Avatar billede winston-smith Nybegynder
23. januar 2003 - 09:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Begynder XSL spørgsmål, mellemrum i output

Jeg har en fil jeg ønsker at kører igennem en XSLT transformation. I denne fil ønsker jeg at indsætte nogle mellemrum her og der. Så jeg prøver med:   men får fejlbeskeden: reference to undeclared entity (found: nbsp). Det virkede ikke så prøver jeg med:   Men det ignorerer den???

Hvad nu?

<xsl:value-of select="@function"/>&nbsp;<xsl:value-of select="@parameters" />
<xsl:value-of select="@function"/>&#x020;<xsl:value-of select="@parameters" />
Avatar billede medions Nybegynder
23. januar 2003 - 09:50 #1
Avatar billede winston-smith Nybegynder
23. januar 2003 - 10:08 #2
<![CDATA[&nbsp;]]> viser: "&nbsp;" i stedet for " "
<xsl:text> </xsl:text> fungerer, det er dog meget kode for et enkelt mellemrum syntes jeg, men det kan jeg leve med.
Jeg baksede også med xsl:text igår og havde det problem at hvis der var en &lt; et andet sted i koden, så blev det pludselig ikke oversat til "<" mere, men kom som "&lt;"
Jeg kan ikke forstå hvorfor &nbsp; ikke fungere når &lt; og &gt; etc. fungere.
Avatar billede getalife Nybegynder
23. januar 2003 - 12:27 #3
&#160 er nok bedre :)
Avatar billede medions Nybegynder
23. januar 2003 - 13:06 #4
Thx 4 Poinz

//>Rune