Avatar billede motz Nybegynder
12. februar 2003 - 22:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Funktionskald

Er det muligt i C++ (Microsoft Visual Stdio.NET), ligesom i visse andre editorer
at syntaxen highlighter et funktionskald, når den nu
er erklæret allerede før main().
ligesom f.eks. at "int" bliver higlightet med blå skrift.
Avatar billede jpk Nybegynder
13. februar 2003 - 09:04 #1
Dette spørgsmål er jo nøjagtig det samme som du har stillet i http://www.eksperten.dk/spm/316720 ???
Avatar billede motz Nybegynder
13. februar 2003 - 09:31 #2
Jeg prøver blot at forklare det lidt bedre, og give lidt bedre bonus for rigtig svar en tidligere.

MS VS.NET farver automatisk de alm. funktioner, MEN... jeg vil gerne have mine egne funktioner highlightet. fx

[CUT]
int funktion(int);

void main()
{
  funktion(5); //highlight funktion med fx. lilla, grøn eller whatever...
}

int funktion(x)
{
return(x+1)
}

Nogen der har et svar?!?
Avatar billede jpk Nybegynder
13. februar 2003 - 09:48 #3
Et funktionsnavn er en identifier, den kan du ændre farve på under Tools->Options, Environment, Fonts and Colors. Her vælger du Identifier i listen "Display items".
Det betyder dog, at dine variable får samme farve, da de også er identifiers...