Avatar billede ronnil Nybegynder
01. februar 2003 - 13:36 Der er 1 kommentar

Upload af filer med Chili ASP

Jeg har et problem (ellers ville jeg nok i kke henvende mig) med at jeg åbenbart ikke kan få stien til at virke korrekt (dette er ihvertfald min egen konklusion) scriptet ligger i 2 filer (og følger dkoumentationen mest muligt) hvilket ser ud som følger:

upload.asp:
<FORM ACTION="uploadfile.asp" METHOD="POST" ENCTYPE="multipart/form-data">

<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE">

<INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Send">

</FORM>

og uploadfile.asp:
<%

Response.Expires = 0

Set fbase = Server.CreateObject("Chili.Upload.1")

fbase.SizeLimit = 10000

fbase.SaveToFile(Server.MapPath("/")&"/"&"test.dat")

%>

Done writing <%=fbase.FileSize%> bytes from user file <%=fbase.SourceFileName%> (of type <%=fbase.SourceFileExtension%>

med disse to filer får jeg denne fejlbesked:
Chili.Upload.1 error '80020009'

Could not create file. GetLastError() returned: 0

/mysite/wm/uploadfile.asp, line 9

ændrer jeg så fbase.SaveToFile til /mysite/wm/test.dat får jeg denne fejlbesked:
Chili.Upload.1 error '80020009'

Cannot access file outside of application root.

/romnid/wm/uploadfile.asp, line 9

jeg er godt klar over at test.dat nok ikke skal være der men den giver midlertidigt intet problem (når jeg fjerner den får jeg samme besked i begge eksempler.

jeg er ret desperat for jeg vil gerne have det til at virke (jeg ska bruge scriptet i andre sammenhæng gså) så jeg giver 200 point til den person som hjælper mig til at få det til at virke!
Avatar billede ronnil Nybegynder
01. februar 2003 - 13:51 #1
jeg har midlertidigt givet alle filer og mapper der bliver brugt 7777 i Chmod'en (alle rettigheder) det kunne være meget rart at vide præcist hvilke der ska bruges til Upload funktionen

bare for en ordens skyld (selvom det onk ikke kommer bag på folk der ved noget om dette) er det Chili Upload komponenten