Avatar billede sb_86 Nybegynder
02. februar 2003 - 23:57 Der er 10 kommentarer

Nok noget med id

Hej
Hvordan laver jeg så jeg kan havde mit tagwall 2 stedere på min side unde at man har 2 tabler i MySQL jeg tror det er en slags ID men hvordan laver jeg det?
Avatar billede sb_86 Nybegynder
02. februar 2003 - 23:59 #1
altså så der ikke stå de samme beskeder begge steder :)
Avatar billede kourosh Nybegynder
03. februar 2003 - 04:23 #2
Jeg kan ikke forstår dit spm.
Avatar billede andy Nybegynder
03. februar 2003 - 14:54 #3
include din tagwall med include()
Avatar billede josini Nybegynder
03. februar 2003 - 14:59 #4
Hvis jeg forstår spørgsmålet rigtigt, så vil du gerne have 2 forskellige tagwalls på din side, men kun 1 tabel..??!!

Du kunne jo evt. have en tabel (TAGWALL) med følgende felter:
hvem, tekst, hvor, tidspunkt

Hvor brugeren indtaster sit navn (hvem) og teksten (tekst) og afhængig af hvor det bliver indtastet bliver identifikationen (hvor) sat.

Lad os sige, at du har 2 sider A og B. Ved skrivning til tagwall på side a skal du så sætte hvor=A og på side B skal du sætte hvor=B. Når du så skal vise disse tagwalls skal du bare udvide din select til "SELECT * FROM TAGWALL WHERE HVOR='A' ORDER BY TIDSPUNKT DESC" på side A og tilsvarede på side B, men der skal din where-clause selvfølgelig være "WHERE HVOR='B'".

Er det noget du kan bruge?
Avatar billede sb_86 Nybegynder
03. februar 2003 - 17:07 #5
josini skal køre nu skriver tilbage ca. kl. 7.00
Avatar billede sb_86 Nybegynder
03. februar 2003 - 19:14 #6
Det jeg skal havde lavet er at jeg har lavet et tagwall som jeg godt vil bruge to steder på min hjemmeside men der må ikke stå de samme beskeder i begge to så jeg skal havde hjælp til at give de to tagwalls et id (Hedder det ikke det?) så der ikke kommer til at stå det samme i begge to. På den måde er man fri for flere tabel i MySQL
Avatar billede avminarm Juniormester
04. februar 2003 - 14:46 #7
det er nemmere at have 2 tabeller i databasen. f.eks. tagwall1 og tagwall2
Avatar billede moefelt Nybegynder
04. februar 2003 - 14:48 #8
AVMINARM<< det vil jeg også sige - man kan aldrig få for mange tabeller, også ifølge de 6 normalformer.
Avatar billede sb_86 Nybegynder
04. februar 2003 - 17:04 #9
Ja men er det så ikke pisse svært at lave så den viser hvad det højeste gemmensnit er (i en vote)
Avatar billede avminarm Juniormester
05. februar 2003 - 09:30 #10
hmm jeg er ikke helt klar over hvad du mener - men kan du ikke hive de to resultater ud i to variabler og lægge disse to variabler sammen og derefter regne gennemsnittet ud