Avatar billede zuiq Nybegynder
21. januar 2003 - 15:58 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Connect til MySQL database.

Hey..
Hvordan connecter jeg til en MySQL database i ASP?. Jeg har selv fundet den her connection :

Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConnection = "driver=MySQL ODBC 3.51 Driver;server=mysql.host.dk;uid=brugernavn;pwd=password;database=database"
conn.Open strConnection

Men jeg kan ikke få den til at virke. Jeg har prøvet at downloade en MySQL driver :
MyODBC-3.51.05.exe
Men det virker stadig ikke?, hvordan gør jeg?

Ps.
-Jeg bruger XP PRO, med IIS 5.0.

Mvh.
Mads, ZuiQ
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2003 - 16:02 #1
umiddelbart ser den rigtig ud... hvilken fejl får du?

det kan være du har ændret til til formålet, men har kører den lokalt på din puter skal serveren sikker være "localhost" og så skal brugernavn, password og database og ændres til det rigtige
Avatar billede cyrez Nybegynder
21. januar 2003 - 16:04 #2
Jeg har haft samme problem gennem tiderne. Istedet for at bruge MyODBC 3.51 bruger jeg istedet MyODBC 2.5 et eller andet. Så har jeg fået det til at virke på den måde.

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER=mysql;SERVER=localhost;DATABASE=xxx; UID=xxx; PWD=xxx"
Conn.Open DSN

Dette er den string jeg plejer at bruge.

Held og lykke med det.
Avatar billede zuiq Nybegynder
21. januar 2003 - 16:06 #3
Jeg køre MySQL på en server, (ikke min egen computer).

Denne fejl får jeg:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[MySQL][ODBC 3.51 Driver]Can't connect to MySQL server on 'mysql.host.dk' (10061)
/chat/connect.asp, line 8

Siden jeg bruger:
<% @LANGUAGE = VBScript %>
<%
    Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    strConnection = "driver=MySQL ODBC 3.51 Driver;server=mysql.host.dk;uid=brugernavn;pwd=kode;database=database"
    conn.Open strConnection

    strQuery = "select Data from Joke"
    Set objRS = conn.Execute(strQuery)

    While Noy objRS.EOF
        Response.Write objRS("Data") & "<br>"
        objRS.MoveNext
    Wend
%>

(jeg har ændret kode osv.)

Mvh.
Mads
Avatar billede cyrez Nybegynder
21. januar 2003 - 16:06 #4
Du kan sagtens bare instalere MyODBC 2.5 oven i den anden, gør ikke noget ;)
Avatar billede zuiq Nybegynder
21. januar 2003 - 16:08 #5
Ups en lille fejl:
    While Noy objRS.EOF
    =
    While Not objRS.EOF
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2003 - 16:09 #6
men hedder din database-server "mysql.host.dk"?? eller har du skrevet noget andet ind når du tester?
Avatar billede zuiq Nybegynder
21. januar 2003 - 16:12 #7
Nej nej, min database-server hedder ikke det, har bare ændret fordi at jeg ikke ville skrive den herinde :D..
Avatar billede zuiq Nybegynder
21. januar 2003 - 16:14 #8
cyrez> Nu har jeg prøvet din connectionstring, nu får jeg følgende fejl:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified
/chat/connect.asp, line 7
Avatar billede zuiq Nybegynder
21. januar 2003 - 16:19 #9
Nu har jeg installeret MySQL ODBC 2.5.(31 et eller andet), hvordan gør jeg så?
Avatar billede zuiq Nybegynder
21. januar 2003 - 16:22 #10
(Det kan godt være at jeg ikke har downloadet den rigtige. Gider du skrive URL)
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2003 - 16:25 #11
Avatar billede zuiq Nybegynder
21. januar 2003 - 16:30 #12
Hvordan laver jeg så en ordenlig setup?.. Jeg ved godt man skal åbne setup.exe, men den spørger om alt muligt jeg ik ved noget om.

Mvh.
Mads
Avatar billede zuiq Nybegynder
21. januar 2003 - 16:31 #13
Hva er det der datasources for noget?
Avatar billede cyrez Nybegynder
21. januar 2003 - 16:32 #14
Jeg bruger MyODBC 2.50.39 og bruger ovenstående sætninger. Hvis det ikke virker kan jeg desværre ikke hjælpe.
Avatar billede cyrez Nybegynder
21. januar 2003 - 16:35 #15
Control Panel --> Administrative Tools --> Data Sources (ODBC)

Her kan du sætte DNS op til sin din MySQL server. En anden måde at connecte til din database på
Avatar billede zuiq Nybegynder
21. januar 2003 - 16:37 #16
Inde i setup'en der kan jeg også lave sådan en data source. Hvordan bruger jeg i ASP?
Avatar billede cyrez Nybegynder
21. januar 2003 - 16:42 #17
Har jeg aldrig brugt så det kan jeg desværre ikke svare dig på :(
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2003 - 16:53 #18
lige for at få lidt oplysninger - er det en server du 100% selv styrer?
Avatar billede zuiq Nybegynder
21. januar 2003 - 17:07 #19
MySQL serveren : Nej
Server hvor ASP filen ligger : Ja
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2003 - 19:56 #20
ok - men hvor installerer du så myodbc?

hvor i er siden og databasen hostet?