:40 #16
hvis du kan logge ind på maskinen og lave en

"ps -ef |grep -i mysql" så kan du se om servicen er startet
Avatar billede device Nybegynder
15. februar 2003 - 17:01 #17
mfalk....ok...her bliver det for teknisk for mig !!!

Har du evt. lyst til at hjælpe mig og har du evt. icq/messenger.....evt kan du prøve at komme på serveren for at se, hvad der er galt !!!
Avatar billede device Nybegynder
15. februar 2003 - 17:04 #18
min e-mail adresse er device@pc.dk
Avatar billede mfalck Praktikant
16. februar 2003 - 19:48 #19
ok - jeg har sendt en mail til dig - har ligget underdrejet hele dagen ... hehe
Avatar billede mfalck Praktikant
17. februar 2003 - 22:23 #20
fik du løst problemet, eller hyr ?
Avatar billede device Nybegynder
18. februar 2003 - 13:30 #21
Først, nej broblemet er ikke løst !!!
Næst, tak for din mail -jeg er meget glad for din hjælp.
Avatar billede device Nybegynder
22. februar 2003 - 10:09 #22
Nå..lad os lukke her.
mfalck har virkelig gjort en indsats og selvom det ikke løste problemet er jeg meget glad for hans forsøg på at hjælpe.
->mfalck, skriv et svar og du får point.

Tak for hjælpen.
Avatar billede mfalck Praktikant
23. februar 2003 - 12:11 #23
ok
Avatar billede device Nybegynder
23. februar 2003 - 12:53 #24
Endnu engang tak for dit forsøg.