Avatar billede kam1138 Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Omdannelse af partition på bærbar Win2000-maskine

Goddag!

På en bærbar W2K-maskine vil jeg udvide den nuværende primære partition (NTFS) uden at slette det nuværende indhold.

Hvordan gøres dette?

Jeg kan tilsyneladende ikke lave disken til en \"Dynamic Disk\", da det (af årsager jeg ikke umiddelbart kan gennemskue) ikke kan gøres med bærbare computere.

Hvordan kan det gøres - og/eller hvor kan et evt. util hentes ned?

pft.

/Kasper
Avatar billede keysersoze Guru
30. oktober 2000 - 19:14 #1
Partition magic
Avatar billede k_k_p Nybegynder
30. oktober 2000 - 20:02 #2
..Partition Magic er mig bekendt ikke dukket op i en WIN2000-kompatibel udgave endnu..?

Men det er udemærket bud, hvis man ellers har en WIN98/NT4.0 partition.

KKP
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. oktober 2000 - 20:23 #3
partition magic er lige kommet med en ver. 6.0 der er kompatibel med windows 2000 og me
mail mig hvis du vil ha et link hvor du kan få den. loadet@hotmail.com da disse ulovligheder ikke må foregå hos eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 01:29 #4
Det kunne du også gøre, hvis du havde forberedt windows 2000 til det under installationen, at det var det system, som skulle styrre pattionerne. loadet du taler vist om 5,01 6,0 eksistere ikke endnu heller ikke på PowerQuest hjemmeside. Har kun set den omtalt i forbindelse med PowerQuest Drive Image Pro 4.0 reead mee fil.
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. oktober 2000 - 08:06 #5
kharder tjek igen .. jeg sidder med den forean mig og den virker fint http://www.powerquest.com/partitionmagic/index.html
Avatar billede svein Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:35 #6
PM 5.01 virker i Windows 2000 - har prøvet den flere ganger!
Hvad angår Dynamic Disks og bærbare computere så er formålet med dynamiske diske at kunne udvide \"volumer\" - som det hedder når en disk er dynamisk - til at omfatte volumer på flere disker. Dette er, i følge Microsoft, sjeldent på bærbare computere, som typisk kun har en disk. Og der har de generelt en point, for der er problematisk at lave mirroring og striped volumer på en disk!?
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. oktober 2000 - 11:00 #7
ja pm 5.01 virker men er lidt mere besværlig end 6.0
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 14:25 #8
Med PM 5,01 kan du da ikke oprette partitioner under windows 2000 svein?

Fantastisk det er rigtigt, at PM 6,0 som også kan klare at lave partitioner under windows 2000 er blevet frigevet. Nu er jeg spændt på om den virker.
Avatar billede svein Nybegynder
31. oktober 2000 - 16:10 #9
Kharder >
PM 5.01 kan fint oprette, resize partitioner i Win2000.
Men jeg mener det er en begrænsning i forhold til dynamiske diske!!
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. oktober 2000 - 16:43 #10
Ikke i selve win2000. Du skal Bruge de to disketter. Tror det er det kharder mener svein.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 17:06 #11
Mystisk men disse fungtioner har jeg ikke kunnet finde, når jeg køre via disketterne i windows 2000. Til gængæld kan jeg se at PM 6,0 er fuld fungtionsdygtig under windows 2000.
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. oktober 2000 - 18:37 #12
Hej kharder.
Jeg har da lige brugt de funktioner på min nye disk. Så de må sqi være der. ;)
Avatar billede svein Nybegynder
01. november 2000 - 08:08 #13
Kharder>
Det jeg har afprøvet er boot disketterne og de virker fint. Jeg har dog ikke afprøvet den i Windows!!