Avatar billede suned Nybegynder
29. januar 2003 - 14:57 Der er 5 kommentarer

Hvordan opretter man globale funktioner i asp.net?

Hvordan opretter man globale funktioner i asp.net? Jeg har et par funktioner jeg skal bruge på flere af mine vb. sider.
Avatar billede bambinogrande Nybegynder
29. januar 2003 - 15:36 #1
global.asax måske!

Imports System
Imports System.Web
Imports System.Web.SessionState
Imports System.Globalization
Imports System.Globalization.CultureInfo
Imports System.Threading
Imports System.Threading.Thread

Public Class Global
    Inherits System.Web.HttpApplication

#Region " Component Designer Generated Code "

    Public Sub New()
        MyBase.New()

        'This call is required by the Component Designer.
        InitializeComponent()

        'Add any initialization after the InitializeComponent() call

    End Sub

    'Required by the Component Designer
    Private components As System.ComponentModel.IContainer

    'NOTE: The following procedure is required by the Component Designer
    'It can be modified using the Component Designer.
    'Do not modify it using the code editor.
    <System.Diagnostics.DebuggerStepThrough()> Private Sub InitializeComponent()
        components = New System.ComponentModel.Container()
    End Sub

#End Region

    Sub Application_Start(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        Thread.CurrentThread.CurrentCulture = CultureInfo.CreateSpecificCulture("da-DK")
    End Sub

    Sub Session_Start(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        Thread.CurrentThread.CurrentCulture = CultureInfo.CreateSpecificCulture("da-DK")
    End Sub

    Sub Application_BeginRequest(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        Thread.CurrentThread.CurrentCulture = CultureInfo.CreateSpecificCulture("da-DK")
    End Sub

    Sub Application_AuthenticateRequest(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        ' Fires upon attempting to authenticate the use
    End Sub

    Sub Application_Error(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        ' Fires when an error occurs
    End Sub

    Sub Session_End(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        ' Fires when the session ends
    End Sub

    Sub Application_End(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        ' Fires when the application ends
    End Sub

End Class

Mvh

B.G.
Avatar billede burningice Nybegynder
29. januar 2003 - 16:34 #2
eller du kan subklasse Page-klassen, tilføje dine funktioner, og så nedarve fra din ny klasse istedet fra Page :)
Avatar billede bambinogrande Nybegynder
30. januar 2003 - 09:19 #3
>> Cyberfessor!

Det er for fed, at man smide alt sit "funktionalitet" i subklasser.

Man skal bare lige lære at bevare overblikket, hvis man har mange af dem der arver fra hinanden og være god til at sætte comments i koden. :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
30. januar 2003 - 10:38 #4
bambinogrande>> det er rigtigt, at oop har mange fordele, men det kan hurtigt gå hen og blive en gang spaghetti hvis man ikke sørger for at lægge en slagplan fra starten, måske tegner lidt ned på papir. Der er ikke noget værre end at man kommer til at rette i en klasse som der måske er 10 andre der arver fra og så falder det hele fra hinanden :(
Avatar billede bambinogrande Nybegynder
30. januar 2003 - 10:54 #5
You got that right!

cyberfessor vil du ikke lige tjekke det her spørgsmål ud igen:

http://exp.dk/spm/311024

Jeg sidder og hiver mig selv i håret, og fatter ikke en meter! :-(