Avatar billede gim Nybegynder
29. oktober 2000 - 08:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kopering ad DVD

Kan man kopiere DVD\'er og med hvilket program?
Avatar billede k_k_p Nybegynder
29. oktober 2000 - 09:15 #1
..Fra et DVD medie til et andet, eller fra DVD til harddisk?

KKP
Avatar billede urth Nybegynder
29. oktober 2000 - 09:16 #2
Nej! Ikke endnu men det er på vej, kommer snart.
Avatar billede blood Nybegynder
29. oktober 2000 - 10:12 #3
Ja du kan godt kopier en DVD  der kræver at du har en DVD brænder (ca. 20,000 kr)

en alm. brænder kan ikke brændew DVD´er fordi en dvd kan indholde 18 gb plads og en alm cd. kan indholde ca. 700
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2000 - 10:27 #4
er det lovligt?
Avatar billede blood Nybegynder
29. oktober 2000 - 10:29 #5
Hmmmmmmmm NEJ
Avatar billede blood Nybegynder
29. oktober 2000 - 10:31 #6
Du sksl lige regne med at en dvd ikke kun er til film den kan ox bruges til data prøv tænk på hvor mange programmer og spil man ville kunde på ned på 18 gb
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2000 - 11:03 #7
blood >> men så vidt jeg ved er de kun begyndt på film... og søger man noget til at kopiere DVD\'er med er et højst sandsynligt til et ulovligt formål!!!

*JA . jeg ved godt at det kan bruges til et lovligt formål!!! men hvad er sandsynligheden????*
Avatar billede gim Nybegynder
29. oktober 2000 - 12:03 #8
Tak for svarende jeg lukker af
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. oktober 2000 - 12:18 #9
Keysersoze, jeg tvivler stærkt på din vision om at formålet med en DVD brænder er at kopiere film... hvorfor tvivler jeg ?, jo en TOM DVD skive koster mere end en ny original film (specielt de danske, men en brændbar skive koster også omkring 50-100 kr. mere end en ny US (Reg.1) film)

Som allerede svaret, så ja, du kan godt kopiere dem... hvis du kan nøjes med DVD RAM (nogen der kender den præcise forskel på en DVD brænder og en DVD RAM ??) er prisen ca. 4000,- og 5.2GB medier fra ca.500,- og op.
Og nej som med alt andet er det ulovligt at kopiere film mv. også fra DVD
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2000 - 13:09 #10
tigerdyr >> nu er spørgsmålet lidt kort formuleret - men en ikke-kender kunne tro:

hey! en alm. CD og en DVD ligner jo hinanden! jeg har allerede en brænder! hmmm - gad vide hvilket program jeg kan bruge for at kopiere dem?

som skrevet - så ved jeg det kan bruges til et lovligt formål!

men som også før skrevet - hvad er sandsynligheden?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:03 #11
>>keyser...
*GG* Jeg kan bedst udtrykke det ved at min brænder stadig kun har taget backup af mit system i form af image filer, backup af downloads (freeware, shareware, postcardware og hvad de hedder alle sammen), div. websider, programmerings eksempler og den stil.

Men din fortolkning af spørgsmålet lyder faktisk ganske rimelig :o)
Avatar billede zybe Nybegynder
24. november 2000 - 11:57 #12
Du kan ikke direkte kopiere dvd\'er, men der findes visse programmer der kan rippe dem, til et andet format, så de kan lægges ud på en eller to cd\'er afhængig af længden på filmen og kvalitetet. Du kan finde nogle af programmerne til at rippe dvd\'er med på http://www.cdmediaworld.com , men som sagt er det ikke lovligt..!!
Avatar billede region Nybegynder
21. januar 2001 - 14:55 #13
hallo