Avatar billede Swift Praktikant
28. oktober 2000 - 01:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Randomizer samt check for tidligere resultater...

Jeg skal bruge en noget koder der kan:
1. Finde et tilfældigt tal mellem 0 og 200.
2. Gemme et \"1\"-tal i en access database på den ID plads hvor det tilfældige tal ligger.
3. Derefter skal den finde det næste tilfældige tal - MEN: Hvis der allerede står et \"1\"-tal i databasen så skal den automatisk finde et nyt med samme indtil den finder et tal der ikke har været der før.

Vi kunne jo kalde det en \"banko\" maskine.
I banko er det jo heller ikke hensigtsmæssigt at samme tal bliver trukket 2 gange !!
Avatar billede tarantula Nybegynder
28. oktober 2000 - 01:41 #1
Jeg ved det kan lade sig gøre i ASP men ikke hvordan... Sorry

Rene
Avatar billede tarantula Nybegynder
28. oktober 2000 - 02:06 #2
Jeg ved det kan lade sig gøre i ASP men ikke hvordan... Sorry

Rene
Avatar billede Swift Praktikant
28. oktober 2000 - 02:55 #3
Jeg har løst problemet selv - det var ikke så giftigt alligevel.
Avatar billede smerteklub Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:42 #4
Hvordan?????????????
Avatar billede Swift Praktikant
28. oktober 2000 - 17:07 #5
HER ER KODEN:
    Randomize()
    StopNow = 1000
    Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    Conn.Open \"IPBanko\"

    Do Until StopNow < 5
      StopNow = StopNow - 1
      RandomNumber = Int((96) * Rnd) + 101
      Set Data = Conn.Execute(\"SELECT * FROM IPBanko WHERE Bord=\" & RandomNumber & \" ORDER BY Bord \")
      If Data(\"Aktiv\") = 0 Then
        StopNow = 0
        Conn.Execute(\"UPDATE IPBanko SET Aktiv=\'1\' WHERE Bord=\" & RandomNumber)
      End If
    Loop

    Conn.Close
    Set Data=Nothing

    If StopNow = 0 Then
      Response.Write \"<CENTER><FONT SIZE=\'5\'><B>Nummer:<BR>10.0.0.<FONT SIZE=\'7\'>\" & RandomNumber & \"</FONT></B></CENTER>\"
    Else
      Response.Write \"<CENTER><FONT SIZE=\'5\'><B>Nummer:<BR><FONT SIZE=\'7\'>Alle numre er udtrukket !</FONT></B></CENTER>\"
    End If

Den gemmer et \'1\' i \"Aktiv\" feltet der hvor \"Bord\" = random nummeret.

Hvis nu det uheldige sker at ALLE numrene er \"Aktive\" så:
For at serveren ikke skal vælte omkuld har jeg sat en StopNow tæller ind der går 1 ned i værdi hver gang den prøver at finde et nummer der ikke er der i forvejen.
Avatar billede tarantula Nybegynder
29. oktober 2000 - 11:29 #6
Mangler der ikke noget i koden ?
Avatar billede Swift Praktikant
29. oktober 2000 - 12:16 #7
Hvad skulle det være der mangler ?
Jo, min kode fylder mere - men resten af den har intet med denne lille funktion at gøre !
Avatar billede smerteklub Nybegynder
29. oktober 2000 - 12:54 #8
Takker