Avatar billede atman Nybegynder
27. januar 2003 - 10:48 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Navigations menu i ssi

Jeg ved at mit system med ssi sikkert kan løses mere optimalt på andre måder, men det er hvad jeg kan overskue selv lige nu. Min venstre main-navigationsbar har jeg som ssi - som lige nu bare er et image.gif med hotspots. Jeg kunne godt tænke mig et expand og collaps menu system istedet. Da denne navigations html side er uden <head> og <body> er jeg blevet lidt forvirret over hvordan jeg mon løser det. Så lad mig lige opsumere....Jeg har alle mine sider i shtml og på disse include ssi (image.gif med hotspots) - dette image.gif vil jeg erstatte med et nemt og effektivt expand og collaps menusystem, så jeg kun skal opdatere denne ene html-side med navigationsmulighederne. Hvrodan kan jeg løse det hurtigt og effektivt?
Avatar billede atman Nybegynder
27. januar 2003 - 10:50 #1
tilføjelse:
Alle mine sider er shtml med <!--#include file="nav_bar.html" --> og denne nav_bar.html har som sagt et image.gif med hotspots-links!
Avatar billede exp Juniormester
27. januar 2003 - 10:51 #2
Avatar billede atman Nybegynder
27. januar 2003 - 10:55 #3
takker EXP - jeg har dog brug for mere specifikke trin (er ikke så godt til det her) og særligt trin der tager højde for den måske sære måde jeg har organiseret min site på med ssi
Avatar billede cdc Novice
27. januar 2003 - 10:56 #4
det er jo intet problem i at have head og body i din nav_bar.html
Avatar billede cdc Novice
27. januar 2003 - 10:56 #5
shtml selvfølgelg :o)
Avatar billede atman Nybegynder
27. januar 2003 - 11:01 #6
cdc, den fil der "kaldes på" fra mine øvrige shtml sider er en ordinær html - dog uden <head> og <body>, hvorfor ved jeg ikke rigtig - da jeg blindt har copy/pastet - gør det nogen forskel?
Avatar billede cdc Novice
27. januar 2003 - 11:04 #7
sikker ikke, da det fungerer, men jeg har det altid med head og body.
hvis du i din nav_bar setter head og body ind, så kommer du ud over problemet med placeringen osv, selvom du sagtens kan placere javascript i selve texten
Avatar billede cdc Novice
27. januar 2003 - 11:05 #8
nåh shtml mente du, nej det gør ingen forskell :o)
Avatar billede exp Juniormester
27. januar 2003 - 11:06 #9
Tag fx dette:
http://www.dhtmlcentral.com/script/script.asp?id=32

Du indsætter bare det der står under "Head" i en anden includefil, fx <!--#include file="headertilmenu.html" -->

Resten indsættes i <!--#include file="nav_bar.html" -->
Avatar billede atman Nybegynder
27. januar 2003 - 11:06 #10
følgende link fra exp har faktisk en udgave jeg ville fryde mig over at kunne tilpasse til min site: http://www.dhtmlcentral.com/script/script.asp?id=32
Avatar billede exp Juniormester
27. januar 2003 - 11:07 #11
:o)
Avatar billede atman Nybegynder
27. januar 2003 - 11:08 #12
så det bliver en include i include :-)?
Avatar billede exp Juniormester
27. januar 2003 - 11:11 #13
Kender ikke lige din kildekode 100% men her er da grundideen:

<html>
<head>

<title>Din titel</titel>

<!--#include file="headertilmenu.html" -->

</head>
<body>

<!--#include file="nav_bar.html" -->

</body>
</html>
Avatar billede atman Nybegynder
27. januar 2003 - 11:13 #14
prøver lige at teste det...brb
Avatar billede atman Nybegynder
27. januar 2003 - 16:43 #15
exp, kan ikke lige få det til at funke, hvad mener du med at udover at indsætte koden fra HEAD i en headertilmenu.html fil, så kan jeg indsætte resten i nav_bar.html - hmmm..hvilken rest? Koden fra .js filen?
Avatar billede exp Juniormester
28. januar 2003 - 09:00 #16
Hvis du kigger i kildekoden af eksemplerne står det hele meget udførligt skrevet. Der er mange indstillingsmuligheder, og helt sikkert en der passer dig. selve ex#.htm-filerne er det der skal inkluderes i nav_bar.html
Avatar billede atman Nybegynder
28. januar 2003 - 09:10 #17
kender du til et tilsvarende script (collaps/exspand)- dog mere enkelt?
Avatar billede atman Nybegynder
28. januar 2003 - 09:32 #18
jeg fandt et andet script af samme forfatter, kaldet foldoutmenu2 - men det er også for svært for mig at tilpasse - der må findes noget nemmere, som fungerer på samme måde?