Avatar billede bigtrouble Nybegynder
20. januar 2003 - 15:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

tæller script

Jeg skal bruge et script der kan registrere trafik på min side.
Jeg har brug for at se følgende:
IP, url brugeren kom fra og tidspunkt.

100 points for et brugbart script.
Avatar billede donwang Nybegynder
20. januar 2003 - 16:09 #1
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
20. januar 2003 - 16:14 #2
Zipstat er ikke særlig anvendelig, så det bliver ikke aktuelt.
Avatar billede beorndesign Nybegynder
20. januar 2003 - 16:19 #3
Her er et script, som via et link 'link.asp?id=1' kører scriptet og registrere ip, dato, url og referer i en database. Filen ved 'include file' skal blot indeholde din connection string - 'MM_db_STRING = din connection string'.
Håber det kan bruges :)

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!--#include file="../Connections/db.asp" -->

<%
Dim MyConn1__MMColParam
    MyConn1__MMColParam = "0"
    If (Request.QueryString("id") <> "") Then
      MyConn1__MMColParam = Request.QueryString("id")
    End If

    Dim MyConn1

    Set MyConn1 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    MyConn1.ActiveConnection = MM_db_STRING
    MyConn1.Source = "SELECT id, link FROM portal_links WHERE id = " + Replace(MyConn1__MMColParam, "'", "''") + ""
    MyConn1.CursorType = 0
    MyConn1.CursorLocation = 2
    MyConn1.LockType = 1
    MyConn1.Open()

    Dim MyConn2, DN, DateNow
    DN = DateAdd("N", -15, Now)
    DateNow = DatePart("YYYY", DN) & "/" & DatePart("M", DN) & "/" & DatePart("D", DN) & " " & DatePart("H", DN) & ":" & DatePart("N", DN) & ":" & DatePart("S", DN)

    Set MyConn2 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    MyConn2.ActiveConnection = MM_db_STRING
    MyConn2.Source = "SELECT * FROM portal_statistik WHERE link_id = '" & MyConn1("id") & "' AND ip = '" & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "' AND time > '#" & DateNow & "#'"
    MyConn2.CursorType = 0
    MyConn2.CursorLocation = 2
    MyConn2.LockType = 1
    MyConn2.Open()

function record()
    Dim ip, browser, link_id, Query
    ip = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
    browser = Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT")
    referer = Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")
    link_id = MyConn1("id")

    Query = "insert into portal_statistik (ip, browser, link_id) values ('" & ip & "', '" & browser & "', '" & link_id & "', '" & referer & "')"

    Set newConn = Server.CreateObject("ADODB.Command")
    newConn.ActiveConnection = MM_db_STRING
    newConn.CommandText = Query
    newConn.Execute
    newConn.ActiveConnection.Close
end function

If ((MyConn2.EOF = True) AND (MyConn2.BOF = True)) Then
    record()
end if

Link = MyConn1("link")

MyConn1.Close()
Set MyConn1 = Nothing

MyConn2.Close()
Set MyConn2 = Nothing

Response.Redirect Link
Avatar billede beorndesign Nybegynder
20. januar 2003 - 16:22 #4
Jeg glemte lige at tilføje, at den ikke registrerer noget, hvis brugeren klikker på det samme link inden for 15 minutter...
Avatar billede medions Nybegynder
20. januar 2003 - 17:06 #5
<%

    ' skal tomme referrers også gemmes i logfil ?
    logTomme = true

    ' find logfilens navn ud fra dags dato
    'filename = right("0" & year(now), 2) & right("0" & month(now), 2) & right("0" & day(now), 2) & ".log"

    'En samlet logfil istedet for en pr dag
    filename = "tracker.log"

    ' opret system objektet til filhåndtering
    Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

    ' opret en reference til vores logfil - enten eksisterende ellers oprettes en ny
    Set a = fs.OpenTextFile(server.mappath(filename), 8, True, False)

    ' hvis der er nogen referrer, så gemmes denne
    if request.servervariables("HTTP_REFERER") <> "" then
        a.writeline(time & " : [" & request.servervariables("REMOTE_ADDR") & "] - " & request.servervariables("HTTP_REFERER") & " - " & request.servervariables("HTTP_USER_AGENT"))
    else
        if logTomme then
            a.writeline(time & " : [" & request.servervariables("REMOTE_ADDR") & "] - " & request.servervariables("HTTP_REFERER") & " - " & request.servervariables("HTTP_USER_AGENT"))
        end if

    a.close

%>

her vil den oprette en fil på serveren, hvor den vil logge alle de iper der har besøgt din side..!

//>Rune
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
21. januar 2003 - 07:09 #6
Rune,
Jeg kan kun skrive til mit DB dir, hvordan definerer jeg hvor den skal skrive ?
Avatar billede medions Nybegynder
21. januar 2003 - 07:43 #7
Det gør du her:

    ' opret en reference til vores logfil - enten eksisterende ellers oprettes en ny
    Set a = fs.OpenTextFile("/sti/sti2/" & server.mappath(filename), 8, True, False)

//>Rune
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
23. januar 2003 - 07:30 #8
medions, tak for dit svar, det virker point til dig
Avatar billede medions Nybegynder
23. januar 2003 - 13:06 #9
Anytime...
Thx 4 Poinz

//>Rune