Avatar billede tsearex Nybegynder
04. februar 2003 - 16:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ændring af brug af ASP komponent, fra CDONTS til w3 JMail

Jeg har downloadet et program som sender en mail ud, programmet bruger mail komponenten CDONTS. Mit problem er at min Domæne udbyder ikke understøtter CDONTS men derimod Jmail. jeg skal have skrevet programmet om så det bruger jmail istedet, koden ses nedenfor.

Er der nogen som kan det ???

Dim objCDOMail, strBody

strBody = "Dette er en automatisk sendt email. <a href='http://localhost/Nice_sell/approve.asp?ID=" & postid & "&rand=" & randpassword & "'" & ">Godkend</a>."

'Create the e-mail server object
Set objCDOMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

'Who the e-mail is from (this needs to have an e-mail address in it for the e-mail to be sent)
objCDOMail.From = " " & sendername & " <webmaster@harleyguiden.dk>" & ""

'Who the e-mail is sent to
objCDOMail.To = RS("Email")

'Set the e-mail body format (0=HTML 1=Text)
objCDOMail.BodyFormat = 0

'Set the mail format (0=MIME 1=Text)
objCDOMail.MailFormat = 0

'Set the subject of the e-mail
objCDOMail.Subject = subject

'Set the main body of the e-mail
objCDOMail.Body = strBody

'Importance of the e-mail (0=Low, 1=Normal, 2=High)
objCDOMail.Importance = 1

'Send the e-mail
objCDOMail.Send

'Close the server object
Set objCDOMail = Nothing
end if

Næste fil

'Create the e-mail server object
Set objCDOMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

'Who the e-mail is from (this needs to have an e-mail address in it for the e-mail to be sent)
objCDOMail.From = "www.harleyguiden.dk <webmaster@harleyguiden.dk>"

'Who the e-mail is sent to
objCDOMail.To = visitoremail

'Set the e-mail body format (0=HTML 1=Text)
objCDOMail.BodyFormat = 0

'Set the mail format (0=MIME 1=Text)
objCDOMail.MailFormat = 0

'Set the subject of the e-mail
objCDOMail.Subject = "Advertisement approval"

'Set the main body of the e-mail
objCDOMail.Body = strBody

'Importance of the e-mail (0=Low, 1=Normal, 2=High)
objCDOMail.Importance = 1

'Send the e-mail
objCDOMail.Send

'Close the server object
Set objCDOMail = Nothing
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
04. februar 2003 - 16:52 #1
Nej. Jeg vil ikke liige skrive tdit eksempel om, men jeg kan give dig et link til et fuldstændig tilsvarende eksempel, som virker med JMail:

http://www.dimac.net/Websites/dimac/Website/Products/w3JMail/%7BC7EFB42E-5C6C-49D4-91B7-00C7E9388A96%7D?exId={B0C7A928-66E5-4531-932D-685258537DDD}
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
04. februar 2003 - 16:54 #2
Til dato er der ikke konstateret en eneste situation hvor det har været tilrådeligt at undlade at læse manualen. Tværtimod.
Avatar billede tsearex Nybegynder
04. februar 2003 - 17:03 #3
Jeg har allerede det eksempel men kan ikke få det til at virke i mit program!
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
04. februar 2003 - 17:11 #4
Så syne sjeg at du skal oprette et spørgsmål med din JMail-eksempel i stedet for at bruge et som med garanti ikke virker fordi at det benytter en helt anden komponent.
Avatar billede tsearex Nybegynder
04. februar 2003 - 17:12 #5
Her kan du se mit forsøg kan du se fejlen????

<%
Dim objCDOMail, strBody

'Initialse strBody string with the body of the e-mail
strBody = "Dette er en automatisk sendt email fra www.harleyguiden.dk angående en annonce. Hvis denne mail opfattes som spam, så undskyldere vi og beder dem om at slette mailen. Ellers, hvis de ønsker at godkende deres annonce, bare klik på det efterfølgende link. <a href='http://localhost/Nice_sellm1165868102002/approve.asp?ID=" & postid & "&rand=" & randpassword & "'" & ">Godkend</a>."

'Create the e-mail server object
set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )

'Who the e-mail is from (this needs to have an e-mail address in it for the e-mail to be sent)
msg.From  = "www.harleyguiden.dk <webmaster@harleyguiden.dk>"

'Who the e-mail is sent to
msg.AddRecipient = visitoremail

'Set the e-mail body format (0=HTML 1=Text)
msg.ContentType

'Set the mail format (0=MIME 1=Text)
'objCDOMail.MailFormat = 0

'Set the subject of the e-mail
msg.Subject = "Advertisement approval"

'Set the main body of the e-mail
msg.Body = strBody

'Importance of the e-mail (0=Low, 1=Normal, 2=High)
'objCDOMail.Importance = 1

'Send the e-mail
'objCDOMail.Send

'Close the server object
'Set objCDOMail = Nothing
%>

'Create the e-mail server object
set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )

'Who the e-mail is from (this needs to have an e-mail address in it for the e-mail to be sent)
msg.From = " " & sendername & " <webmaster@harleyguiden.dk>" & ""

'Who the e-mail is sent to
msg.AddRecipient = RS("Email")

'Set the e-mail body format (0=HTML 1=Text)
msg.ContentType = "text/html"

'Set the mail format (0=MIME 1=Text)
'objCDOMail.MailFormat = 0

'Set the subject of the e-mail
msg.Subject = subject

'Set the main body of the e-mail
msg.Body = strBody

'Importance of the e-mail (0=Low, 1=Normal, 2=High)
objCDOMail.Importance = 1

'Send the e-mail
'objCDOMail.Send

'Close the server object
'Set objCDOMail = Nothing
end if

Her er min fejl!!!!!

Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A01B6)
Object doesn't support this property or method: 'AddRecipient'
/Nice_sellm1165868102002/approveviamail.asp, line 14
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
04. februar 2003 - 17:26 #6
Der er noget værre kludder i din kode. F. eks. opretter du to JMail-instanser (den første bliver - så vidt jeg kan se - ikke brugt til noget).

Linien

msg.ContentType

er også helt gal. Det er ikke underligt at det ikke virker.

Her er mit forslag: kopiér eksemplet fuldstændig uden at ændre i det (pånær lige afsender og modtager). Smid al koden ovenfor ud. Check at det virker. Hvis det virker, så gå i gang med at ændre scriptet, imens du tester at det stadigvæk virker hver gang at du har lavet større ændringer.

Tag kopier af alle versioner undervejs.
Avatar billede cpufan Juniormester
06. februar 2003 - 16:08 #7
Du har defineret 2 variabler, : Dim objCDOMail, strBody

Og Addrecipient er sat til at benyttte en tredie:

msg.From  = "www.harleyguiden.dk","webmaster@harleyguiden.dk"

og du kører som sagt noget dobbeltkode
Avatar billede tsearex Nybegynder
06. februar 2003 - 22:27 #8
Nu har jeg selv fundet løsningen

set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
msg.ContentType = "text/html"

' Set logging to true to ease any potential debugging
' And set silent to true as we wish to handle our errors ourself
msg.Logging = true
msg.silent = true

' Most mailservers require a valid email address
' for the sender
msg.From = "webmaster@harleyguiden.dk"
msg.FromName = "www.harleyguiden.dk <webmaster@harleyguiden.dk>"

msg.AddRecipient visitoremail

' The subject of the message
msg.Subject = "Godkendelse af annonce"

'Mail.Body = strBody
msg.Body = strBody

msg.Send("pasmtp.tele.dk")
Avatar billede tsearex Nybegynder
06. februar 2003 - 22:27 #9
Jeg tager min point igen
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
06. februar 2003 - 23:08 #10
Say what?

Du har postet kode fyldt med fejl. Jeg har bedt dig om at bruge eksemplet fra JMails hjemmeside. Det har du gjort nu og nu trækker du dine points tilbage.

Er det din måde at takke for hjælpen på?

Det holder bare ikke.
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2003 - 13:06 #11
tsearex>> Hvorfor tager du pointene tilbage? Du har tydeligvis fået hjælp, men den vil du ikke "betale" for? En kommentar udbedes - indenfor 72 timer.

Med venlig hilsen

FCS/Coadmin
Avatar billede fcs Novice
19. februar 2003 - 16:13 #12
tsearex deaktiveret grundet manglende reaktion

FCS/Coadmin