Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 21:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kaldes submit i URL'en istedet for at trykke på en knap

Jeg har en lille opgave.

Disse knapper henter en fil lokalt på computeren, og knap 2 uploader filen til serveren.

<form action="../sync/1.0/import_calendar.phtml" method="post" enctype="multipart/form-data">
        <input type="file" name="xml">
        <input type="submit">
    </form>

Nu er det lykkedes mig at sætte en parameter ind, som automatisk finder filen, dette sørger Delfi for. Men man skal stadig trykke på "Upload" knappen!

Kan man ikke kalde en komplet URL hvor submit funktionen derved bliver aktiveret!

www.etellerandet.dk/action=submit  Eller noget lign.???

Således at man ved at kalde URL'en i sin browser får kaldt funktionen istedet for siden med knappen!

VH

Frededk
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2003 - 21:26 #1
<ole>

Nej, hvis jeg forstår dig korrekt, så kan man ikke - og Gud ske lov for det. Men prøv for en sikkerheds skyld at forklare dig lidt tydeligere  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2003 - 13:11 #2
Ok - et eksempel.

Jeg ønsker at aktivere knappen <flytte> på denne side http://order.dht.dk/

Jeg ville således gerne kalde en url http://order.dht.dk/????????  som direkte aktiverer knappen, og hopper på den underliggende side!

VH

Frededk
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2003 - 14:13 #3
Jeg fatter nada  :)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2003 - 14:16 #4
Det lyder som noget, hvor jeg bliver nødt til at se sammenhængen mellem siderne og deres forms for at kunne svare. Ikke eksempler  :)
/mvh
Avatar billede starup Nybegynder
23. januar 2003 - 02:28 #5
brug følgende metode (jeg har givet din form navnet Minform)

<form name="MinForm" action="../sync/1.0/import_calendar.phtml" method="post" enctype="multipart/form-data">
        <input type="file" name="xml">
        <input type="submit">
    </form>

<Body onload="java script:MinForm.submit();" >

Du kunne evt. lave et script der checker om en parameter er opfyldt og derefter (alt efter udfaldet) submitter formen.

mvh
Jonas
Avatar billede olebole Juniormester
23. januar 2003 - 02:45 #6
Hvis det er, hvad der ønskes, er løsningen fin - bortset fra, der aldrig skal skrives 'java script:' i en event-handler. Det er helt misforstået brug af JavaScript-pseudo-protokollen. Dvs blot:
  <body onload="MinForm.submit();">
/mvh
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 10:19 #7
Lukket