Avatar billede hairball Nybegynder
28. januar 2003 - 09:54 Der er 7 kommentarer

Window center

Jeg skal bruge en komplet funktion som jeg kan kalde onload i ethvert popup vindue.

Funktionen skal placere vinduet præcist i midten af skærmen, både x / y.

Jeg skal ikke have et link til hvor jeg kan læse om det, jeg har brug for et præcist copy/paste af funktionen som kun gør lige præcist dette. Funktionen skal ikke åbne et vindue - kun rykke det vindue som funktionen selv ligger i.
Avatar billede keysersoze Guru
28. januar 2003 - 10:11 #1
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=275 kan du læse om det og på samme side er der link hertil http://activedeveloper.dk/services/builders/windowbuilder.asp hvor du kan opbygge dit vindue og få genereret en kode
Avatar billede hairball Nybegynder
28. januar 2003 - 10:13 #2
Dong ... Dong ... Dong ...
Avatar billede nomak Nybegynder
28. januar 2003 - 11:47 #3
<script>

    function popUp(url)
    {
        w = 500;
        h = 300;

        ww = screen.availWidth;
        wh = screen.availHeight;

        xstart = (ww-w)/2;
        ystart = (wh-h)/2;

        document.write("xstart: "+xstart+"<br>ystart:"+ystart);

        myWin = 'Vindue' + (Math.round(Math.random()*50000));
        myOpt = 'toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=1,resizable=1,width='+w+',height='+h+',left='+xstart+',top='+ystart;
        popWindow = window.open(url, myWin, myOpt);
    }
</script>
<a href=# onclick="popUp('huhu.htm');">HEJ</a>
Avatar billede hairball Nybegynder
28. januar 2003 - 12:33 #4
Kan vinduet ikke selv undersøge hvor bredt det er?
Avatar billede nomak Nybegynder
28. januar 2003 - 13:02 #5
bare fjern den document.write - jeg brugte det til at teste med da jeg lavede funktionen!
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2003 - 18:59 #6
<ole>

Man kan ikke det, du gerne vil. JavaScript har ingen metode til at aftaste viduets ydre mål. Til gengæld kan du gøre sådan:

<script type="text/JavaScript">
window.onload = function() {
    var L,T,sW,sH,wW, wH=document.body.offsetHeight;wW=document.body.offsetWidth;
    sW=screen.availWidth;sH=screen.availHeight;
    L = (sW-(wW+15))/2;
    T = (sH-(wH+150))/2;
    moveTo( L, T );
}
</script>

Så må du fiddle lidt rundt med de to tal '15' og '150' - der repræsenterer sidetykkelsen af vinduet og højde af statusbar, toolbars m.m.
Det er afhængig af hvilke attributter, du satte, da du åbnede vinduet.
Det er nok det bedste, du kan få  :)
/mvh
</bole>
Avatar billede lrd Nybegynder
16. maj 2003 - 18:20 #7