Avatar billede kimand Nybegynder
28. januar 2003 - 11:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

jmail opsætning?

Jeg har netop sprunget ud i at skulle benytte jmail på mit lokale netværk. jeg får følgende fejl.

Fejltype:
jmail.SMTPMail (0x8000FFFF)
The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

min kode er som følger:

<%
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "localhost"
JMail.Sender = "kim_a@mailme.dk"
JMail.Subject = "Test"
JMail.AddRecipient "kim@juice.dk"
JMail.Priority = 3
JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

JMail.Body = "Her testes" & vbCrLf &_
            "Og testes igen"

JMail.Execute

Set JMail = Nothing
%>

<html><body>

Emailen er sendt!

</body></html>

har testet af min virtuel standart SMTP server kører.
Jeg har win2000 med iis5 installeret.

Er der nogen som kan hjælpe mig med at få dette til at fungere?
Avatar billede cesil Nybegynder
28. januar 2003 - 12:23 #1
Prøv at skifte localhost ud med mail-serverens navn fx. mail.mailme.dk
sender adressen skal være oprettet på mail-hotellet
Avatar billede kimand Nybegynder
28. januar 2003 - 12:32 #2
jeg har muligvis misforstået noget ved de forskellige værdier i asp kodningen.
Jeg arbejder lokalt og er ikke tilknyttet nogen udbyder.
Det er måske noget opsætning på min computer?
Avatar billede soes Nybegynder
28. januar 2003 - 15:38 #3
jeg har aldrig faaet SMTP serveren i win200 til at virker. Jeg har paa fornemmelsen at den kun virker sammen med CDONTS men jeg er langt fra sikker. Det jeg har gjort naar jeg skulle teste med jmail er at have min egen smtp/pop3 server installeret. proev paa google at soege efter 'argo mailserver' tror jeg den hedder. Der findes en gratis udgave som er meget nem at saette op og fungere som den skal.
Avatar billede kimand Nybegynder
21. februar 2006 - 11:35 #4
ok da.
Avatar billede kimand Nybegynder
07. december 2006 - 10:37 #5
Hvordan får jeg lukket dette spørgsmål