Avatar billede joni@vordb Nybegynder
30. oktober 2000 - 11:55 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Syntaxfejl

Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl error \'800a03ea\'

Der er en syntaksfejl

/udvikling/admin/banner/default.asp, line 56

Linien 56 ser således ud:
SET conn = Nothing

Hvor dælen er den fejl?
Avatar billede orfeus Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:14 #1
hvordan ser connection ud??? er connection oprettet? er den åben??, der er mange muligheder, men det er højest sandsynlig ikke i linie 56!!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:14 #2
Ikke i den linie!

Det der med linienummer er ikke il at regne med i asp-filer, include\'rede filer tæller også med (i nogle tilfælde - forvirring!) Jeg bruger to metoder til at finde det rigtige sted:

Enten laver jeg linieskift/sletter tomme linier forskellige steder i koden, for at se hvordan fejlmeddelelsens linienummer ændres.

Eller jeg sætter en \"Response.End\" ind øverst på siden; resultat - ingen fejl, men blank side.
Så flytter jeg den gradvist nedefter i koden, indtil fejlen kommer igen.

Send lidt mere kode, så skal jeg nok prøve at ffinde fejlen.
Avatar billede orfeus Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:15 #3
står: conn.close
foran, det skal det
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:21 #4
Fejlen er fundet.

Der manglede en \"End Select\" - men at det giver en syntaxfejl, synes jeg er underligt.

//john
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:00 #5
Hvaf pokker betyder \"end select\"? Jeg aner ikke hvad det er for en kode.
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:05 #6
End select er slutning på betingelsen

Select case variabel
case \"variabelværdi\"
case \"en anden værdi\"
End select

kan bruges istede for
if then
else if then
osv.

//john
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:15 #7
NÅH JA :o)

Dumme mig - jeg bliver ved med at bruge if then else, nu må jeg snart til at vænne mig til det.

Men selvfølgelig giver et en fejl at mangle en hvilkensomhelst end!

Og skal vi ikke have point, vi havde begge ret i at fejlen ikke var i linie 56, ikke?
Avatar billede orfeus Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:16 #8
enig, hehe
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:17 #9
Jo det havede i da :-)