Avatar billede thomasjensen Nybegynder
28. januar 2003 - 01:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sende variabler til asp-fil på anden server

Hejsa.

Jeg har lavet en Flash-formular, som skal bruges til at sende en e-mail med. De indtastede variabler (formularfelterne) sendes efterfølgende til en asp-fil, som følgelig behandler variablerne og sender mailen til mig.

Når swf-filen befinder sig på samme server (og i samme bibliotek) som asp-filen, så virker det med følgende metode:

loadVariablesNum("sendMail.asp", 0, "POST");

Men det jeg gerne ville var at placere swf-filen på en anden server end asp-filen befinder sig på og sende variablerne til asp-filen, via denne metode:

loadVariablesNum("http://www.mitdomæne.dk/sendMail.asp", 0, "POST");

Men det virker ikke!!! Kun hvis jeg benytter mig af følgende metode:

getURL("http://www.mitdomæne.dk/sendMail.asp", 0, "POST");

Men problemet er så, at browseren åbner et nyt vindue - og det vil jeg IKKE have.

Hvordan løser jeg dette??
Avatar billede ohmish Nybegynder
28. januar 2003 - 01:43 #1
Hva med det her:
sendMail.asp?noget=værdi1&nogetandet=værdi2
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
28. januar 2003 - 01:49 #2
Det skal være med POST-metoden og ikke GET-metoden.
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
28. januar 2003 - 01:50 #3
Der er en begrænsning i antallet af tegn, når GET-metoden benyttes.
Avatar billede ohmish Nybegynder
28. januar 2003 - 01:54 #4
jeg er absolut ikke det største flashgeni.. men sidenavn.dk?noget=værdi kan i asp/php altid bruges når man skal flytte værdier til en side.

ellers ku du jo submitte til en side PÅ den server flashfilen er på, og SÅ smide værdierne over til sendMail.asp bagefter.
Avatar billede ohmish Nybegynder
28. januar 2003 - 01:55 #5
måske sku jeg slet ikke ha svaret på spørgsmålet...
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
28. januar 2003 - 01:59 #6
Jo, men problemet er, at der ikke er asp på den server, som Flash-filen er på. Så kan jeg ikke submitte til den og efterfølgende smide værdierne hen til sendMail.asp.
Avatar billede ohmish Nybegynder
28. januar 2003 - 05:40 #7
du kan også bruge alm. html det til.

eller.. hvad med at smide værdierne i submit linket, i flash?
Avatar billede elling Nybegynder
28. januar 2003 - 09:26 #8
Du kan ikke sende variabler via flash fra en server til en anden. Det er en sikkerhed .swf'er har. Så en løsning kunne være at lave et php-script(på din .swf's localhost) og sende variablerne via den.
Avatar billede ohmish Nybegynder
28. januar 2003 - 15:55 #9
jamen du ka da smide værdierne i en html side på samme server... og så smide dem videre.
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
28. januar 2003 - 16:41 #10
elling >
Hvis jeg benytter mig af getURL-metoden beskrevet øverst kan jeg sagtens sende variabler fra en server til en anden, men problemet med den løsning er, at et nyt vindue popper op - og det vil jeg ikke have. Jeg kan heller ikke lave et php-script på min .swf's localhost (eller asp-script), da serveren ikke understøtter det. Hvis serveren understøttede det, så kunne jeg blot have brugt den første løsning beskrevet, da den virker.

ohmish >
Kan du forklare nærmere??
Avatar billede elling Nybegynder
28. januar 2003 - 16:50 #11
Det kan ikke lade sig gøre uden en popup eller et lokalt script. http://www.whitehat.dk
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
30. januar 2003 - 22:47 #12
lukker
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2003 - 08:39 #13