Avatar billede danskebanner Nybegynder
14. februar 2003 - 12:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Jmail!

Jeg har kørt mit script gennem jepponet uden problemer, men har nu sat en server op, hvor jeg ikke kan få Jmail til at virker. (alt andet er ok)

Her er en stump af koden jeg bruger:

set jmail = server.createobject("JMAIL.SMTPMail")
jMail.sendername = "Skadeanmeldelse oprettet"
jMail.sender = "postmaster@service-info.dk"
jMail.Subject = "Skadeanmeldelse oprettet"
jMail.ServerAddress = "mail.service-info.dk"

JMail.AddRecipientBCC "postmaster@comgrosinfo.dk"
jMail.Body = "Dette er et autosvar" & vbCrLf & vbCrLf
jMail.Body = jMail.Body & "Der er oprettet en skadeanmeldelse, venligst klik her for yderlige info http://www.service-info.dk/usgadmin/skaderettelse.asp?retter="& rs("IDNUMMER")& vbCrLf & vbCrLf
jMail.Priority = 3
jMail.execute

Scriptet fejler i linien :
set jmail = server.createobject("JMAIL.SMTPMail") med fejlen :

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/ok.asp, line 113

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Hvilket nok er fordi mail clienten ikke kører som den skal.

Jeg har på serveren opsat w3 Jmail server, men er lidt i tvivl om, hvordan den skal sættes op.

Der er 200 point for svar der er brugbart.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
14. februar 2003 - 12:04 #1
Måske dette kan hjælpe: www.scannet.dk/ASPSupport/w3Jmail.htm
Avatar billede mufoxe Nybegynder
14. februar 2003 - 12:07 #2
Det lugter af at du ikke har fået registreret COM object korrekt på serveren. Du skal finde DLL'en, som indeholder JMail og registrere den på din server.
Det bør du ved at hoppe ind i START -> CONTROL PANEL -> ADMINISTRATIVE TOOLS -> COMPONENT SERVICES. Her navigerer du ind under COM+ Applications og opretter en ny applikation.
Når den er oprettet, trækker du DLL'en ind i applikationen. Du kan starte og stoppe Jmail ved at højreklikke på den og vælge start.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
14. februar 2003 - 12:13 #3
Du kan også registrere JMail på følgende måde: regsvr32 <sti-til-jmail>jmail.dll

f.eks. regsvr32 c:\jmail.dll

Herefter skal du boote din server.
Avatar billede danskebanner Nybegynder
14. februar 2003 - 12:18 #4
mufoxe:
Jeg har nu oprettet en ny amplikation (en tom), men hvad nu ??
Hvor finder jeg den omtalte DLL ?
Avatar billede radion Nybegynder
14. februar 2003 - 13:11 #5
Du kan finde den hos http://www.dimac.net/ der har lavet den.

Direkte link(der er en gratis verion man kan downloade)
http://www.dimac.net/Websites/dimac/Website/Products/FreeDownloadForm?itemId=122
Avatar billede danskebanner Nybegynder
15. februar 2003 - 21:32 #6
Tak det virker nu ;)