Avatar billede morten11 Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:18 Der er 17 kommentarer

Eget Liv på PC\'en

jeg har et ret sjov problem, hvordan jeg skal løse det og jeg opdaget det først efter et stykke tid, ok her kommer det

når nogle ringer til min telefon fra en mobil og (det virker kun med Mobil), og mit k56 modem er tænt og Pc\'er slukket så tænder min Pc!

jeg synes det er lidt underligt, er det måske en overgang i systemet, eller er den Besat, hvis der er nogle der kenner det problem og kan løse det Skriv endelig.
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:21 #1
Det er fordi din maskine understøtter avanceret strømstyring, wake on lan/wake on modem. Du kan sikkert slå det fra inde i din bios.
Avatar billede klas Juniormester
31. oktober 2000 - 21:22 #2
Dengang jeg havde 56k kunne jeg også tænde for computeren ved at tænde for modemet . .  :)
Avatar billede morten11 Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:25 #3
okey jeg prøver det lidt senere men (kurji), hvorfor virker det så kun med en mobil og ikke med den normale fastnet
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:27 #4
Det aner jeg ikke. :(
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:33 #5
Men det kunne tænkes at mobilen sender nogle toner ala et modem når den ringer på et nummer. Lidt som en fax der skelner mellem et taleopkald eller faxopkald.
Avatar billede k_k_p Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:38 #6
..Det er ihvertfald en af de mest underlige problemer som jeg LÆNGE har hørt om. Det et eksternt modem kan jeg regne ud, men hvad mærke? Jeg har set MANGE!! underlige fejl på billige modems..

KKP
Avatar billede morten11 Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:39 #7
Det er et TeleDanmark K56 flex
Avatar billede morten11 Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:40 #8
Øhh så det er vel et ok modem?
Avatar billede k_k_p Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:16 #9
Tja, jeg ved ikke hvad TDK propper ind i deres modems, men de har tidligere bruget Salat (Lasat), hvilket jo er glimrende modems.

Har du snakket med TDK, hvad siger de? Hvor har du købt det henne?

..Og sidste spørgsmål - Er det ALTID når du får kald fra mobiltelefoner, eller er det kun indimellem eller på \"udvalgte\" numre?
Avatar billede morten11 Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:21 #10
jeg har ikke snakke med som du teledanmark, da jeg troede det var en slags overgang, fejl eller en jumper der skulle flyttes på mit board.

og til sidst om det kun er udvalgte mobil numre hmmmm.. det tror jeg ikke men jeg er ikke helt sikker. Hvorfor?
Avatar billede k_k_p Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:27 #11
Det var mest ren nysgerrighed.. De er flere som tidligere har kommenteret og de fleste mener at der er tale om noget \"forvirring\" fra dit modems side. Hvordan gik det med WOL/WOM opsætningen i Bios??
Avatar billede morten11 Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:40 #12
jeg du 2 gange gloede mit bios igennem og jeg ikke kunne finde noget om Wol/Wom eller noget det ligner en styring af wakeup fra et modem og det der ligner det mindste var slået fra. så deeet
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:49 #13
Det burde nu være der hvis modemet kan starte maskinen.
Avatar billede k_k_p Nybegynder
31. oktober 2000 - 22:51 #14
..Det er osse min holdning - Beklager, men du må en tur til heksedoktoren, eller i værste fald, forhandleren.. :-)

Held og lykke - Og gi\' så lige en forklaring hvis du finder en..

KKP
Avatar billede kasseper Nybegynder
01. november 2000 - 08:48 #15
Er det et fax modem....?
Avatar billede cyberm Nybegynder
01. november 2000 - 10:51 #16
Det må være mobilen som sender et sinal som går ind og forstyre modemet, så det tænder pc\'en
Avatar billede egede Nybegynder
25. november 2000 - 23:49 #17
Har du en IBM??