Avatar billede syscom Nybegynder
31. oktober 2000 - 10:42 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan kan få vist samme form flere gange??

via at kald, hvordan viser man så flere form\'e, det hedder det samme
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. oktober 2000 - 10:44 #1
Jeg tror du skal bruge

Dim forms(10) as New form1

checker lige
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. oktober 2000 - 10:46 #2
Yeps. . lige nøjagtigt.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. oktober 2000 - 10:46 #3
Og så bruger du selvfølgeligt f.eks.

forms(5).Caption = \"bla bla\"

istedet for Form2.Caption
Avatar billede nolle_k Nybegynder
31. oktober 2000 - 13:14 #4
Eller også bruger du

form1.Show vbModeless

Men det kommer jo lidt an på hvordan den samme form skal bruges!! Skal de allesammen lukkes før end, at brugeren kan foretage sig noget eller skal det være forme, der bare flyder i det fri uden at brugeren er nødt til at foretage sig noget???

Hvis det er det sidste kan Form1.Show vbModeless bruges! Bare husk at få Unloaded dem alle inden at applikationen lukkes!

Gøres ved hjælp af Forms collection!

For Each F in Forms
  Unload f
next f

Avatar billede tomasc Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:44 #5
Antagelse: Du ønsker at vise Form2 flere gange.

Sub VisNyForm2()
  Dim f As New Form2
  f.Show
End Sub
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. oktober 2000 - 23:48 #6
<< tomasc >>

Nu er der ikke den mindste mulighed for at du ikke så mit og nolle_k\'s svar før du selv svarede, så var det ikke lidt dumt når det er 95% det samme dom jeg skriver ?

Desuden svarer du ikke ordentligt på spørgsmålet. Du tillader kun at vise den en gang mere.
Avatar billede tomasc Nybegynder
01. november 2000 - 09:59 #7
Du skrev:
  Dim forms(10) as New form1
Dvs. du begynder at bruge tabeller, og begrænser antallet af forms 11 (afhængig af Option Base).

\"nolle k\" skrev:
  form1.Show vbModeless
...og jeg kan, selv med min bedste vilje, ikke se, hvordan det kan vise den samme form flere gange samtidig.

Måske er problemet, at jeg har forstået spørgsmålet som, at den samme form skal vises flere gange SAMTIDIG. Måske er det en misforståelse?

Min løsning lægger op til at vise en form (Form2) lige så mange gange SAMTIDIG, som man lyster, nemlig én gang for hver gang VisNyForm2 bliver kaldt!

Hvis man ønsker at ændre f.eks. caption på hver ny form, skal det naturligvis ske i VisNyForm2 inden pointeren til den nye form bliver nedlagt.
Avatar billede syscom Nybegynder
06. november 2000 - 19:13 #8
Det er et lille popup program, dvs. chat, men fejlen ligger at jeg har lavet en public funktion, som så viser en form, ændre nogle værdier - altså popper op, når der kommer en besked, men i tilfælde af at 2 skriver på samme tid, erstattes den første med den anden.
Avatar billede tomasc Nybegynder
06. november 2000 - 20:13 #9
Er løsningen så ikke noget i stil med:

Public Sub VisPopupBesked(ByVal Afsender As String, ByVal Besked As String)
    Dim fPopup As New frmPopup
    With fPopup
        .Caption = \"Besked fra \" & Afsender
        .lblBesked = Besked
    End With
    fPopup.Show
End Sub

Nu skriver du godt nok at du har lavet en public FUNKTION. Jeg har - indtil du beskriver denne funktions nærmere virkemåde og returværdi - dog antaget at en procedure kan gøre arbejdet.
Avatar billede syscom Nybegynder
01. december 2000 - 08:29 #10
Tak alle sammen, de virker ski\'e godt, men hvordan laver jeg sådan at det \"første\"-program popper frem altså maximeres, mens det andet det fortsat forbliver lukket?

- i øjeblikket gør den noget mystisk, når man starter det andet program, lukker den det, og vælger fil-menuen i det vindue man starter det i.