Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
11. februar 2003 - 23:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Logitech mus fryser

Jeg har et stort problem!
Min mus fryser pludseligt, og kommer bagefter "til sig selv" efter nogle sekunder (op til 20 sek.)

Jeg tror egentlig ikke at det er musen, men noget andet! Hvad skal jeg tænke over at det kan være, og hvordan kan problemet løses?

Mvh. Michael
Avatar billede coltman Nybegynder
11. februar 2003 - 23:29 #1
Hvilket operativsystem bruger du?
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
11. februar 2003 - 23:31 #2
Win2k
Avatar billede mieritz Nybegynder
11. februar 2003 - 23:32 #3
Hvilken mus er det. Er den trådløs, optical eller med ledning
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
11. februar 2003 - 23:33 #4
men ledning
Avatar billede coltman Nybegynder
11. februar 2003 - 23:36 #5
Højreklik på menulinien og vælg "taskmanager"
Se om der er noget der bruger 100% CPU-load når det med musen sker.
Hvis det sker som beskrevet ovenfor tryk på "processes" og se hvilket program det er der bruger så meget CPU

(åber ikke det er for teknisk skrevet)
Avatar billede mieritz Nybegynder
11. februar 2003 - 23:38 #6
har du installeret den software der fuldte med til musen. Har selv en logitech mus og havde samme problem indtil jeg installere softwaren fra dem så løste det sig, men ellers prøv at gå ind på deres hjemmeside og se om der skulle ligge en opdatering til driveren, eller på windows update, det hjælper nogle gange at opgradere sine drivere
Avatar billede smil Nybegynder
11. februar 2003 - 23:38 #7
Det lyder som en baggrunds process der tager alt din cpu. Er der en sammenhæng i hvornår det sker og hvad du ellers laver på maskinen? Sker det ofte eller kun en gang i mellem ? I win2k kan du under administrative værktøjer i kontrol panelet vælge at kikke på performance. Sæt den til at monitorere på din cpu, memory og ikke mindst harddisk. Lad den kører i baggrunden og når det så sker igen, så check din log for evt. overforbrug af resourcer. Har du et peak er dette nok grunden.
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
12. februar 2003 - 00:09 #8
coltman, kan du ikke forklare nærmere? Hvilken menulinie er det for eksempel?
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
12. februar 2003 - 00:11 #9
Fandt det selv :-) Der står 00 ved de fleste ting, men "aktiv systemproces" bruger 99 cpu!!
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
12. februar 2003 - 00:11 #10
Også når den fryser!
Avatar billede coltman Nybegynder
12. februar 2003 - 13:20 #11
Fint! de aktive systemproceser er det der er tilrådighed (de er ledige og parat til at blive brugt. Dette er fint det betyder at det ikke er systemet der er noget galt med, men mere i retning af det mieritz skriver.

Gå ind på http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/categories&CRID=320&countryid=4&languageid=1

Find din mus, og klik på den. find din windowsversion og download den nyeste driver... Se om ikke det afhjælper problemet...
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
12. februar 2003 - 13:49 #12
Hmm... Ja jeg har jo ikke den software som fulgte med, og der er ikke et billede af musen på hjemmesiden!

Fandt dog et billede på google's søgning: http://www.tifaq.com/images/logitech-mouse.jpeg
Avatar billede coltman Nybegynder
12. februar 2003 - 15:33 #13
Tag den der hedder "first wheel mouse" Den er identisk med din mht. "indmaden"
Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
14. februar 2003 - 10:30 #14
TAk