Avatar billede silas Nybegynder
20. januar 2003 - 21:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 computere på samme adsl forbindelse, men forskellig hastighed?

Hejsa.

Jeg har 2 computere stående på mit værelse. Min fars halv-gamle bærbar, og min rimelig nye stationærer. Begge computerer har windows 2000, og sidder til en hub, der går ned til en 1024/256 adsl forbindelse (via en SpeedStream 2601 router), fra tdc.

Når vi surfer, downloader eller tager nogle hastighedstest, er det sådan hver gang, at min fars computer ligger på de omkring 1050kbps i download, mens min ligger på 550kbps, præcis som om jeg sad på en helt anden 512/256 forbindelse.. Det eneste jeg har ændret, er at jeg har sat Host Mapping/NAT til min interne ip (192.168.1.6).. Nogen der kan lure hvad der er sket her?
Avatar billede cokeman Nybegynder
20. januar 2003 - 21:38 #1
Hvile OS kører du med på de 2 maskiner

Hvilke netkort, og hvordan er de sat op (Duplex, 10/100 etc)
Avatar billede silas Nybegynder
21. januar 2003 - 00:58 #2
hvis du læser, har jeg skrevet at de begge bruger windows 2000. Jeg har ik rørt ved netværksinstillingerne, og det er vist nogen standard 10/100mbit ether netkort der sidder i.
Af underlige årsager downloadede jeg så lige en film med 110kbps nu.. Måske har jeg bare været uheldig.. Kommer tilbage hvis jeg støder på problemet igen.
Avatar billede mr.fun Nybegynder
21. januar 2003 - 13:59 #3
Det er et kendt problem i SS2601 Routeren at hvis du slår Host Mapping til på forbindelser støre end 512/xxx vil routeren stoppe for alt der går over de ca 512, slå det fra og så virker det.
Avatar billede silas Nybegynder
21. januar 2003 - 16:13 #4
Jamen hvad hvis jeg skal bruge det?