Avatar billede phibbz Nybegynder
24. januar 2003 - 20:40 Der er 7 kommentarer

Langsom (!) forbindelse mellem XP netværk!?

Hej,

Jeg sidder fast, så jeg har brug for hjælp :) tak!

Jeg sidder med en stationær og en bærbar......begge indeholder xp pro. Det er endelig lykkedes mig at få forbindelse mellem de to maskiner ved hjælp af en hub. Begge computere har adgang til internettet uden problemer.
MEN!
Når jeg prøver at overføre filer fra min bærbare og omvendt går det ligesom var det i gamle dage(med et 14k modem..!!) Hvad er der dog galt?....

Når jeg prøver at ping'e fra 'command' får jeg naturligvis 0ms mellem computerne, dvs at der er flydende forbindelse, men hvordan får jeg udnyttet det i praksis???!?!....generelt så er xp langsomt når jeg prøver at gå ind på min "delte" mapper/drev etc.

Jeg har haft et netværk oppe at køre før uden problemer med den stationære.

Jeg giver gerne 200 point for dette svar, da jeg tilsyneladende har sparet en del op...hehe fandt lige min gamle eksperten account :)

Mvh. P

btw. Ingen svar med at søge efter nye drivers etc....it sux..kun kvalificerede tak.
Avatar billede hub Nybegynder
24. januar 2003 - 20:53 #1
Muligvis er TCP/IP protokollen beskadiget. Du kan reinstallere/reparere på en eller begge maskiner således:

Go to your command prompt and type the following:

netsh int ip reset [ log_file_name ]

A log file name must be specified in order to succesfully execute the netsh command. This file will log all the actions taken by netsh.

Sample:

netsh int ip reset resetlog.txt
netsh int ip reset c:\resetlog.txt

The only difference between these two is that the first will create the log in the current directory while the second specifies where tho log is to be created. After creating the log you can use notepad or any other text editor to see exactly what changes were made.

Derefter er det en god i de at disable XP's tjek af modpartens opgaver ved forespøgsler:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace in the Registry. Below that, there should be a key called {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}. Just delete this, and after a restart, Windows will no longer check for scheduled tasks - mucho performance improvement!
Avatar billede phibbz Nybegynder
25. januar 2003 - 14:36 #2
Virker desværre ikke...damn'....men tak for dine forslag/råd.

Mvh. P.
Avatar billede kadann Nybegynder
26. januar 2003 - 12:57 #3
Jeg har haft samme problem mellem to Windows 2000 maskiner..

løsningen blev at jeg gik ind i egenskaber for netkortene, på begge maskiner, og tvang dem til at køre 100 MBit, i stedet for at lade kortene gøre det automatisk.. så kom der pludselig liv mellem de to igen.

Du kan jo prøve at se om samme trick virker på dine maskiner :)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. januar 2003 - 11:50 #4
da du har en hub så kan du kun køre halv duplex. Prøv evt. at ændre det manualt fra automatisk til halv duplex under indstillingerne for dit netkort.

Endvidere skal du sikre dig at der ikke er nogle støjkilder i nærheden af de netværksudstyr/kabler/computere. Det er typisk elektriske installationer i nærheden af kabler. Og grin nu ikke af mig - det kan meget nemt være det. Du kan goså prøve at skifte kablet, eller forbinde computerne direkte uden om hubben md et krydset kabel og se om det gør forskel.

Du må i gang med udelukkelsesmetoden
Avatar billede mfpoulsen Nybegynder
03. februar 2003 - 15:52 #5
2 ting:

1. Har du en personlig firewall installeret på de 2 maskiner ?
2. Har du en antivirus på dem ?

Hvis du har, så prøv at slå dem fra - begge to. Jeg har tidligere oplevet et netværk gå dødt pga. et bestemt mærke antivirus program.

Ellers kan du også installere en FTP server på den ene PC - der findes en gratis på http://www.guildftpd.com. Prøv herefter en stor filoverførsel og se om hastigheden er tilfredsstillende. Det vil i det mindste vise om det er dit netværk eller din Windows som er problemet (langsomt=netværket - hurtigt=Windows)
Avatar billede mfpoulsen Nybegynder
05. februar 2003 - 23:42 #6
Laver lige om til et svar
Avatar billede backside Nybegynder
14. februar 2005 - 18:33 #7
Lukketid eller hvad.....?