Avatar billede benneharli Juniormester
08. februar 2003 - 00:32 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan fjerne .htaccess

Jeg har passwordbeskyttet en hjemmeside der nu ikke længere er følsomme oplysninger på. Derfor vil jeg nu gerne fjerne min .htaccess fil, men opdager at den jo ikke er synlig på gennem ftp. Hvad gør jeg
Avatar billede benneharli Juniormester
08. februar 2003 - 00:34 #1
kan jeg eventuelt skrive en php kommando og gemme den i en fil som jeg så aktiverer
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. februar 2003 - 00:47 #2
du bruger et php script til at rename den, og så kan du slette den normalt.
Avatar billede benneharli Juniormester
08. februar 2003 - 00:49 #3
Det var det jeg tænkte, men hvad skal der stå... Hvordan...
Avatar billede raffar Juniormester
08. februar 2003 - 00:50 #4
Du burde skrive hvilken ftp client du anvender!
Vi prøver alligevel. Under Settings/Options vil du sikkert finde noget i retning af File Transfer. Her under vil du kunne se options for "Show Hidden files". Denne skal være aktiv.
Hvis dette ikke er den rigtige vej via din klient så prøv at finde "Show Hidden files". Det er det der er problemet.
Avatar billede dmcn Praktikant
08. februar 2003 - 00:50 #5
Du kan også blot lave en tom .htaccess og uploade så du overskriver den eksisterende fil på webhotellet.
Ellers skal du kigge på PHP-funktionerne chmod og unlink.
www.php.net/chmod
www.php.net/unlink
Avatar billede raffar Juniormester
08. februar 2003 - 00:53 #6
Hvilken ftp Client anvender du?
Avatar billede benneharli Juniormester
08. februar 2003 - 00:59 #7
problemet er at jeg sidder med ftpserveren direkte i min browser fordi jeg ikke har min ftp-client på mig cuteFTP
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2003 - 01:01 #8
Forbind til ftp-serveren, chdir til mappen med .htaccess og skriv 'delete .htaccess'

Sværere er det ikke...
Avatar billede benneharli Juniormester
08. februar 2003 - 01:03 #9
ja undskyld at jeg er lidt tung i det... chdir???
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2003 - 01:05 #10
change directory. Det kan gøres med 'cd' kommandoen.
Avatar billede benneharli Juniormester
08. februar 2003 - 01:08 #11
jeg sidder ikke og skriver i/til et program. Den eneste mulighed jeg har er at gemme en tekst i notepad, og så oploade den til ftp serveren
Avatar billede raffar Juniormester
08. februar 2003 - 01:10 #12
Det er lidt svært hvis han sidder ved en browser!
Avatar billede dmcn Praktikant
08. februar 2003 - 01:10 #13
<?php
chmod(".htaccess",0777) or die("Could not CHMOD");
unlink(".htaccess") or die("Could not unlink");
?>

Smid det i en PHP-fil og upload. Kør den og se om det virker.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2003 - 01:16 #14
har windows ikke en tektsbaseret ftp-klient?

Prøv at skrive 'ftp www.servernavn.dk' i en kommandoprompt og se om der ikke sker noget.
Avatar billede benneharli Juniormester
08. februar 2003 - 01:16 #15
Warning: chmod failed: Operation not permitted in /var/www/roswall.com/public_html/asd4.php on line 2
Could not CHMOD
Avatar billede UlrBri Nybegynder
08. februar 2003 - 01:18 #16
Uanset hvad du bruger af programmer, burde du kunne gøre det i en kommandoprompt (i al fald hvis du benytter Windows). Åbn en kommandoprompt (MS-DOS-prompt) og skriv følgende kommandoer (tryk enter efter hver linie).

ftp www.minftpserver.dk
(Serveren spørger nu om login og password, herefter er du på).
cd public_html
cd minhemmeligemappe
dele .htaccess
quit

(public_html og minhemmeligemappe er selvfølgelig eksempler på vejen ind til den mappe, hvor du skal have slettet .htaccess).

Hvis du ikke har genvejen "MS DOS-prompt" i din Windows, kan du åbne en kommandoprompt med start->kør og skriv "command" eller "cmd" i feltet.
Avatar billede benneharli Juniormester
08. februar 2003 - 01:25 #17
Jeg takker for jeres udholdenhed...

Jeg vil sætte mig tilbage på netværk... Der går det lidt bedre. God nat
Avatar billede raffar Juniormester
08. februar 2003 - 01:29 #18
Takker for points og en god nat dig lige så.