Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
12. februar 2003 - 22:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

exception ved ingen framework og streams

Hej

JEg har 2 ting jeg gerne vil have afklaret.

Den første er: Hvis man har en c# win applikation der ikke er lavet et setup/deployment projekt til. Derefter afvikler dne på en maskine uden .net framework installeret, får man en exception. Hvordan undgår man denne, lidt ala det man har i et setup projekt, hvor den siger hvis man ikke har??

Den anden ting er ang streams.
jeg har følgende kode:
FileStream imageFile = File.Create( "Image" );
Byte[] imgByte = myRef.getImageByte();

            //Create filestream
            BufferedStream bufStream = new BufferedStream( imageFile );
            bufStream.Write( imgByte , 0 , dilbertByte.Length );

                                    pictureBox.Image = Image.FromStream( bufStream );

dette giver mig først Byte[] som bliver til en file på disken ala et billed. herefter kan jeg bruge denne til at vise. Men kan jeg ikke undgå filen på disken og ende op med at få mit billed ved Image.LoadFromStream.... lidt hjælp tak....
Avatar billede gulbaek Nybegynder
12. februar 2003 - 22:06 #1
Lytter lige lidt med, det med den Exception vil jeg nemlig også gerne vide lidt om.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
12. februar 2003 - 22:10 #2
Med hensyn til dit streamproblem, så burde du kunne putte det hele i en MemoryStream, som du kan skrive til og læse fra via BinaryReader og BinaryWriter. Eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede ninakir Nybegynder
12. februar 2003 - 22:48 #3
Tror ikke du kan undgå en sådan exception... C# kode kan ikke afvikles uden at .net framework er installeret, det er nemlig dette framework som udfører den endelige "just-in-time" oversættelse mellem intermediate language og maskinkode. Og når koden simpelthen ikke kan afvikles på computeren, hvordan kan man da undgå at den smider en exception?
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
12. februar 2003 - 23:09 #4
så nu kører min memoryStream, tak der er points på et tidspunkt, det må jo være halvdelen. Men venter lige og ser om der kommer svar på den anden
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
13. februar 2003 - 07:05 #5
Jæs, smider lige et svar så jeg ikke glemmer det... :)

Kan man ikke få sit installeringsprojekt til at kræve at .NET Frameworket er installeret?

// Simon
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
13. februar 2003 - 20:47 #6
det jeg har prøvet er at lave er setup projekt med den wizard der er. Der havde den som default en besked med at frameworket ikke var installeret på den pc jeg prøvede på, så ja det kan man ;o)
Avatar billede ninakir Nybegynder
13. februar 2003 - 23:16 #7
Jeg tror jeg misforstod dit spørgsmål første gang...
Prøv om denne link kan hjælpe?
http://www.codeproject.com/aspnet/DeployingWebApplications.asp